De motor (B18FT) van mijn 440 Turbo uit 1990 (bouwjaar 1989) draait onregelmatig stationair.
Je ziet de toerenteller steeds een beetje op en neer gaan en dit voel je ook licht als je in de auto zit.
Stationair draait die +/- 900 toeren, eerst was dit nog rond de 1000 tot 1500 toeren.
Ik heb toen de Luchtmassameter vervangen, dit zit direct na het luchtfilter.
De stappen motor heb ik ook al vervangen (http://volvosport.com/coppermine/albums ... OTOR02.JPG)
Tevens loopt de motor slecht in lagen toeren.
Regelmatig bokt/schokt de auto hierdoor, bijv. in ze 5 70 km/u rijden is niet prettig.
Wat veroorzaakt dit?
Alle onderdelen haal ik van een andere 440 turbo uit 1990 (waarvan de motor nog prima is)
Nog een vraag, heeft deze auto/motor een mogelijkheid voor het uitlezen van fouten?
Alvast bedankt,
Alois
[440 Turbo '90] Motor draait onregelmatig stationair
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Jazeker ....dat heeft hij!!
Ik weet niet hoe handig jij bent met een soldeerbout, een ledje en een weerstandje (dit moet bevestigd worden aan 2 pootjes in (ja je leest het goed) de EZ210 turbo-regelunit van Bosch!
Ik spreek uit eigen ervaring (deze groeit btw nog steeds
)
Ik weet niet hoe handig jij bent met een soldeerbout, een ledje en een weerstandje (dit moet bevestigd worden aan 2 pootjes in (ja je leest het goed) de EZ210 turbo-regelunit van Bosch!
Ik spreek uit eigen ervaring (deze groeit btw nog steeds
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Check je interne dumpvalve eens, dat is er eentje van het goedkope plastic en als die kapot of gescheurd is loopt ie ook slecht stationair. Loop daarna alle vacuum- en intercoolerslangen eens na. Wellicht zit er ergens een scheur in.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10.06.2005 - 21:24
probleem is niet meer aan de orde, de auto waar het over ging is met 50 tegen een boom aangereden.
Iets te hard de bocht in (achterkant brak uit en raakte een stoeprand) en de auto glee dwars 150 meter over een grasveltje en raakte met het rechter voorwielwiel/voorkant een boom.
Aandrijflijn geknakt en eht carter aan de onderkant gescheurd.
Rij nu in een 480 es, een grijse 440 turbo is in aanbouw.
Tevens ben ik ook druk bezig met me 940 se (2.o turbo) die een motor revisie nodig heeft (gat in voorste zuiger)
Iets te hard de bocht in (achterkant brak uit en raakte een stoeprand) en de auto glee dwars 150 meter over een grasveltje en raakte met het rechter voorwielwiel/voorkant een boom.
Aandrijflijn geknakt en eht carter aan de onderkant gescheurd.
Rij nu in een 480 es, een grijse 440 turbo is in aanbouw.
Tevens ben ik ook druk bezig met me 940 se (2.o turbo) die een motor revisie nodig heeft (gat in voorste zuiger)