Dag beste mensen.
ik heb onlangs de luchtslang vervangen omdat er flink wat scheurtjes in zaten.
maar het valt me nu de laatste 6-8 lpg tankbeurten op dat ik het lpg verbruik veel hoger is.
ook stottert de motor, bij optrekken en lage toerentallen in 4e of 5e versnelling, dus moet ik eerder
naar 3 of 2 terugschakelen om stotteren te voorkomen. dit dus vlak na het vervangen.
op benzine teruggeschakeld geen problemen, geen gestotter en geen vermogenverlies etc.
kan het zijn dat er iets met de LMM ontregeld is door het vervangen van de luchtslang, of i.d.
ik zal een foto bijvoegen van de slang die ik heb vervangen, het was hetzelfde type en artikelnummer, als er
op de oude slang zat.
bedankt.
nieuwe luchtslang en hoger lpgverbruik
-
- 2nd Gear member
was nog vergeten, te vermelden dat het om een lpi vialle installatie gaat.
en nog iets, op het LMM gedeelte tegen het luchtfilterhuis, zitten 2 dunne vacuumslangetjes, een ervan ligt al
lange tijd "los"ik weet niet waarom. maar heeft nooit effect gehad volgens mij, maar misschien met de nieuwe
luchtslang die goed "luchtdicht"is weer wel.
ik ga alles nog eens loshalen en weer opnieuw monteren, ook onderin bij de gasklep, zit een gedeelte met olieachtige slangen, die je in de nieuwe luchtslangbocht moet inmonteren, misschien heb ik daar iets niet goed gedaan.
anders moet ik er maar door iemand naar laten kijken, als ik er niet uitkom,
het leek eenvoudig toch wel.
en nog iets, op het LMM gedeelte tegen het luchtfilterhuis, zitten 2 dunne vacuumslangetjes, een ervan ligt al
lange tijd "los"ik weet niet waarom. maar heeft nooit effect gehad volgens mij, maar misschien met de nieuwe
luchtslang die goed "luchtdicht"is weer wel.
ik ga alles nog eens loshalen en weer opnieuw monteren, ook onderin bij de gasklep, zit een gedeelte met olieachtige slangen, die je in de nieuwe luchtslangbocht moet inmonteren, misschien heb ik daar iets niet goed gedaan.
anders moet ik er maar door iemand naar laten kijken, als ik er niet uitkom,
het leek eenvoudig toch wel.