Mijn V60PIH heeft de neiging om naar rechts te trekken.
Ik zeg neiging omdat hij dat niet doet bij snelheden onder de 80 km/u maar wel daarboven.
Nou is hij inmiddels drie maal uitgelijnd (1x Kwik Fit en 2x Dealer) maar de dealer waar hij in onderhoud is kan niets meer bedenken.
Hebben er meerder dit probleem?
En wie weet een (echt) goed uitlijnbedrijf in en om Amsterdam?
Auto Uitlijnen
-
- 6th Gear member
Dan zou je eerder verwachten dat het rechter voorwiel ergens aan loopt. Lager, aandrijfas, remklauw.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Komt me bekend voor. Eerder dit jaar heb ik ook na drie keer 3D uitlijnen gewoon de banden vervangen.V60Driver schreef: Mijn V60PIH heeft de neiging om naar rechts te trekken.
Ik zeg neiging omdat hij dat niet doet bij snelheden onder de 80 km/u maar wel daarboven.
Nou is hij inmiddels drie maal uitgelijnd (1x Kwik Fit en 2x Dealer) maar de dealer waar hij in onderhoud is kan niets meer bedenken.
Hebben er meerder dit probleem?
En wie weet een (echt) goed uitlijnbedrijf in en om Amsterdam?
Een manier om erachter te komen of het trekken door je (verkeerd afgesleten) banden komt, is simpelweg de banden even van links naar rechts te wisselen. Trekt de auto hierna naar links zijn het je banden

Overigens kan een (eerdere) verkeerde uitlijning ook effect gehad hebben op je bandenslijtage waardoor de auto ook na uitlijning blijft trekken door een scheef profiel. Je kunt dan proberen om een ruilsetje te laten monteren en hier een stuk mee te rijden.
Als er geen verschil is kan het inderdaad iets zijn wat aanloopt. Maar na twee keer uitlijnen zou je denken dat ze wel even aan je wiel draaien om te voelen en te luisteren..
-
- 3rd Gear member
Nou de dealer heeft de remklauwen al eens vrijgemaakt om dat uit te sluiten.
Ook dat kan het niet zijn. Ik hoop niet dat mijn frame niet krom is. Deze auto is tweede hands gekocht.
Maar, heeft geen WOK registratie en ook nog alle originele (af fabriek) onderdelen bij zowel de voor als achterbumper.
Dus een reparatie na een grote klapper kan het ook niet zijn. De dealer sluit een krom frame om die reden ook uit.
Ook dat kan het niet zijn. Ik hoop niet dat mijn frame niet krom is. Deze auto is tweede hands gekocht.
Maar, heeft geen WOK registratie en ook nog alle originele (af fabriek) onderdelen bij zowel de voor als achterbumper.
Dus een reparatie na een grote klapper kan het ook niet zijn. De dealer sluit een krom frame om die reden ook uit.
-
- 3rd Gear member
Zoek het in de banden. Eventueel niet van rechts naar links maar wissel ze met de achterbanden.
Ik had een soort gelijk probleem. 2 nieuwe voorbanden verholpen het probleem.
Zoals eerder geschreven, slijt een band verkeerd af en wordt de vooras daarna uitgelijnd dan blijft het een band met een slijtage probleem.
Ik had een soort gelijk probleem. 2 nieuwe voorbanden verholpen het probleem.
Zoals eerder geschreven, slijt een band verkeerd af en wordt de vooras daarna uitgelijnd dan blijft het een band met een slijtage probleem.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
- jp-v60
- 4th Gear member
ik had ook dat probleem, paar x uitgelijnd en niet geholpen. Op een gegeven moment was ik toe aan nieuwe banden en probleem was weg.
Lag bij mij dus aan de banden. Dat waren Michelin pilots. Nou heb ik een merkloze duitse band en auto rijdt weer kaarsrecht. ( gekocht in Amsterdam-west bij Ottenberg ).
Lag bij mij dus aan de banden. Dat waren Michelin pilots. Nou heb ik een merkloze duitse band en auto rijdt weer kaarsrecht. ( gekocht in Amsterdam-west bij Ottenberg ).
-
- 3rd Gear member
Banden kunnen dat trekken inderdaad veroorzaken.
Maar ook de uitlijning.
Wij kregen toen bij mazda het advies om de wielvlucht rechts wat negatiever te zetten dan links.
Plaats hier anders even een foto van je laatste uitlijn rapport.
Eric
Maar ook de uitlijning.
Wij kregen toen bij mazda het advies om de wielvlucht rechts wat negatiever te zetten dan links.
Plaats hier anders even een foto van je laatste uitlijn rapport.
Eric
-
- 2nd Gear member
klinkt bekend, de moeilijkheid schijnt de electische stuurinrichting te zijn, bij Prins in Noordwijk goede resultaten, daar weten ze wat ze doen. Je krijgt desgewenst uitleg en je kan alles bijwonen.
XC90 3.2 aut 2007
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
-
- 2nd Gear member
Precies dezelfde ervaring met Michelin pilots, altijd trekken (naar rechts) en heel gevoelig voor de bolling van de weg. Mijn D6 reed alleen echt lekker op de Continental winterbanden. Af fabriek zat er een behoorlijk verschil op de achterste wielen die er pas na de 2e keer uitlijnen uitgehaald is. De monteur durfde de achterwielen in eerste instantie niet uit te lijnen i.v.m. de camera in de voorruit. Na uitlijnen van de achterwielen was de situatie wel verbeterd maar nooit helemaal ideaal. Ik heb er mee leren leven.jp-v60 schreef: ik had ook dat probleem, paar x uitgelijnd en niet geholpen. Op een gegeven moment was ik toe aan nieuwe banden en probleem was weg.
Ik zou het dus zoeken in (4) nieuwe banden, maar geen Michelins...
De nieuwe V60 op Conti's stuurt perfect, gelukkig!
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
-
- 3rd Gear member
Ok, ik heb op dit moment (nieuwe) Michelin CrossClimate+ eronder zitten. Heb daar nu rond de 20.000 mee gereden.
De auto is drie keer uitgelijnd en hij blijft naar rechts gaan zoals beschreven.
Ik heb ook het gevoel dat ik er maar mee moet leven.
Het is ook niet zo dat ik mega moet tegensturen, maar hij neigt altijd naar rechts te gaan bij snelheden op de snelweg.
De volgende keer maar een ander banden merk kiezen.
Dank voor de info.
En als iemand nog een goed uitlijn bedrijf weet dan hou ik me aanbevolen, voor de laatste uitlijnbeurt.
De auto is drie keer uitgelijnd en hij blijft naar rechts gaan zoals beschreven.
Ik heb ook het gevoel dat ik er maar mee moet leven.
Het is ook niet zo dat ik mega moet tegensturen, maar hij neigt altijd naar rechts te gaan bij snelheden op de snelweg.
De volgende keer maar een ander banden merk kiezen.
Dank voor de info.
En als iemand nog een goed uitlijn bedrijf weet dan hou ik me aanbevolen, voor de laatste uitlijnbeurt.