Allereerst natuurlijk voor alle forumleden een heel gezond en succesvol en Volvo minnend 2007 toegewenst!
Kan iemand vertellen of de speakers die in de hoedeplank zitten bij de 960 full range (hoog, midden en laag) zijn?
Ik heb met de fader en balance even gechecked of ze het allemaal goed doen en meen te ontdekken dat alleen de speakers in het dashboard hoge tonen hebben. De speakers in de deuren (die ronde) zijn volgens mij alleeen midden en een beetje laag en de hoedplank speakers (ovaal) zijn alleen midden en veel laag... Ze werken wel allemaal maar door het ontbreken van hoge tonen achterin klinkt het een beetje vreemd...
Als iemand precies weet wat de speakers zouden moeten doen wil hij of zij dat dan hier melden aub?
Luidsprekers 960, wat doen ze?
-
- 3rd Gear member
eeeh ovale speakers zijn full range!! als je alleen lage tonen hoord is dat niet goed!! Van oudere volvo's was vaak ook de geluidskwaliteit van de audio niet het beste wat er was!! Zelf sleutelen heeft zin!
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
- Smiley
- 2nd Gear member
Dank Volvorijder voor je reactie. Met zelf sleutelen, wat bedoel je daar precies mee? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het hoog stuk is van die ovale speakers, hoog kan over het algemeen veel hebben.
Grappig is dat ik al eens op kop in de kofferbak heb gelegen en helemaal geen draden kon ontdekken naar de speakers toe??? Wel zit links een (denk ik) kabel met aansluitplug voor een CD wisselaar. Ik denk dat er een keer is ingebroken in deze auto omdat de rechter voor zijruit nieuwer is en er een kleine beschadiging in het hout net boven de radio zit.
Zou deze informatie nog iemand tot slimme uitspraken kunnen leiden?
Grappig is dat ik al eens op kop in de kofferbak heb gelegen en helemaal geen draden kon ontdekken naar de speakers toe??? Wel zit links een (denk ik) kabel met aansluitplug voor een CD wisselaar. Ik denk dat er een keer is ingebroken in deze auto omdat de rechter voor zijruit nieuwer is en er een kleine beschadiging in het hout net boven de radio zit.
Zou deze informatie nog iemand tot slimme uitspraken kunnen leiden?
-
- 3rd Gear member
Met de term zelfsleutelen bedoel ik, de bestaande speakers vervangen door betere aftermarket speakers. Zonder bedrading zal er ook geen geluid uit de speakers komen, veel succes met zoeken
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2011 - 2014 S60 Drive