Frietpan schreef:
V70R^2 schreef:
Ik zou absoluut niet meer met de auto rijden als ik jou was, en directie radiateur doen of je kan hem spoedig naar de sloop brengen.
Dit is waardevolle info. Dus ondanks dat de temperatuur volgens de meter stabiel in het midden blijft, kan het toch zijn dat bepaalde componenten niet/minder gekoelt worden en hierdoor dat getik veroorzaken?
Het niet op druk houden van het systeem door ene lek zorgt ervoor dat het kookpunt van de koelvloeistof veel lager komt te liggen, die meter geeft pas aan dat het te heet wordt als het al te laat is overigens.
Het kookpunt zal als eerste bij een 2.5t van jouw generatie bereikt worden tussen cilinder 4-5 en de cilinderwand komt los van het blok door verschil van uitzettingscoëfficiënt, zal dan scheuren, einde v/d motor. Komt bij de 2.5t heeel vaak voor, ze gaan er vroeg of laat allemaal.aan, een bekend probleem.
Ten tweede, dat getik kan niet komen door een lekkage van koelvloeistof op wat voor manier dan ook.gevolgschade lijkt mij ook sterk.
Hydraulische stoters maken geen geluid als ze nog goed zijn, indien lek.heb je een hardnekkige constante tik.
Verder kunnen wij van afstand helaas geen diagnose stellen met een glazen bol. Een drijfstanglager komt wel overeen met hoe jij het beschrijft, koud geen tik, warm.belasting afhankelijk.
Zonder paniek te willen zaaien, koelvloeistof verlies bij een fragiele 2.5t, welke nog gechipt is ook, en een tik in het blok? Klinkt mij in de oren als.iemand die heel snel van zijn auto af moest, wetende wat voor gebreken er verborgen waren...