Beste forum'ers,
Ik heb een fraaie C70 2.0D Summum op het oog: linkje
Nou kunnen Volvo's dieselmotoren best veel km draaien, maar geldt dat ook voor de 2 liter diesel?
NB: mijn ervaringen met V70 D5 GT tot 450k, nu V70 D3 met 250k zijn prima: op tijd beurtje, olie en regelmatig bak flushen (om de 80k).
En zijn er speciale punten waar ik op moet letten bij aanschaf? Of nog beter: kent iemand deze 59-JXN-3?
C70 op het oog...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
Gisteren bij de forum sponsor Volvoservice,Eu van Dennis geweest.
Die heeft een mooie C70 D5 te koop staan.
Ik weet geen ins en outs van de auto dus bij interesse Dennis contacten.
Van een 2.0D weet ik niets maar ik heb zelf div D5's gehad en dat is een feest om in te rijden
Die heeft een mooie C70 D5 te koop staan.
Ik weet geen ins en outs van de auto dus bij interesse Dennis contacten.
Van een 2.0D weet ik niets maar ik heb zelf div D5's gehad en dat is een feest om in te rijden
Volvo V70 R=Design D4
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
De 2.0D is in feite een 2.0 HDI van Peugeot met een Ford Powershift transmissie. (Dubbelkoppeling bak)
De motor is op zich niets mis mee, de transmissie kent wisselende meningen en ervaringen.
Vanaf medio 2010 (MY2011) is de 2.0D vervangen door de D3, hetgeen een Volvo 5 cilinder is. (2.0D is een 4 cilinder)
Deze is (meestal) gekoppeld aan een 6 traps Geartronic.
De motor is op zich niets mis mee, de transmissie kent wisselende meningen en ervaringen.
Vanaf medio 2010 (MY2011) is de 2.0D vervangen door de D3, hetgeen een Volvo 5 cilinder is. (2.0D is een 4 cilinder)
Deze is (meestal) gekoppeld aan een 6 traps Geartronic.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Casey
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48
Ai, dat wist ik niet. Heb in 2007-2008 gereden met een C4 Picasso met de 2.0 HDi en automaat. In anderhalf jaar tijd zeker 4 keer EGR problemen gehad, telkens een dag de wagen kwijt. Gelukkig zat een Citroengarage (Zellik, BE!) op loopafstand van kantoorDe 2.0D is in feite een 2.0 HDI van Peugeot met een Ford Powershift transmissie. (Dubbelkoppeling bak)
De motor is op zich niets mis mee, de transmissie kent wisselende meningen en ervaringen.

Maar nooit enthousiast geworden van het rijgedrag... Mss toch maar naar een D5 of D3 zoeken...
Wordt vervolgd!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik zou zeker voor een D3 gaan, als je een diesel zoekt.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t