Is dit normaal? Geen afwerking stuurkolom en OBD2 poort.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28
Ik was vandaag mijn V70 (NN) aan het schoonmaken en zag opeens dat er bij de bestuurdersstoel, onderaan bij de stuurkolom en bij de OBD2 poort die daar zit helemaal geen afwerking/afdekkap of iets dergelijks zit. Is dit normaal of ontbreekt hier iets? Wel raar dat dit er zo karig uitziet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Is normaal d.w.z. zo is de auto afgeleverd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Ja, dat is volstrekt normaal, ooit heb ik overwogen een kunststof plaatje in de sponning te maken, maar je ziet het eigenlijk niet. Tegenwoordig zit de CFE van Volvotech er in.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28
Dank voor jullie antwoorden, en gelukkig hoort het zo. Ik blijf het toch een rare ontwerpkeuze vinden voor een dure auto die zich wil meten met de duitse merken. Verkeerde zuinigheid als je het mij vraagt, wat kost een kapje op die obd poort nou helemaal...
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21541
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik ben toch niet tevreden met de antwoorden hier: bij onze XC90 zit er wel een kapje overheen. Ook bij vorige auto's was de poort afgeschermd met een kapje of dopje.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Vergeleken met deze merken is Volvo helemaal niet duur. Bedenk wel dat jouw auto (en de mijne) nog zijn ontworpen in het Ford tijdperk. Er zitten wel meer rare ontwerpkeuzes in jouw V70 en mijn XC70 waar een Duitse ingenieur van zou gruwelen. En ja, ik heb me ook al eens verbaasd over deze (typisch Amerikaanse) budget oplossing. Maar het is wat het is, en daar zul je het mee moeten doen.Ik blijf het toch een rare ontwerpkeuze vinden voor een dure auto die zich wil meten met de duitse merken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
ik had altijd gedacht dat dit kapje reeds verdwenen was toen ik de auto tweedehands kocht bij een volvodealer, blijkbaar enkele cent uitgespaard.
of mss is het voor het brandstofverbuik lager te houden door gewichtsbesparing
of mss is het voor het brandstofverbuik lager te houden door gewichtsbesparing

V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K - verkocht met 318K aan een neef die net zijn rijbewijs behaald heeft
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
Land Rover Discovery 4 2014 - TDV6 - S
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
Land Rover Discovery 4 2014 - TDV6 - S
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Deze auto heeft er wel een kapje op zitten. Misschien iets dat Volvo in latere jaren is gaan doen?
I found this offer at mobile.de:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270400718
Volvo XC70 T6AWD 04/2015
I found this offer at mobile.de:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270400718
Volvo XC70 T6AWD 04/2015
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik zie geen OBD kapje, op welke foto zie jij de afwerking zitten dan?nklaver schreef: Deze auto heeft er wel een kapje op zitten. Misschien iets dat Volvo in latere jaren is gaan doen?
I found this offer at mobile.de:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270400718
Volvo XC70 T6AWD 04/2015
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Oh wat stom, ik triggerde op de foto van de parkeerrem. Kortsluiting in de bovenkamer.
Je ziet op die foto nog net dat er op de obdc ook daar geen kapje zit.
Misschien een leuk kickstarter project voor iemand met een 3D printer
Je ziet op die foto nog net dat er op de obdc ook daar geen kapje zit.
Misschien een leuk kickstarter project voor iemand met een 3D printer

Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- kansberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44
Ondanks dat Volvo als 'premium' bekend staat, heeft het merk ook missers.
Als ik een aantal zaken vergelijk met voorgaande merken die ik gereden heb, vallen mij een aantal dingen op:
-De verlichting in de bagageruimte bijvoorbeeld, deze vind ik persoonlijk nogal karig. Veel andere merken doen dit beter.
-Gekoeld dashboardkastje? Zelfs op een Summum niet standaard.
-Voetruimteverlichting vind ik tijdens rijden zeer zwak, of je moet je dashboardverlichting opschroeven tot een verblindend niveau, waarom is dit in hemelsnaam gekoppeld?
-Navigatie kan beduidend beter, en hierbij refereer ik aan de RNS510 uit een VAG product wat echt tot de absolute top behoort.
-Waarom geen oliepeilstok meer? Ik weet dat meerdere merken zich hier aan bezondigen, maar het is geen verbetering en bovendien kwetsbaarder, want meer elektronica.
-Coming/leaving home moet iedere keer handmatig geactiveerd worden, Why?
-Ik hoef echt geen melding als het lampje in het knopje van de bediening van de linker achteruit niet brandt, dit kreeg ik een keer in een Astra waar ik, als door verstandsverbijstering, en mede gestuurd door mijn betere helft, een paar jaar in gereden heb, maar een verklikkerlampje dat de dimlichten zijn ontstoken, zou erg welkom zijn.
-De bagagerolhoes… daar waar ieder zichzelf respecterend merk een exemplaar monteert die volautomatisch oprolt, meestal zelfs in meerdere standen, heeft 'ons' merk nog een uitvoering uit het wijnjaar 1968.
Van een ander merk naar Volvo heb ik ervaren als een soort van 'cultuurshock,' maar ben inmiddels helemaal besmet met het virus en wil niet meer terug, ondanks bovenstaande. Soms, heel soms, denk ik nog wel een terug aan auto's waarin ik in het verleden heb gereden, dat handige uitneembare zaklampje in de bagageruimte van de Superb bijvoorbeeld, en die paraplu, die wij écht gebruikten. De hydroliek van de diverse Citroëns die we hebben gereden, vooral op de peáge, ik weet ook wel dat het niet echt meer van deze tijd is, en de V70 heeft een comfort waar je U tegen zegt, maar heel af en toe verlang ik er naar terug, toen was ik ook een stuk jonger, misschien is dat het wel.
Wellicht komt bovenstaande over als een klaagzang, het tegendeel is echter waar. Nog nooit heb ik in een zo robuuste auto gereden als de V70. De stoelen verdienen de hoofdprijs, wat een fauteuils zijn dat! De 5 cilinder is de fijnste motor die ik ooit heb mogen ervaren, de souplesse en het geluid brengen je bijna in hogere sferen. Ennn…. ik vind het een hele mooie auto, vanaf het eerste exemplaar. Tijdloos, veel binnenruimte en prachtige lijnen.
Nee, ik wil niet meer terug, mijn Volvo bestaan begon niet zo heel best met een V60 waar ik maar geen 'klik' mee kreeg, maar sinds de V70 ben ik 'om,' en snap sindsdien de passie en het enthousiasme van de diverse forummers. Sterker nog: ik heb het gevoel dat ik mij onder hen kan scharen.
Als ik een aantal zaken vergelijk met voorgaande merken die ik gereden heb, vallen mij een aantal dingen op:
-De verlichting in de bagageruimte bijvoorbeeld, deze vind ik persoonlijk nogal karig. Veel andere merken doen dit beter.
-Gekoeld dashboardkastje? Zelfs op een Summum niet standaard.
-Voetruimteverlichting vind ik tijdens rijden zeer zwak, of je moet je dashboardverlichting opschroeven tot een verblindend niveau, waarom is dit in hemelsnaam gekoppeld?
-Navigatie kan beduidend beter, en hierbij refereer ik aan de RNS510 uit een VAG product wat echt tot de absolute top behoort.
-Waarom geen oliepeilstok meer? Ik weet dat meerdere merken zich hier aan bezondigen, maar het is geen verbetering en bovendien kwetsbaarder, want meer elektronica.
-Coming/leaving home moet iedere keer handmatig geactiveerd worden, Why?
-Ik hoef echt geen melding als het lampje in het knopje van de bediening van de linker achteruit niet brandt, dit kreeg ik een keer in een Astra waar ik, als door verstandsverbijstering, en mede gestuurd door mijn betere helft, een paar jaar in gereden heb, maar een verklikkerlampje dat de dimlichten zijn ontstoken, zou erg welkom zijn.
-De bagagerolhoes… daar waar ieder zichzelf respecterend merk een exemplaar monteert die volautomatisch oprolt, meestal zelfs in meerdere standen, heeft 'ons' merk nog een uitvoering uit het wijnjaar 1968.
Van een ander merk naar Volvo heb ik ervaren als een soort van 'cultuurshock,' maar ben inmiddels helemaal besmet met het virus en wil niet meer terug, ondanks bovenstaande. Soms, heel soms, denk ik nog wel een terug aan auto's waarin ik in het verleden heb gereden, dat handige uitneembare zaklampje in de bagageruimte van de Superb bijvoorbeeld, en die paraplu, die wij écht gebruikten. De hydroliek van de diverse Citroëns die we hebben gereden, vooral op de peáge, ik weet ook wel dat het niet echt meer van deze tijd is, en de V70 heeft een comfort waar je U tegen zegt, maar heel af en toe verlang ik er naar terug, toen was ik ook een stuk jonger, misschien is dat het wel.
Wellicht komt bovenstaande over als een klaagzang, het tegendeel is echter waar. Nog nooit heb ik in een zo robuuste auto gereden als de V70. De stoelen verdienen de hoofdprijs, wat een fauteuils zijn dat! De 5 cilinder is de fijnste motor die ik ooit heb mogen ervaren, de souplesse en het geluid brengen je bijna in hogere sferen. Ennn…. ik vind het een hele mooie auto, vanaf het eerste exemplaar. Tijdloos, veel binnenruimte en prachtige lijnen.
Nee, ik wil niet meer terug, mijn Volvo bestaan begon niet zo heel best met een V60 waar ik maar geen 'klik' mee kreeg, maar sinds de V70 ben ik 'om,' en snap sindsdien de passie en het enthousiasme van de diverse forummers. Sterker nog: ik heb het gevoel dat ik mij onder hen kan scharen.
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Buiten dat het me niet stoort en niet is opgevallen ben ik het wel met kansberg (mooie auto bytheway!) eens dat sommige keuzes bijzonder te noemen zijn. Wat ik ook raar vind is dat veel opties alleen af fabriek kunnen en achteraf inbouw zoals bij VAG onmogelijk zijn. Achteraf Volvo sensus navi inbouwen bijvoorbeeld of blis is een no go. Niks meer dan hard en software erin en klaar. Jammer en een gemiste kans voor de dealers. Die konden dan extra verdienen. Maar het blijft een fijne reiscompaan en ik ben erg fan van de V70.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9325
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Waarom wordt Volvo tegenwoordig premium genoemd? Komt dat door de nieuwe XC90? En wat is dan precies een premium merk?
En nu valt de Ford V70NN, een 12 jaar oude auto, daar ook onder?
En nu valt de Ford V70NN, een 12 jaar oude auto, daar ook onder?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Dat is toch wel te veel eer voor Ford, denk je niet JeroenEn nu valt de Ford V70NN, een 12 jaar oude auto, daar ook onder?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Premium bestaat niet (meer) in autoland. Volvo staat voor heel andere zaken dan luxe-bling-bling-gebakken-lucht-dikke-ego's namelijk o.a. comfort en veiligheid. Gelukkig maar want anders reed ik zeker geen Volvo.Ondanks dat Volvo als 'premium' bekend staat
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9325
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Absoluut Rippie, maar dan is het even duidelijk waar we het over hebben
Volgende keer zeggen we pre-premium Volvo V70NN

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8514
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Als de Volvo S90 er in een vergelijkende test met de 5 reeks en E klasse erin slaagt als beste keuze uit de test te komen denk ik wel dat we het woord premium mogen gebruiken
https://assets.volvocars.com/nl-be/~/me ... f?la=nl-be
https://assets.volvocars.com/nl-be/~/me ... f?la=nl-be
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Het mooiste vind ik nog wel de opmerking over de BMW5: "Enkele vrekkige uitrustingslacunes" Prachtig proza.
Wat is er trouwens vernieuwd aan de S90?
Interessant vind ik ook de introductiealinea van deze test:
Wat is er trouwens vernieuwd aan de S90?
Interessant vind ik ook de introductiealinea van deze test:
Wordt de auto daarmee steeds meer een veredelde smartphone (met dito houdbaarheidsdatum)?In een wereld waarin de notie ‘rijplezier’ steeds minder vanzelfsprekend wordt op onze overbevolkte, afgetakelde en strenge gecontroleerde wegen,en waarin autokopers steeds minder geïnteresseerd zijn in de auto zelf, maar almaar meer gericht zijn op connectiviteit en onlinemogelijkheden, is het logisch dat ook de prioriteiten bij de autoconstructeurs zelf veranderen.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"