Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Kinoúmai
2nd Gear member

Voodoo077 schreef: Kleine update.

Met de automaat gebruiken jullie de "A" toets die de auto vasthoudt aan een licht zodat je zelf je voet niet op de rem moest houden? Bij BMW zeiden ze dit niet te gebruiken, bij de VW groep net wel ...

Altijd aan! Zou het absoluut niet meer kunnen missen en deed dit al jaren bij mijn 4 vorige A6-en ook huidige weekendwagen.

Voodoo077 schreef: De dealer stelde me door twijfel over de 19" voor de 19" R-Design velgen en bijhorende zomerbanden aan 2000 euro en dan de 18" leveren met winterbanden.
Maar geen idee hoeveel deze los zouden kosten, zeker gezien de acties 3+1 en dus niet gedaan maar in theorie zou ik dat nog kunnen doen, weliswaar zonder de switch winterbanden, zomerbanden 18"
Ik zou elders kijken voor je 19" velgen. Rij eerst deze huidige banden op of laat er winterbanden opzetten tegen half/eind november. Koop ergens bij een bandenboer/marchant een mooi stel 19" Volvo-velgen en laat er tegen volgende zomer juiste banden op leggen.
henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

de "A" toets die de auto vasthoudt
Waar zit deze? Heb ik nog niet gezien. Kan hem in de manual ook niet terug vinden
teebee
7th Gear member

In middenconsole direct bij de armsteun, daar zit de P maar ook de A
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
teebee
7th Gear member

NielsPHEV schreef: Ik gebruik de a toets niet vind het prettig dat de auto kruipt bij stilstand als je niet remt, gewoonte denk ik
Dan kruipt ie maar zo op je voorligger tenzij je je voet op de rem houdt (vind ik niet relaxed), ik gebruik de A altijd.

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member

Ok bedankt iedereen om mee te denken en de verschillende antwoorden.
Die "A" ga ik dan testen, op de Seat had ik dat altijd aan en vond het praktisch.

Waar vind ik dat brillenhoudertje liefst in zwart natuurlijk. Ik dacht op het forum hier ooit eens een topic gezien te hebben met allerlei accessoires ook van bij onze Chinese vrienden van Ali

Ik heb er net even mijn originele configuratie bijgehaald en had toen gekozen voor verwarmde achterbank. Ik heb dan de aangepaste 2020 gekregen van hun en hun opgemerkt dat deze niet conform was maar volgens hun wel. Ik ga straks eens kijken maar ik denk dus dat ik naast geen verwarmd stuur (maar dat gingen ze achteraf op afspraak plaatsen) volgens mij ook niet de verwarmde achterbank heb en benieuwd hoe ze dat gaan oplossen!
Dat ze me anders de 19" schenken dat is ongeveer dezelfde meerprijs (ik verllies zelf nog iets) en winterbanden voor de 18"

En dit wat is dit precies:
Nylon veiligheidsnet tussen achterbank en bagageruimte
Elektrisch neerklapbare achterbank - hoe gebruik ik dit?
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
teebee
7th Gear member

Brilhouder AliExpress:
http://s.aliexpress.com/zYnquM7R
Achterbank en veiligheidsnet:
(Bron= Volvo Manual, ff downloaden uit app store; kan je dit soort zaken zo in terugvinden)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.

henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

Klopt, maar die "A" vind ik niet fijn. Ik dacht dat er een aparte stand in de automaat zat.
teebee
7th Gear member

Nope

Kinoúmai
2nd Gear member

henkchroom schreef:
Klopt, maar die "A" vind ik niet fijn. Ik dacht dat er een aparte stand in de automaat zat.
Niet fijn? :-/ Wat vind je daar niet fijn aan?
Voodoo077
3rd Gear member

Ok bedankt Teebee, zeer duidelijk allemaal.
Maar dat betekent dat dat ik NIET de Elektrisch neerklapbare achterbank terwijl ik die wel besteld had want die toets heb ik niet in mijn koffer.
Edit: ik zie dit wel niet meer staan in de 2020 configuratie. Is misschien niet meer mogelijk om te hebben?

Maar erger is de achterbank, tenzij het niet kan bij de T8 maar dat hebben ze niet gezegd. Er is geen afkoeling achteraan, noch dat scherm zoals op de foto op de site.
Daar zie ik:
Verwarmbare achterbank
De verwarming van de twee buitenste zitplaatsen en rugleuningen achter verhoogt het luxueuze gevoel in uw Volvo, door onmiddellijk comfort te bieden als het koud is. Vanaf de achterbank zijn de afzonderlijke touchpaneelbedieningen met drie standen gemakkelijk toegankelijk.
Iemand die dit heeft bij een niet T8 en wel een scherm en afkoeling heeft? En bij de anderen met een T8 zonder verwarmbare hebben jullie wel luchtgaten van de airco? Ik zie op diverse youtube filmpjes in de V60 wel die schermen achteraan ... ik vrees dat het niet kan bij de T8 maar dan moet het imo toch anders beschreven en getoond worden? Hoe zet ik nu achteraan links de airco aan of uit?
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Volvo heeft bij mijn weten nooit een geventileerde achterbank gehad op hun modellen.

Het schermpje achterin heb je enkel bij de optie van 4 temperatuurzones.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

Niet fijn? Wat vind je daar niet fijn aan?
Bij het wegrijden voel ik altijd dat de auto van de rem afgaat.
diesel01
Geartronic member

henkchroom schreef:
Niet fijn? Wat vind je daar niet fijn aan?
Bij het wegrijden voel ik altijd dat de auto van de rem afgaat.
+1, gebruik het dan ook niet.
En na vervanging van alle remschijven en blokken laat ik vaak wat ruimte vrij bij het verkeerslicht en laat hem na stilstand vaak even doorrollen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Voodoo077
3rd Gear member

BlackcurrantV70 schreef: Volvo heeft bij mijn weten nooit een geventileerde achterbank gehad op hun modellen.

Het schermpje achterin heb je enkel bij de optie van 4 temperatuurzones.
Sorry als ik niet duidelijk was. Ik heb het niet over geventileerde zetels maar gewoon de airco. Ik dacht dat als ik verwarmde achterzetels nam dat ik dan ook zoals op de site sta dat schermpje heb met aanzetten zetelverwarming en eronder de monden voor koude lucht met mogelijkheid die te openen en sluiten. Mijn vraag is dus concreet hoe kan iemand die achteraan zit nu zelf beslissen hierover? Ik zie in de opties nergens een mogelijkheid voor 4 zones.
Thx!

De "A" optie nog aan het uittesten...
IkeV70
5th Gear member

Ik vind die A ook niet prettig. Je voelt elke keer bij wegrijden een vervelende hapering. Bovendien kun je ook niet comfortabel de auto een stukje laten kruipen om ergens aan te sluiten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jalex_h
6th Gear member

Da's gek, de 4-zone klimaatregeling staat niet meer bij de optie's (was wel op my2019 leverbaar). Overigens staat er bij de verwarmde achterbank wel vermeld dat het getoonde display bij de optionele 4-zone klimaatregeling hoort.
Edit: gevonden, is nu onderdeelvan de Luxuryline geworden.
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Voodoo077
3rd Gear member

jalex_h schreef: Da's gek, de 4-zone klimaatregeling staat niet meer bij de optie's (was wel op my2019 leverbaar). Overigens staat er bij de verwarmde achterbank wel vermeld dat het getoonde display bij de optionele 4-zone klimaatregeling hoort.
Edit: gevonden, is nu onderdeelvan de Luxuryline geworden.
Ik zie dat jullie in NL inderdaad andere opties hebben. Maar gaat hier over de T8 dus ik selecteer die in NL en dan kan ik Scandinavian Line nemen en ik zie daar wel het display en de vermelding dat dit enkel is bij 4-zone maar ik zit in België en hier staat dat niet en ik verwachtte dit dan ook ...
Ga gewoon bellen naar de dealer en we zien dan verder, moet ook toch nog verwarmde stuur hebben.
markvanloo
2nd Gear member

Het display zit er icm 4 Zone ECC en staat los van de verwarmbare zitplaatsen. Zonder 4 zone ECC heb je twee toetsen zonder display. Die beschrijving kan elk land zelf 'optimaliseren'.
De optie is niet meer los, alleen in pakket verkrijgbaar. Dat geldt voor bijna alle markten om ons heen.
Voodoo077
3rd Gear member

markvanloo schreef: Het display zit er icm 4 Zone ECC en staat los van de verwarmbare zitplaatsen. Zonder 4 zone ECC heb je twee toetsen zonder display. Die beschrijving kan elk land zelf 'optimaliseren'.
De optie is niet meer los, alleen in pakket verkrijgbaar. Dat geldt voor bijna alle markten om ons heen.
Ok bedankt voor de uitleg Mark.
Ik wil niet moeilijk doen maar ik kan op de Belgische configurator nergens 4 zones kiezen, verkoper heeft het er ook nooit over gehad en ik zie duidelijk als ik de optie verwarmbare achterbank kies: De verwarming van de twee buitenste zitplaatsen en rugleuningen achter verhoogt het luxueuze gevoel in uw Volvo, door onmiddellijk comfort te bieden als het koud is. Vanaf de achterbank zijn de afzonderlijke touchpaneelbedieningen met drie standen gemakkelijk toegankelijk.
En ik zie een foto van dat display zonder dat er ergens staat dat de foto afwijkt...

Ik mag dan toch verwachten dat ik ontvang wat er aangeboden/getoond wordt op de site? :ninja: sorry als ik moeilijk overkom dat is niet mijn bedoeling maar ik heb deze optie gekozen net daarom!
Kinoúmai
2nd Gear member

Voodoo077 schreef: Daar zie ik:
Verwarmbare achterbank
De verwarming van de twee buitenste zitplaatsen en rugleuningen achter verhoogt het luxueuze gevoel in uw Volvo, door onmiddellijk comfort te bieden als het koud is. Vanaf de achterbank zijn de afzonderlijke touchpaneelbedieningen met drie standen gemakkelijk toegankelijk.
Iemand die dit heeft bij een niet T8 en wel een scherm en afkoeling heeft? En bij de anderen met een T8 zonder verwarmbare hebben jullie wel luchtgaten van de airco? Ik zie op diverse youtube filmpjes in de V60 wel die schermen achteraan ... ik vrees dat het niet kan bij de T8 maar dan moet het imo toch anders beschreven en getoond worden? Hoe zet ik nu achteraan links de airco aan of uit?
Ventilatie op de achterbank kan niet volgens mij. Ik heb hier de vier-zone (dus met display) van achter op mijn D4 en enkel de buitenste zittingen kunnen verwarmt worden.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”