Ik wilde graag weer een hybride (ook al gaat het van 7% naar 22% bijtelling), ik heb nu toch de panelen en de oplader. Verder zit er weinig BPM op de auto, en dus veel BTW, die ik weer kan verrekenen. Dus per saldo niet eens zo veel meer kwijt in aanschaf dan de concurrent tegen wie de Volvo moest strijden, een Audi A4 2.0 Quattro.
Dus hybride, kofferbakruimte was een must, (nu met de Passat 480 liter) en laat nu net de T8 een slag gegroeid te zijn tov de D6. Die was het overigens 4 jaar geleden geworden als die kofferbak niet zo belachelijk klein was..
Mercedes C-klasse viel af (imago), Superb/Passat waren serieuze kandidaten maar geen match tegenover de looks en specs van de V60. Nog getwijfeld tussen de T6 en T8, maar de T6 laat nog wel erg lang op zich wachten (maart 2020). Daarbij kon ik een reeds gereserveerde productieplaats innemen waardoor de T8 nu al in week 44 wordt gebouwd.
Super goed geholpen door Volvo Nijmegen!
Hoe gaat de nieuwe er uit zien:
- Bursting Blue
- 19" 5 triple spaaks velgen
- verwarmbare voorstoelen
- Scandinavian line
- panoramadak
- Intellisafe Pro Line
- Audio Line met HK
- Park Assist Line
- schakelpaddles
- extra getint glas
- trekhaak
- 18" met winterbanden
- keramische coating
- alarm door dealer
- Polestar tuning
Liefst had ik nog een panodak en de B&W, maar goed, budget is al 3 keer bijgesteld

Als het goed is productieweek 44, afleveren eind november. Kijk er nu al naar uit!