Beperkt motorvermogen (schildpadje) V40 D2 2014 (1.6D)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
jacket
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2019 - 19:36

Hallo

Hopelijk herkend iemand dit probleem en kunnen jullie mij van advies voorzien. Sinds gister krijg ik een melding te zien op het dashboard: "beperkt motorvermogen" incl het welbekende schildpadje, het vermogen zakt dan terug en de auto heeft geen "power" meer. De auto loopt dan maar tot 2k aan toeren en gaat niet harden dan 80kmh.

De melding komt in beeld op het moment dat de motor warm is, tot die tijd loopt alles normaal en goed.

Ik heb wat gelezen over hetzelfde probleem bij de D4 motoren, echter lijkt er dan geen motorverlies op te treden, probleem bij de D4 lijkt met het roetfilter / EGR klep te maken te hebben.

Herkend iemand het probleem bij de D2 motoren of weet iemand wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door jacket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3727
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Herkend iemand het probleem bij de D2 motoren of weet iemand wat het kan zijn?
Roetfilter vol?
Mijn advies is om de auto te laten uitlezen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

Bij mijn D4 heb ik dit ook eens gehad, was bij mij toen een turbodruk sensor die vuil was op een of andere manier.

Wellicht even uitlezen de auto?
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Heb ik meerdere keren gehad , bij mij was de roetfilter telkens vol.
jacket
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2019 - 19:36

zojuist uit laten lezen, bij Ultimate tuning, foutcode is P228C-00, brandstofdrukregelaar 1: overschreven controlimieten, Druk te laag,

Nu zag ik zojuist een filmpje dat het bij een ford focus 1,6 (Zelfde blok?) ging om een brandstof filter. Denken jullie aan ditzelfde probleem? Of eventueel nog andere mogelijkheden?

Brandstoffilter lijkt mij sterk aangezien deze onlangs vervangen is. - Brandstoffilter blijkt dus niet onlangs vervangen, is al 43k km geleden. wat is daarvoor de normale interval en dan zal het dit waarschijnlijk zijn?


gr.
Laatst gewijzigd door jacket op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
VolvoThom
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.08.2016 - 16:09

De reguliere - Volvo interval is dacht ik 60k km maar dit is een bekend issue. Vervangen van het brandstoffilter is waarschijnlijk de oplossing, ik spreek uit eigen ervaring.
Laatst gewijzigd door VolvoThom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jacket
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2019 - 19:36

Beandstoffilter laten vervangen en inderdaad, hij doet het weer. Monteur schrok van de staat van het filter. Heel erg slecht. Hoe kan zoiets ontstaan bij 40k? Slechte kwaliteit diesel?
Plaats reactie

Terug naar “V40”