Ik zie regelmatig D3 versies verschijnen die voor de Belgische markt zijn uitgegeven en in Nederland ingevoerd. 136Pk met de heerlijke 5 cilinder en evt. met tuning verder te porren naar 180 PK geloof ik. Op de Nederlandse markt komen nu de laat 2014 en vroege 2015 modellen uit België , waarschijnlijk uit de lease en zeker een optie voor ons. Bijna altijd goed dealer onderhouden met kilometerstanden van 110.000 - 140.000 km. Ik denk zelf dat de 5 cilinder van 2000 cc een plus is tov de 4 cilinder 1600 cc motor - en qua zuinigheid ontlopen ze elkaar niet veel.teebee schreef: Was die D3 136pk ook in NL verkrijgbaar dan? Dacht dat die alleen in de omringende landen op de markt werd gebracht ivm uitstoot icm belasting.
Aanschaf V60 T3 of D2 of D3
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Heb een aantal jaren een my12 D3 5-cilinder 163pk (meer dan zat vermogen) gereden in de Ocean Race uitvoering.
GE WEL DIG blok ! Enorme plus van de 5 pitter: vrijwel gevoelloos voor EGR gedoe.
GE WEL DIG blok ! Enorme plus van de 5 pitter: vrijwel gevoelloos voor EGR gedoe.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Uit mijn hoofd alleen in de V70.
- kansberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44
Dat van Spotify durf ik niet te zeggen.
Over Volvo navigatie uit die bouwjaren is al veel geschreven, niet altijd even in positieve zin. Vanaf 2014 beduidend beter, al zijn er nog betere systemen, Tomtom bijvoorbeeld.
De zitpositie is prima, net als in de V70, alleen de instap is (veel) ruimer bij de V70, en niet onbelangrijk: hoger, een verademing voor rug patiënten. Eén van de voornaamste reden voor mij om over te stappen van de V60 naar de V70.
Leer had nooit mijn voorkeur, maar omdat ik altijd in de wat luxere varianten shop, komt bij Volvo automatisch leer in beeld. Nu wil ik niet meer anders, stoelverwarming is bij leer een must.
Zitruimte achterin beduidend kleiner dan in de V70. Zowel w.b. hoofdruimte en beenruimte moet de V60 zijn meerdere erkennen in de V70. Eerder was het als wij met familie of vrienden op pad gingen 'als ik maar niet achterin hoef.' Nu is het 'ik ga wel achterin.'
Over Volvo navigatie uit die bouwjaren is al veel geschreven, niet altijd even in positieve zin. Vanaf 2014 beduidend beter, al zijn er nog betere systemen, Tomtom bijvoorbeeld.
De zitpositie is prima, net als in de V70, alleen de instap is (veel) ruimer bij de V70, en niet onbelangrijk: hoger, een verademing voor rug patiënten. Eén van de voornaamste reden voor mij om over te stappen van de V60 naar de V70.
Leer had nooit mijn voorkeur, maar omdat ik altijd in de wat luxere varianten shop, komt bij Volvo automatisch leer in beeld. Nu wil ik niet meer anders, stoelverwarming is bij leer een must.
Zitruimte achterin beduidend kleiner dan in de V70. Zowel w.b. hoofdruimte en beenruimte moet de V60 zijn meerdere erkennen in de V70. Eerder was het als wij met familie of vrienden op pad gingen 'als ik maar niet achterin hoef.' Nu is het 'ik ga wel achterin.'
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
- Cem
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59
Neem een d6, is meestal full option, genoeg vermogen 
Er komen nu veel uit de lease dus relatief laag geprijsd, let wel op dat ie dealer onderhouden is, aircopomp is een dingetje. Klap op de vuurpijl is wel de wegenbelasting, deze willen ze t/m 2024 op half tarief houden.

Er komen nu veel uit de lease dus relatief laag geprijsd, let wel op dat ie dealer onderhouden is, aircopomp is een dingetje. Klap op de vuurpijl is wel de wegenbelasting, deze willen ze t/m 2024 op half tarief houden.
Volvo v60 PIH Summum my2015
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Dat van de aircopomp en de D6 was me reeds bekend , echter dacht ik dat het half tarief van de Hybride voertuigen in 2021 weer naar normaal diesel tarief gaat , en dat is bij 1800 kg geen pretjeCem schreef: Neem een d6, is meestal full option, genoeg vermogen
Er komen nu veel uit de lease dus relatief laag geprijsd, let wel op dat ie dealer onderhouden is, aircopomp is een dingetje. Klap op de vuurpijl is wel de wegenbelasting, deze willen ze t/m 2024 op half tarief houden.

Heeft men een zogenaamde plug-in hybride elektrische auto (phev), Dan krijgt men nu een korting van 50 procent op de mrb. Dit voordeel wordt ook verlengd tot 2025. In 2025 is de korting op de mrb nog 25 procent. Vanaf 2026 betaalt men als bezitter van een phev de volledige mrb.
Laatst gewijzigd door V70Rene op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
@ Kansberg : Ik ben er gedeeltelijk wel uit : V70 omdat de V70 ruimte niet echt meer nodig is, V70 is ook zwaarder - duurder in Wegenbelasting - Verzekering - Verbuik. Diesel omdat het voordeel tov de huidige V70 ca € 600,- per jaar is - en de aanschafprijs voor een diesel wagen ook een stuk voordeliger is tov de benzine versie.
Maar de voors of tegens voor een D2 of D3 diesel dan :
* zwakke punten van de D2 is de EGR of niet ?
* zwakke punten van de D3 ? En dan bedoel ik de 5 cilinder 2 liter.
Maar de voors of tegens voor een D2 of D3 diesel dan :
* zwakke punten van de D2 is de EGR of niet ?
* zwakke punten van de D3 ? En dan bedoel ik de 5 cilinder 2 liter.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Klopt, voor MY2014. Daarna was de D3 een 4 cilinder 150pk. Tenminste voor de V70.136pk D3 was gewoon leverbaar in nl
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Nyttland
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 29.10.2015 - 23:21
- Locatie: Utrecht
De D3 met 5 cylinders en 2l blok is geweldig (wel gekieteld naar 185pk, zodat de Geartronic beter schakelt). Mijn 2012 staat nu al op 355.000+ Km... Zonder enige gekkigheid.V70Rene schreef: @ Kansberg : Ik ben er gedeeltelijk wel uit : V70 omdat de V70 ruimte niet echt meer nodig is, V70 is ook zwaarder - duurder in Wegenbelasting - Verzekering - Verbuik. Diesel omdat het voordeel tov de huidige V70 ca € 600,- per jaar is - en de aanschafprijs voor een diesel wagen ook een stuk voordeliger is tov de benzine versie.
Maar de voors of tegens voor een D2 of D3 diesel dan :
* zwakke punten van de D2 is de EGR of niet ?
* zwakke punten van de D3 ? En dan bedoel ik de 5 cilinder 2 liter.
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens
Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
- Cem
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59
Vreemd, my2015 is 1849 kg.OGA244 schreef: D3 5 cilinder is 'n prima blok..
D6 my 2013 pure is 1849kg, my 2014 1889kg
Any way, als je naar de mb kijkt dan is benzine het meest gunstige, even snel gezocht o.b.v. de duurste provincie:
T3 = 75 euro
D3 = 141 euro
D6 = 90 euro
Je bent je nu aan het oriënteren begrijp ik, neem in je berekening mee dat de aczijn op diesl in 2021 en 2023 met 1 cent wordt verhoogt.
Volvo v60 PIH Summum my2015
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ben er van overtuigd dat de diesel prijs in de nabije toekomstig flink opgeschroefd gaat worden, deel uitmakend van het ‘ontmoedigingsbeleid’.
Zou er iig maar rekening mee houden.
Zou er iig maar rekening mee houden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
zou mijn adem niet in willen houden tot dat moment
ik geloof het iig niet, wegvervoer (onze boodschappen) en OV zouden dan ook onbetaalbaar worden
en een benzine stoot ook substantieel meer CO2 uit dan een diesel
ik geloof het iig niet, wegvervoer (onze boodschappen) en OV zouden dan ook onbetaalbaar worden
en een benzine stoot ook substantieel meer CO2 uit dan een diesel
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
We gaan het zien.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208