Pheburt schreef:IkeV70 schreef:Maar de remmen van de MY19 Polestar Engineered zijn anders aangestuurd dan die van de MY20 Polestar Engineered. Brake-by-wire verbeterd. En daar heeft nog niemand mee gereden....dus we gaan het zien!Voodoo077 schreef: De remmen van de S60 Polestar Engineered zijn volledig anders dan de remmen op de gewone T8, op de Polestar Engineered staan Brembo's die veel sneller grijpen waardoor dit vreemd aanvoelt in combinatie met het regerenatief remmen.
Besteld en inmiddels op de weg: V60 T8 Inscription
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37
Twin Engine heeft juist het Dynamic chassis, ongeacht uitvoering. Sport chassis niet beschikbaar, alleen op de Polestar Engineered.VRIDER schreef: Klopt het trouwens dat de V60 T8 het sportonderstel standaard heeft?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Ah dan moet ik nog vinden waar ik Dynamic chassis kan instellen. Zit dit bij een T8 feitelijk in de "Power" modus die je met de selectie knop kan instellen? Ik kan me niet herinneren dat ik het chassis kan instellen in het menu (Sensus). Kan dat?
Edit: al gevonden, niet mogelijk om actieve dempers in te stellen.
Edit: al gevonden, niet mogelijk om actieve dempers in te stellen.
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Vandaag weer even een tussen rapportje.
1. Deze week bij wegrijden (koude start) direct de automaat in B gezet zoals ik normaal doe. De auto bleef echter in de eerste versnelling en schakelde niet.
2. Ik blijf ruzie houden met de bediening van het open dak. Doet vaak niet wat ik verwacht.
3. Auto pilot: ook al knijp ik bij de stuurvast melding hard in het stuur, dan regelmatig nog afschakelen van autopilot. Het stuur verpakken en op een andere plaats vastpakken lijkt beter te helpen. Verder zijn stuurcorrecties in een flauwe bocht niet betrouwbaar.
4. HK audio: ik mis de equalizer voor het regelen van het middengebied.
5 Radio schakelt DAB erg vaak af naar FM. Ontvangst in tunnels is matig.
6 Ja kom tie weer: klepsluiting laadkabel slecht. Moet meestal 2-3 keer klepje aandrukken voordat deze sluit.
Verder ontzettend veel plezier met heel veel andere punten van de T8. Tanken bijvoorbeeld, de eerste keer getankt pas na 1900 km. Top
1. Deze week bij wegrijden (koude start) direct de automaat in B gezet zoals ik normaal doe. De auto bleef echter in de eerste versnelling en schakelde niet.
2. Ik blijf ruzie houden met de bediening van het open dak. Doet vaak niet wat ik verwacht.
3. Auto pilot: ook al knijp ik bij de stuurvast melding hard in het stuur, dan regelmatig nog afschakelen van autopilot. Het stuur verpakken en op een andere plaats vastpakken lijkt beter te helpen. Verder zijn stuurcorrecties in een flauwe bocht niet betrouwbaar.
4. HK audio: ik mis de equalizer voor het regelen van het middengebied.
5 Radio schakelt DAB erg vaak af naar FM. Ontvangst in tunnels is matig.
6 Ja kom tie weer: klepsluiting laadkabel slecht. Moet meestal 2-3 keer klepje aandrukken voordat deze sluit.
Verder ontzettend veel plezier met heel veel andere punten van de T8. Tanken bijvoorbeeld, de eerste keer getankt pas na 1900 km. Top
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Je moet ook niet knijpen in je stuur maar zeer licht eraan draaien.VRIDER schreef: 3. Auto pilot: ook al knijp ik bij de stuurvast melding hard in het stuur, dan regelmatig nog afschakelen van autopilot. Het stuur verpakken en op een andere plaats vastpakken lijkt beter te helpen. Verder zijn stuurcorrecties in een flauwe bocht niet betrouwbaar.
4. HK audio: ik mis de equalizer voor het regelen van het middengebied.
Equaliser zitn het menu bij geluidsopties
RTFM....
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12654
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Zelfs draaien is niet nodig, het stuur moet voelen dat jij wat tegendruk geeft. En inderdaad, dat voelt het stuur op de ene plaats (bv. op een spaak) beter dan op een andere.Risrael schreef:Je moet ook niet knijpen in je stuur maar zeer licht eraan draaien.VRIDER schreef: 3. Auto pilot: ook al knijp ik bij de stuurvast melding hard in het stuur, dan regelmatig nog afschakelen van autopilot. Het stuur verpakken en op een andere plaats vastpakken lijkt beter te helpen. Verder zijn stuurcorrecties in een flauwe bocht niet betrouwbaar.
4. HK audio: ik mis de equalizer voor het regelen van het middengebied.
Equaliser zitn het menu bij geluidsopties
RTFM....
Welke issue heb je met het open dak? Ondervind ik geen issues mee..
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Dank voor de tips. Nog wat meer info.
- een uitgebreide equalizer ontbreekt, toonregeling zit er wel op
- knopje voor dak 'klap' of dak 'schuif' moet ik nog even op oefenen, zal de handleiding eens lezen
- stem uitzetten van de navigatie moet iedere keer herhaald worden
- ook gemerkt dat de subwoofer (HK) niet extreem sterk is?
- een uitgebreide equalizer ontbreekt, toonregeling zit er wel op
- knopje voor dak 'klap' of dak 'schuif' moet ik nog even op oefenen, zal de handleiding eens lezen

- stem uitzetten van de navigatie moet iedere keer herhaald worden
- ook gemerkt dat de subwoofer (HK) niet extreem sterk is?
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
En als je dan toch de handleiding leest.VRIDER schreef: Dank voor de tips. Nog wat meer info.
- een uitgebreide equalizer ontbreekt, toonregeling zit er wel op
- knopje voor dak 'klap' of dak 'schuif' moet ik nog even op oefenen, zal de handleiding eens lezen
- stem uitzetten van de navigatie moet iedere keer herhaald worden
- ook gemerkt dat de subwoofer (HK) niet extreem sterk is?
Geluid is in te stellen op twee plekken. In deinstellingen menu onder kopje geluid.
Stem uitzetten doe je ook onder geluidvolumes.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55
Er zit gewoon een equalizer op hoor idd... Geluid is persoonlijk, maar ik vind zowel de bass als subwoofer erg sterk...
Bij mij volstaat ook het stuur met de knie aanraken om de autopilot aan de praat te houden. Verder is tegendruk niet zozeer noodzakelijk volgens mij. Als ik heel licht mijn hand over het stuur laat glijden, is ook voldoende. Prima systeem voor wat het moet doen: relaxed rijden als het kan. Verwacht nou niet dat je een tukkie kunt gaan doen..
Bij mij volstaat ook het stuur met de knie aanraken om de autopilot aan de praat te houden. Verder is tegendruk niet zozeer noodzakelijk volgens mij. Als ik heel licht mijn hand over het stuur laat glijden, is ook voldoende. Prima systeem voor wat het moet doen: relaxed rijden als het kan. Verwacht nou niet dat je een tukkie kunt gaan doen..

Laatst gewijzigd door Knippie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35
1. Waarom in B? Een reden voor?VRIDER schreef: Vandaag weer even een tussen rapportje.
1. Deze week bij wegrijden (koude start) direct de automaat in B gezet zoals ik normaal doe. De auto bleef echter in de eerste versnelling en schakelde niet.
2. Ik blijf ruzie houden met de bediening van het open dak. Doet vaak niet wat ik verwacht.
3. Auto pilot: ook al knijp ik bij de stuurvast melding hard in het stuur, dan regelmatig nog afschakelen van autopilot. Het stuur verpakken en op een andere plaats vastpakken lijkt beter te helpen. Verder zijn stuurcorrecties in een flauwe bocht niet betrouwbaar.
4. HK audio: ik mis de equalizer voor het regelen van het middengebied.
5 Radio schakelt DAB erg vaak af naar FM. Ontvangst in tunnels is matig.
6 Ja kom tie weer: klepsluiting laadkabel slecht. Moet meestal 2-3 keer klepje aandrukken voordat deze sluit.
Verder ontzettend veel plezier met heel veel andere punten van de T8. Tanken bijvoorbeeld, de eerste keer getankt pas na 1900 km. Top
2. Werkt perfect. Behalve dat die soms dicht is als ik terug kome, wellicht was het te warm?
3. Zoals bij de andere, ven aanraken en ok
4. Zit er zie supra
5. Mijn Seat had dit veel voor een update sinds dan niet meer, de V60 heeft dit altijd perfect gedaan
6. Klepje sluit perfect en voelt stevig aan, zoals dat van de brandstof. Raar!
Geen opmerkingen over de zetels? Dat blijft me meeste storen, moeten de zetels zijn die me het minste hebben kunnen plezieren in meer dan 12 jaar - zonde. Ik heb het niet over de kwaliteit, wel over de steun.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7738
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
3. AutoPilot: alleen ‘knijpen’ heeft geen effect; een (zeer) lichte stuurbeweging wordt gedetecteerd. Dit is een veiligheidsfeature omdat ‘knijpen’ te eenvoudig is na te bootsen.
Stoelen: ik blijf me verbazen over mensen welke niet tevreden zijn; ik ben van mening dat ze subliem zitten en een fantastisch comfort bieden.
Stoelen: ik blijf me verbazen over mensen welke niet tevreden zijn; ik ben van mening dat ze subliem zitten en een fantastisch comfort bieden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.02.2019 - 09:25
Het probleem met die B herken ik. Dit gebeurd namelijk wanneer je nog een keer verder naar beneden klikt als hij al in B staat. Dan gaat hij in 1ste en springt ook de motor op. Als je terug naar boven duwt, gaat hij terug op automaat maar de motor zal als hij nog koud is even blijven draaien.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Vandaag mijn auto terug van onderhoud. Software update lost probleem uitval stuurbekrachtiging op. Onbalans linker voorwiel opgelost (zou trillen stuur veroorzaken), sluiting laad klepje vervangen en een professionele poetsbeurt waar hij wel aan toe was. Hier de foto's. Zo goed als nieuw 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986