Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende probleem wat ik heb met mijn Volvo S40 uit 2002 (GDI). Ten eerste wil ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met mijn Volvo, ook al is ie uit 2002, hij rijd erg lekker en wil hem nog zo lang mogelijk houden!

Enkele weken geleden ging het motorlampje aan, met een uitleesapparaat gekeken en zag code P0190 (fuel pressure sensor). Deze dag was het 40+ graden, dacht misschien komt het door het warme weer (achteraf heel dom). En ik dacht als het echt een probleem is dan komt de foutcode vanzelf wel weer terug. Nu heb ik de meeste tijd last van een schokkende, haperende auto. Ook is het vermogen wel een stukje minder. Het gekke is dat de auto soms wel goed rijd, maar dan als ik bijvoorbeeld de auto uitzet en even 5 minuten de supermarkt binnen ben, dat dan de auto weer schokkend rijd. Ook heb ik gemerkt dat de auto dan niet boven de 4000 toeren kan komen, lijkt wel of het dan begrensd wordt? De foutcode is ook niet meer teruggekomen.
Mijn eigen garage (geen Volvo dealer) zegt dat het meerder oorzaken kan hebben, en aangezien het erg druk is bij deze garage heeft hij pas over enkele weken tijd. Ik ben dus naar de Volvo dealer gegaan, en zij vermoeden dat het de brandstofdruk sensor op de rail is. (zou ook nog de brandstofpomp zelf kunnen zijn)
De kosten voor het vervangen van de sensor is 400 euro! Vind ik wel een erg hoog bedrag. Dus mijn vraag aan jullie is:
1. Of dat dit probleem met de S40 iemand bekend voorkomt?
2. Is 400 euro een reeel bedrag voor het vervangen of worden hier jackpot prijzen gehanteerd?
Alvast hartelijk dank voor het lezen en eventueel antwoord!