Eind 2004 is MY05 (modeljaren lopen altijd van halverwege het ene jaar naar halverwege het volgende jaar, MY05 is dus van half 2004 tot half 2005). Dat is dus ook het facelift model. Dan heb je een HU650 of HU850. Waar Volvo voor de modeljaren MY00-MY04 een origineel dubbel-din inbouw frame leverde, doen ze dat bij de faceliftmodellen (vanaf MY05) niet meer. Dat frame bestaat dus alleen in de aftermarket en geloof me, daar zit veel rommel bij. Gebruiker Turbodesk heeft eens verschillende modellen geprobeerd. De meesten passen niet mooi, zitten scheef, grote randen, heel ander materiaal, vrijwel altijd andere kleur tint. Een bewezen goed model is de Metra 99-9227. Deze heb ik ook een tijdje gebruikt, vond hem echt perfect! Check de foto hieronder, dit is hem:

Via ebay uit Duitsland ca 66 euro, uit the USA zo'n 40 euro:
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... 7&_sacat=0
Dat is het frame. Zoals je ziet is er geen ruimte voor je telefoonmodule, dus die haal je er uit. Als je hier een Pioneer dubbel-din in zet, komen zowel je navigatie als de parkeersensoren te vervallen. Als je een stuurwieladaptor wilt, kom je eigenlijk uit bij de VolvoTech CI-P2. Heb ik ook gehad, werkt prima. Tevens ondersteund ie ook de parkeersensoren, dmv een losse piezo die je gewoon ergens achter je radio propt. Dan werken je parkeersensoren wel weer

De VolvoTech module is met 160 euro niet goedkoop, maar wel erg goed. In tegenstelling tot de MY00-MY04 modellen is er geen goedkoper alternatief voor, althans niet dat ik weet (ik lees wel eens dat mensen resultaten boeken met een module van Axxess? ofzo).
Qua fysieke werking; je hebt uiteraard een verloopkabel nodig van Volvo naar ISO. Daarnaast heb je -misschien- en adaptorkabel nodig voor de versterker. Zoals je de klacht omschrijft is het aannemelijker dat je een HU850 hebt dan een HU650. De HU850 heeft een externe versterker, de HU650 niet. De HU650 is wat dat betreft plug&play. Als je een versterker hebt, zou ik deze zeker blijven gebruiken, maar dan heb je wel een adapterkabel nodig. Die vind je hier:
https://www.ebay.nl/itm/PC9-414-VOLVO-C ... 2200558014
In Nederland kun je deze niet vinden.
Zo, nog meer vragen? Succes!