koppelinspedaal blijft halverwege hangen

Plaats reactie
jaykay
1st Gear member

Van onze Volvo V60 blijft het koppelingspedaal steeds vaker hangen.
Na het op laten komen van de koppeling komt deze steeds vaker, (vandaag zo'n 5 keer op een rit van een uur) maar halverwege terug.
Met de tenen het pedaal dan terughalen is dan de remedie voor de korte termijn, maar niet echt een oplossing voor de lange termijn,...

De auto heeft nog Bovag garantie,... valt dit dan onder gebreken die vergoed worden?? en laat de Bovag garantie het toe om de auto ergens anders te repareren(aangezien de garage waar we de auto gekocht hebben niet naast de deur ligt)??

Ik hoop dat iemand zijn of haar ervaringen kan delen,...
BasG
3rd Gear member

Dat lijkt me een legitieme vraag om te stellen aan degene die de garantie geeft, de leverende handelaar dus. Deze moet je altijd de kans geven om te herstellen, dus niet eerst naar iemand anders gaan en vervolgens de rekening indienen bij degene waar je hebt gekocht.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
teebee
7th Gear member

Nope, denk idd dat je bij je leverende garage zal moeten aankloppen.
Lijkt op een lekke koppelingscylinder.
Zou overigens niet wachten met reparatie, er zal een moment komen dat het pedaal helemaal niet meer opkomt. En dan ga je dus niet meer verder....
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Henk Mesman
2nd Gear member

Lekker terug gaan en het probleem bij hun neerleggen en beroepen op garantie zou wel eerst de voorwaarden goed lezen zo dat je niet platgepraat word.
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼

Henk Mesman
jaykay
1st Gear member

Thanks voor de antwoorden, afspraak is gemaakt,... volgende week naar de garage.
twijfel alleen of de cilinder lek is,... reservoir zit nog netjes vol,... maar we gaan het volgende week wel zien...
jaykay
1st Gear member

Volgens de garage is het, het druklager,.... morgen de auto weer ophalen en hopen dat hij gefixt is,... :D
teebee
7th Gear member

Dabedoelikmaar, daar had je niet mee willen stranden (ergo niet mee door willen blijven rijden)
Zal vast weer helemaal tiptop zijn zometeen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
V70/2.4D/2003
8th Gear member

:fgrin: Gloeiende gloeiende, ik vrees dat ik ook aan de beurt ben althans, de koppeling. Die van mij begint ook met die fratsen en daar worden we niet vrolijk van zeg maar. Ik was er al mee bij de garage geweest alwaar nieuwe olie en ontluchten had plaatsgevonden. Hielp niet, klacht bleef. Na de vakantie, volgende week dus, gaat hij naar de garage om vast te stellen wat er aan de hand is maar ik vrees dat ook van die van mij de bak er af moet voor wat vervangwerk o.O
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
jaykay
1st Gear member

jaykay schreef: Volgens de garage is het, het druklager,.... morgen de auto weer ophalen en hopen dat hij gefixt is,... :D
Hmmmm,.... auto opgehaald en nog voor het starten alweer merken dat de koppeling weer halverwege hangt,...
Weer naar binnen dus.
Auto weer de garage in, het hele zaakje nogmaals ontlucht.

Nu maar hopen dat, dat het was,....
Wel nette service van de garage,... leenauto mee en gemeende aandacht voor mijn probleem.

Volgens de monteur zou het allemaal opgelost moeten zijn. Er zit een gedeelte bij de koppelingscilinder dat nog geen aandacht heeft gehad, mocht de storing terug komen, gaan ze daar naar kijken....

Wordt vervolgd ???
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”