Ervaring PU-bussen draagarmen en motor steunen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
furbsy
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14

beste roffelaars,

ik ben rustig aan bezig om mijn nieuwe aanwinst (C70 T5 coupe '99) een beetje liefde te geven en op te knappen.
ik ben nu bezig te inventariseren wat ik aan draagarmrubber en motor steunen moet/wil gaan vervangen. maar nu zie ik op steeds meer plekken massieve PU bussen opduiken. nou kan ik me voor stellen dat deze een veel langere levensduur zouden kunnen hebben maar ik kan me ook indenken dat je daardoor wel flink in moet leveren op comfort.

heeft iemand ervaring met deze bussen en zo ja wat zijn de ervaringen hiermee ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het is best werk om ze te vervangen aan de draagarmen, je moet een stel draagarmen hebben waar je de originele bussen uit kunt branden.
Heb het een paar keer gedaan (bij oa een S60 en V70), maar zou het niet weer doen. Comfort is drama, zeker de motorsteun.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Als je wilt ik heb ik een set aluminium draagarmen met PU bussen en nieuwe fusee kogels, dan kan je de bussen eenvoudig vervangen wanneer nodig, en de fuseekogels ook.

Een setje subframe-bush inserts erbij en je ervaart een wereld van verschil in je wegligging.
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Vindt de subframe inserts idd wonderen doen bij mijn auto, maar is wel een iets andere auto
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Als aanvulling op wat je zegt m.b.t. comfort, je hebt aan motor (kantel) steunen er 2 onder en 2 boven zitten.

Vervang enkel de meest fragiele boven en onder door PU, en de ander van rubber laten zitten, anders krijg je een gigantische hoeveelheid resonanties in het interieur.

Als dat niet uit maakt, in mijn race auto is zelfs de motorsteun distributiezijde in PU uitgevoerd, heel fijn op het circuit, geen kanteling van motorblok, maar dan gaat je binnenspiegel zelfs mee trillen...
Gebruikersavatar
Rik Tuin
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 06.11.2013 - 21:14
Locatie: Omgeving Groningen

Klopt inderdaad. Ik had de grote bovenste motorsteun vervangen door PU. Na een maand weer terug naar origineel. De hele wagen trilde stationair. Werd er aardig gestoord van.
Laatst gewijzigd door Rik Tuin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
furbsy
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14

of te wel subframe wel voorzien van pu maar de rest liever niet tbv het comfort en rust in de auto ?
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”