Beste mensen, even een welverdiende update. Hulde aan de T8!
Het gaat hard! De tijd vliegt hier in Zeeuws-Vlaanderen.
We hebben in januari een nieuw huis gekocht en hier was nog menig werk aan, dit loopt nog wel een tijdje door, en de volvo ziet flink af.
Gisteren door de 5 digets gegaan, toch een klein momentje van gemaakt, tussen het werken door, nog voor de 100k gepasseerd werd de auto eens goed opgepoetst.
Ik kom graag bij de Wash in 7 in Eindhoven, de wasstraat daar is echt geweldig en het gratis stofzuigen achteraf is een gemak.
Wassen,stotzuigen en afwerken, het kwam er steeds niet van (was zeker 6 weken geleden), en dan op naar de rit huiswaards over de grens.
De Volvo doet het verrassend goed, Ik ben nog elke dag onder de indruk, wat ben ik er toch blij mee.
Als ex XC60I rijder zijn er wel een paar dingen die ik in de toekomst anders ga doen.
De Velgen zijn te groot, het ziet er fantastisch uit, maar als je zoveel km's maak, is schade echt een ramp, je houd ze gewoon niet schoon.
Ik had in juni forse schade aan 3 velgen laten herstellen, en vorige week, een Belgische berm met erg hoge opstaande kant geraakt tijdens het inparkeren met een kar, links voor weer helemaal beschadigd.
Het wordt wel weer voor het volgende zomerseizoen gerepareerd, maar het is wel zuur.
De banden van de 22" velgen gaan opvallend lang mee, De P-zero banden slijten zeer gelijkmatig af, de zomerkit heeft nu 45k km gelopen en het profiel is nu respectievelijk voor 4,5mm profiel en Achter 5mm.
Met het idee dat ik rond de 8mm ben gestart, zouden ze nog 20k mee moeten gaan, das best lang...
Ook heb ik het idee dat naarmate de P-zero verouderen, ze zachter worden, merk ik goed bij oneffenheden maar vooral de ontplooiing bij het parkeren op een oneffenheid, klinkt gek, en ja regelmatig worden ze op druk gezet, maar toch.
Ik heb een tijdje terug een lekke band gereden, de schroef zat in de wang, en bij de volvo dealer vertelde men dat dit niet geprepareerd kon worden en dat een wissel op de hele as moest gebeuren, dus 2 nieuwe banden a 900euro...
Echter heb ik een oude schoolkameraad met een bandencentrale en die zichzelf profileerde als bandenchirurg.
En knap, de reparatie is nu al 15.000km dik in orde, beetje slordig van de volvo dealer, ik was nu 25 euro kwijt, en heb de beste man nog 25 euro fooi gegeven.
Ook het interieur, er komen te veel krassen op de pianolak, ik probeer alles netjes te houden, maar pas op met vieze poetsdoeken (zeg maar ooit 1 keer eerder gebruikt), het ziet er op den duur niet meer uit.
Er zouden speciale polish zijn, maar zover ben ik nog niet gekomen.
Met een beetje cockpitspray en een schone multivezeldoek kun je het een beetje verbergen, maar het blijft een doorn in het oog, op een locatie waar je constant naar tuurt.
De XC60II is gewoon meer op lux gebouwd dan op intensief gebruik, is leuk, maar het geeft een ander idee van kwaliteit.
Dat merk je ook aan het plastic van de achterklep, deze staat ook al vol diepe krassen van lading.
Maar al bij al,dik tevreden, het is een super complete, ruime, luxe, stille, extreem vlotte, zuinige, vooruitstrevende mooie wagen, nog geen seconde spijt.
Ik hoop de RVS voorbumper cover nog te installeren, en een bumperprotector achteraan rond zijn eerste aanpakmoment rond de 150K.
Misschien gaan de 22inchers er wel uit, en dan 21inch in de plaats.
En ik ben aan het kijken of ik de uitlaat wat leuker geluid kan laten maken, maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.
Op naar de 200k!
Grappig klein dingetje, hij staat ook op google maps gespot,had een enthousiasteling uit de buurt het niet verteld had ik het nooit geweten
Groetjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.