geachte forum leden
Ik sta op het punt om na jaren japans gereden te hebben een S 80 aan te gaan schaffen mijn vraag is nu wat kan ik het beste kopen een benzine 2.4 170 pk aut of een D 5 163 pk aut ik rij gemiddeld 27000km per jaar en in de vakantie hangt er een caravan van 1450 kg achter .
Ik denk zelf aan een S 80 van ongeveer 2 jaar oud .
Zijn er forum leden die ervaring met beide type,s hebben en die ervaring met mij willen delen , maakt uiteindelijk de keuze wat makelijker.
Ben al bij div volvo,s wezen kijken en de keuze wordt er niet gemakkelijker op (plaatjes zijn het )
BVD Karel
keuze benzine diesel
- BertjeB
- 3rd Gear member
feitelijk kun je gewoon berekenen wat je het beste kunt doen.
27000 kilometer per jaar is ruimschoots voldoende om te gaan dieselen!
http://www.microsoft.com/netherlands/on ... _auto.aspx
tegenwoordig doen de diesels niet meer echt "onder" voor benzine wagens.
de 2.4 170 pk heeft een koppel van 225NM. en de diesel heeft 340NM, wat met een caravan wel lekker is.
heb niet met twee S80's ervaring maar weet wel dat ik mijn "oude"diesel prefereer boven véél bezine auto's!
succes met je keuze!
greetzzzz Bert.
27000 kilometer per jaar is ruimschoots voldoende om te gaan dieselen!
http://www.microsoft.com/netherlands/on ... _auto.aspx
tegenwoordig doen de diesels niet meer echt "onder" voor benzine wagens.
de 2.4 170 pk heeft een koppel van 225NM. en de diesel heeft 340NM, wat met een caravan wel lekker is.
heb niet met twee S80's ervaring maar weet wel dat ik mijn "oude"diesel prefereer boven véél bezine auto's!
succes met je keuze!
greetzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- IkeV70
- 5th Gear member
Zoals in dit topic is te lezen is het bepalen van de beste caravantrekker, benzine of diesel, wel iets ingewikkelder dan simpelweg het maximale koppel vergelijken.
Maar in dit geval maakt weinig uit, beide motoren zijn waarschijnlijk prima in staat een caravan te trekken. Je kunt je keuze dus op andere aspecten baseren.
Maar in dit geval maakt weinig uit, beide motoren zijn waarschijnlijk prima in staat een caravan te trekken. Je kunt je keuze dus op andere aspecten baseren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Diesel.
Daarmee uit. Oh, je wilt ff een uitleg? Je km's en vooral vanwege je sleurvilla. Kijk maar op mijn fotootje. Heb dan wel geen D5, maar de 2.5 'tdi' en vreselijk blij daarmee. Heerlijke sleurvilla trekker.
Veel dieselplezier, want ik denk, gezien de andere reacties dat je al besloten hebt om een diesel te kopen. We horen/lezen het wel.
Daarmee uit. Oh, je wilt ff een uitleg? Je km's en vooral vanwege je sleurvilla. Kijk maar op mijn fotootje. Heb dan wel geen D5, maar de 2.5 'tdi' en vreselijk blij daarmee. Heerlijke sleurvilla trekker.
Veel dieselplezier, want ik denk, gezien de andere reacties dat je al besloten hebt om een diesel te kopen. We horen/lezen het wel.
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
heb zowel de 2.5D als de benzine uitvoering gereden met caravan. Ik persoonlijk prefeer dan de diesel met net wat meer trekkracht en net wat meer souplesse. De D5 heeft nog meer vermogen en souplesse als de 2.5D
Wat mij betreft is keuze makkelijk de diesel dus.
Wat mij betreft is keuze makkelijk de diesel dus.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.