Tips bij aankoop C70 MY2012 D3
- Dr Schupp
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 29.05.2013 - 15:12
- Locatie: Bergen op Zoom
Hallo C70 rijders, ik overweeg een C70 D3 My2012 aan te schaffen met 110K op de teller. Wat raden jullie me aan? Waar moet ik opletten?
Laatst gewijzigd door Dr Schupp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Het enige wat wij met onze C70 D3 hebben ervaren waren kromme remschijven bij 47.000km, die zijn met een coulance vervangen.
Verder volledig storingsvrij sinds 2011 en nu 104.000km.
Fantastische auto.
Verder volledig storingsvrij sinds 2011 en nu 104.000km.
Fantastische auto.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Dr Schupp
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 29.05.2013 - 15:12
- Locatie: Bergen op Zoom
Dank voor je reactie en hints Blackcurrant V70. Mijn ega en ik zien het wel zitten. Maar ja, het knappe construct van het dak van de hard-top doet je vermoeden dat het storingsgevoelig kan zijn. Bijvoorbeeld de servomotoren die tijdens het in- en uitklappen hard aan het werk zijn. Mechanisch een meesterwerkje als ik dat zo bekijk tijdens de recente proefrit. Nu las ik verder op het forum dat een windscherm heel handig is. Wat vind jij / vinden de overige forumleden?
Hoe zijn verder de ervaringen om met 4 personen te rijden? o.a. wat betreft de rijwind?
Hoe zijn verder de ervaringen om met 4 personen te rijden? o.a. wat betreft de rijwind?
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Windscherm is zeker aan te raden.
Achterin zit je altijd vol in de wind. Dus alleen bij lage snelheden te doen.
Achterin zit je altijd vol in de wind. Dus alleen bij lage snelheden te doen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Altijd een windschot nemen, als je er met 2 man in zit, dan heb je vrijwel geen last van tocht in de nek. En als het heel warm is, klap je hem gewoon haar beneden. Dak is complex, maar wel degelijk is mijn ervaring. Wel de standaard Volvo issues: draagarmen, aircopomp, kromme schijven. Het dak wil wel wat kraken en piepen, dat kunnen ze er bij die van mij niet uit krijgen. We hebben inmiddels al de 2e en die gaat als het aan mij ligt nog lang niet weg.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ook hier dezelfde raad, zeker een windblokker nemen, scheelt een hoop rijwind als je voorin zit.
Ik heb 1 keer achterin gezeten op de snelweg en nooit meer, niet uit te houden, bij mooi weer rustig toeren kan wel achterin.
Behalve die kromme remschijven bij 47.000km is de onze nu al 8 jaar storingsvrij, het dak piept of kraakt niet.
Top auto, die in de Provence op routes nationales helemaal tot zijn recht komt, we zijn er in 2011 de eerste keer mee naar de Provence gereden en sindsdien elk jaar.
Model van 8 jaar oud en nog steeds een auto waar mensen naar omkijken, interieur is wat gedateerd, vooral de navigatie en radio display maar daar is wel mee te leven.
Ik heb 1 keer achterin gezeten op de snelweg en nooit meer, niet uit te houden, bij mooi weer rustig toeren kan wel achterin.
Behalve die kromme remschijven bij 47.000km is de onze nu al 8 jaar storingsvrij, het dak piept of kraakt niet.
Top auto, die in de Provence op routes nationales helemaal tot zijn recht komt, we zijn er in 2011 de eerste keer mee naar de Provence gereden en sindsdien elk jaar.
Model van 8 jaar oud en nog steeds een auto waar mensen naar omkijken, interieur is wat gedateerd, vooral de navigatie en radio display maar daar is wel mee te leven.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En is het een C70 geworden ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D