Al jaren draag ik de V70 een warm hart toe, ik vind het een prachtige wagen alleen vind de vrouw dat niet altijd..
Momenteel rijd ik een Renault Megane 1.5 Dci van 2012 in de GT line uitvoering, deze gekocht met 150 dkm op de teller bijna 4 jaar geleden en nu staat de teller op ruim 280 dkm.
Heel veel technische storingen verder hebben mij nu doen besluiten deze auto eruit te doen en te kijken voor wat anders.
Mijn autogeschiedenis is wel heel divers; VW Passat (bj 2000, 2001, 2003, 2006), BMW 525i uit 2004, Audi A4 Avant 2002, Ford Focus 2003
Ik heb altijd wel een bepaalde voorliefde gehad voor Duitse auto's vanwege hun reputatie en ik kon er altijd goed in zitten. Ook niet geheel onbelangrijk..
Ergens kijken we momenteel naar een VW Passat (vanaf 2012), een Seat Leon (vanaf 2014) en ik neig dus eigenlijk naar Volvo

Ik vind de V70 van bouwjaren 2007 tot 2010 gewoon ontzettend mooie auto's maar ik ben niet zo thuis in deze auto's. Ik snap eerlijk gezegd ook alle motoren niet zo goed, D3, D4 of D5?
Wat ik wel heb begrepen is dat de D5, de echte Volvo motor wordt genoemd toch?
Wat misschien handig is om te vertellen is dat ik een budget tot zo'n 10.000 heb en dat ik daarvoor een mooie, complete auto wil hebben met een betrouwbaarheidsfactor 10 met zo weinig mogelijk km's en liefst automaat.. lijkt me een aardige mission impossible..
Op marktplaats ben ik twee mooie V70's tegengekomen die mij wel aanspreken, ik zal hieronder de links plaatsen. De bovenste is particulier en is een stuk jonger, heeft wel iets meer km's gedraaid maar niet heel veel meer en is handgeschakeld. De onderste is automaat en staat bij een garage niet heel ver bij mij vandaan..
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =mympBuyer
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =mympBuyer
Beide auto's zijn wel voorzien van de 2.4 D5 omdat ik denk dat dit het beste en betrouwbaarste blok is..
Hoe staat het bij Volvo eigenlijk qua onderhoudskosten? Zijn deze nu werkelijk beduidend hoger als bij zeg een VW? Wie kan me daar iets zinnigs over vertellen?
Een andere mooie auto vind ik de V60, met name in de R-line uitvoering.. ik heb wel begrepen dat bij de Plug-in hybride de aircopomp een veelvoorkomend probleem is en ik heb me laten vertellen dat dit 1200 euro kost..
Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop op jullie expertise en hulp in deze.. alvast bedankt !