Is het mogelijk de ledjes van de teller-unit te repareren? Weet iemand welk type led lampje hier in zit? Of kan men gewoon een teller-unit van de sloop halen? Ik neem aan dat de kilometerstand via de ecu opgeslagen wordt en dus niet teller-unit afhankelijk geregistreerd wordt. Past een teller-unit van na 2007 (facelift) ook in een v50 van 2004?
Veel vragen en dus bij voorbaat dank, Frans
Tellerverlichting repareren?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het zal even pielen zijn want de zaak moet er dus uit maar, kalmte en het juiste gereedschap kan je redden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Iemand anders nog nuttige/zinvolle informatie?
Bij voorbaat dank, Frans
Bij voorbaat dank, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
- MartijnAbel
- 4th Gear member
deze ledlampen die op de print zitten zijn niet zelf te desolderen en wederom te solderen. Zelfs op de laagste stand met het soldeerapparaat brand je deze makkelijk door.
Ik heb een aantal kwalitatief goede leds gekocht en deze op de print gesoldeerd en gefixeerd.
Eventueel opsturen naar ACtronics kan op, kost volgens mij rond de 150 a 175 euro om de verlichting te herstellen.
een nieuwere tellerunit pas theoretisch gezien wel, maar mist een extra aansluiting die de oude tellers wel hebben. Werken zal het dus niet.
De KM stand wordt in meerdere dingen opgeslagen, waaronder je tellerklok, ABS computer etc. Dus even makkelijk een teller wisselen kan ook niet.
Ik heb een aantal kwalitatief goede leds gekocht en deze op de print gesoldeerd en gefixeerd.
Eventueel opsturen naar ACtronics kan op, kost volgens mij rond de 150 a 175 euro om de verlichting te herstellen.
een nieuwere tellerunit pas theoretisch gezien wel, maar mist een extra aansluiting die de oude tellers wel hebben. Werken zal het dus niet.
De KM stand wordt in meerdere dingen opgeslagen, waaronder je tellerklok, ABS computer etc. Dus even makkelijk een teller wisselen kan ook niet.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 2nd Gear member
Weet je nog welke kwalilatief goede leds je hebt gekocht en gesoldeerd? Type - prijs - leverancier? Hoeveel zitten er op?
Bij voorbaat dank, Frans
Bij voorbaat dank, Frans

Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
-
- 2nd Gear member
Dus het is wel te doen? Je spreekt jezelf nml tegen.MartijnAbel schreef: deze ledlampen die op de print zitten zijn niet zelf te desolderen en wederom te solderen. Zelfs op de laagste stand met het soldeerapparaat brand je deze makkelijk door.
- Rinootje
- 4th Gear member
Het is prima te doen, maar niet met een gewone soldeerbout.volvoRaoul schreef:Dus het is wel te doen? Je spreekt jezelf nml tegen.MartijnAbel schreef: deze ledlampen die op de print zitten zijn niet zelf te desolderen en wederom te solderen. Zelfs op de laagste stand met het soldeerapparaat brand je deze makkelijk door.
Je hebt daarvoor een hete-lucht soldeerbout nodig en iemand met de skills ervoor, die dat voor je kan doen.
Met te hete lucht en/of te hard blazen, vliegen de onderdelen zo van je printplaat af.
Het is een vak apart.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ets1.nl doet deze klusjes regelmatig.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Ik spreek mijzelf helemaal niet tegen, ik geef juist aan dat de leds die op de prints zitten niet normaal te desolderen en solderen zijn.volvoRaoul schreef:Dus het is wel te doen? Je spreekt jezelf nml tegen.MartijnAbel schreef: deze ledlampen die op de print zitten zijn niet zelf te desolderen en wederom te solderen. Zelfs op de laagste stand met het soldeerapparaat brand je deze makkelijk door.
Ik heb andere leds gekocht en de + en - gebruikt van de bestaande leds.
Ik heb een aantal leds gekocht waar ik bedrading aan gesoldeerd heb en met krimpkousjes de rest netjes afgewerkt heb.Bella schreef: Weet je nog welke kwalilatief goede leds je hebt gekocht en gesoldeerd? Type - prijs - leverancier? Hoeveel zitten er op?
Bij voorbaat dank, Frans![]()
Deze heb ik naar de transparante ring in de tellerklok gebracht en gefixeerd met een lijmpistool.
Hierdoor verdeeld de transparante ring het licht van die enkele led vrij aardig en de dim draaiknop werkt daardoor ook gewoon.
Ik heb een zwikje leds van aliexpress gehaald (cree leds) en een goedkope tellerklok uit de UK om mee te testen.
Ik heb 2 high power leds gesoldeerd, dat was voldoende.
Heb helaas geen foto's meer van wat ik gedaan heb

Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA