Sinds heel wat jaren rijd ik in onze V70 diesel uit 2004. Sinds anderhalf jaar ben ik aan het tobben met motorproblemen, weet iemand wellicht raad?
Tijdens het rijden met snelheden van rond de 100/120 km/u gaat een rood lampje branden: motormangement spoed. Er is verlies van vermogen en daarna valt de motor helemaal uit. De eerste keren met deze storing startte hij na een kwartier alsnog (na lang doorstarten), de laatste paar storingen start hij helemaal niet meer. Soms treedt de storing op na duizenden kilometers, soms na een paar kilometer, maar altijd op de snelweg.
Wat is er al vervangen: de raildruksensor, de opvoerpomp, de hogedrukpomp, brandstoffilter, en de tank is gereinigd.
Heeft iemand hier een idee waar dit probleem vandaan komt? En vooral hoe het opgelost kan worden??
Probleem motormanagement, uitval motor V70
-
- 2nd Gear member
Vervelend zo'n probleem.. treedt het toevallig op met nat weer of als de airco aan staat? Ik heb ooit een auto gehad waarbij de airco afvoer verstopt zat waardoor er een druppel water op een stekker verbinding van de boordcomputer viel en de auto niets meer deed.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Luchtmassameter vies of defect? EGR mixer vol smurrie?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant