afgelopen week heb ik een Volvo XC70 gekocht van een vriend uit Zweden. Hij is hierheen komen rijden en hebben de auto naar de RDW gebracht. Keuring is overgenomen vanuit Zweden t/ eind januari 2020. De btw is vrijdag betaald en wacht nu op het kenteken. Hopelijk valt het met 2/3 werkdagen in de bus.
Het eerste Volvo-euveltje heb ik al gehad met de stadsverlichting. Deze had ik even aangezet omdat ik 's-avond in de auto zat, en even het licht wat minder fel wilde. Blijkt deze automatisch aan te blijven en is mijn accu leeg de volgende dag

Nu heeft mijn verkoper Mark bij eerste dag aankomt in Nederland een storing in de boordcomputer bij het starten 's-morgens. Aangezien hij hem aan mij wilde verkopen is hij naar de dealer gegaan om na te gaan wat het zou kunnen zijn. De melding was een remprobleem [remsteunservice nodig], maar dat bleek na controle door de dealer te komen uit versleten veerpoot lagers. Gevolg een factuur voor de onderzoek kosten en een flinke offerte voor de reparatie. Nu heb ik wel gezocht en blijken dit zwakke punten te zijn van deze type Volvo. Het veerpoot lager klusje is ook niet zoveel werk, kan redelijk knutselen aan auto’s. Het ‘vierkant’ uitlijnen zegt me zo niets, buiten het normale uitlijnen, wat pas is gedaan. Verder worden in de offerte ook de spiraalveren vervangen, samen met de lagercup en veerzetting. In de foto hieronder kun je zien wat ze zouden gaan vervangen.
Ik hoor graag jullie mening over deze analyse.
Verder hoop ik veel plezier van mijn eerste Volvo.