Dag dames en heren,
Van onze MY04 V50 T5 zijn de wiellagers achter bij bepaalde snelheden hoorbaar, we wensen deze dan ook te laten vervangen.
Helaas schrok ik nogal van de kosten hiervan; niet zozeer het arbeidsloon, maar van het onderdeel zelf. Ze kosten namelijk richting de 200 euro per stuk. We hebben het hierbij over de originele van Volvo.
Mijn vraag is: zijn er alternatieven die kwalitatief gelijkwaardig zijn als de originele? Of is dat een eventueel verschil niet waard? Als voorbeeld: Ik heb ooit bobines vervangen voor Bosch i.p.v. degene met een Volvo logo, gezien deze uit dezelfde Bosch fabriek komen.
Wiellagers V50
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Informeer eens bij een Ford dealer wat ze daar kosten. Focus van hetzelfde bouwjaar heeft hetzelfde onderstel.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Volgens mij vervang je de complete naaf, inclusief ABS sensor. Dat maakt het duur.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Easterboy
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
- Locatie: Steenwijk
Het zal wellicht niet duur zijn, maar het blijft wel een hoop geld.
Ik zie bij SKF 2 opties (waarvan ik overigens niet weet welke ik moet hebben). Als ik van de 'duurste' uitga, kom ik op nog geen 8 tientjes voor een set (dus 2 stuks dunkt mij).
Zover ik zie bestaat deze ook uit de naaf incl. ABS sensor.

Als dit klopt, dan is dat nogal een verschil t.o.v. degene met een Volvo logo op de verpakking.
Ik zie bij SKF 2 opties (waarvan ik overigens niet weet welke ik moet hebben). Als ik van de 'duurste' uitga, kom ik op nog geen 8 tientjes voor een set (dus 2 stuks dunkt mij).
Zover ik zie bestaat deze ook uit de naaf incl. ABS sensor.

Als dit klopt, dan is dat nogal een verschil t.o.v. degene met een Volvo logo op de verpakking.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Set betekend incl boutjes en moertjes. Je moet dus 2x 77.- rekenen. Verschil tussen de twee van SKF zit in de boutjes en moertjes, de ene is met 6 kant en de andere torx/inbus.
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Misschien een beetje laat antwoord, maar zijn je achterbanden niet aan het cuppen? Dat geeft ongeveer hetzelfde geluid als versleten wiellagers.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Easterboy
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
- Locatie: Steenwijk
En een nog later antwoord van mij weer.
Het zijn niet de banden. Ik heb deze onlangs alle 4 vervangen voor nieuwe Primacy 4.
Gisteren zijn de wiellagers achter allebei vervangen voor nieuwe van SKF. Hierbij verdenken we dat rechtsachter nooit eerder is vervangen. De bouten waren gewoon niet los te krijgen, totdat de slijptol er aan te pas kwam.
Enfin, beide zijn succesvol vervangen. Het geluid wat de wiellagers maakten is nu ook verdwenen, hij is weer heerlijk stil.
Wiellagers (van SKF) waren dus toch de oplossing. Allen bedankt voor het meedenken en het helpen, het heeft ons een hoop geld bespaard!
Het zijn niet de banden. Ik heb deze onlangs alle 4 vervangen voor nieuwe Primacy 4.
Gisteren zijn de wiellagers achter allebei vervangen voor nieuwe van SKF. Hierbij verdenken we dat rechtsachter nooit eerder is vervangen. De bouten waren gewoon niet los te krijgen, totdat de slijptol er aan te pas kwam.
Enfin, beide zijn succesvol vervangen. Het geluid wat de wiellagers maakten is nu ook verdwenen, hij is weer heerlijk stil.
Wiellagers (van SKF) waren dus toch de oplossing. Allen bedankt voor het meedenken en het helpen, het heeft ons een hoop geld bespaard!