ik vroeg mij af of hier op het forum ook mensen zijn die ervaring hebben met het omzetten van de "oude" verlichting (V70 MY2010) naar nieuwe LED verlichting. De units zijn intussen geplaatst en alles werkt ook, alleen zitten er nog wat kinder ziektes in. Ik hoop dat iemand hier het fijne weet en mij kan uitleggen hoe en wat te veranderen.

probleem beschrijving:
de units zijn volledig gemonteerd. Knipperlicht, achteruitrij lamp en mistlicht geven geen problemen.
wanneer de kofferbak gesloten is, gebruikt de auto nu nog steeds (als het ware net als met de oude lichtunits) de onderste delen als normale verlichting, maar gaat het bovenste deel alleen branden wanneer je het rempedaal intrapt (waar dus vroeger ook het remlicht zat).
nu komt het vreemde... als ik de kofferbak OPEN doe, en dan vervolgens op de rem trap, dan gaan wel de remlichten in het onderste deel branden.
De auto herkent dus wel dat daar remlichten in zitten.
Is dit slechts een kwestie van wat kabeltjes aanpassen?
Ik heb een paar Zweden gezien die het ook gedaan hebben en die hebben het wel normaal werkende gekregen.
heb in de bijlage wat foto's gedaan, je kunt hier goed zien hoe de oude verlichting was, dat de nieuwe verlichting dit nu heeft overgenomen wanneer je niet remt en hoe het er uit ziet wanneer je wel het rempedaal indrukt.