Start problemen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
D-OCHO
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 09.06.2006 - 21:25

Ik heb sinds 6 maanden een 2.5 V70 ('98). (120.000 km.) Hier is bij de aankoop een G3 instalatie ingezet.
I heb er tot nu toe ongeveer 9000 km. mee gereden en heb sinds 3-4 maanden start problemen mee.
Het vreemde is dat de start problemen heel onregelmatig voorkomen.
Ik kan er dagen mee rijden zonder dat er problemen zijn en dan op een gegeven moment is het weer mis.
Meestal begint het als ik een kort stukje heb gereden. 5 minuten de motor uit daarna proberen te starten en niks. Het is zelfs zo dat bij doorstarten de startmotor ongeveer 2-3 seconden draait en dan stopt met draaien. Het lijkt wel of er een soort overhittings beveiliging opzit. Daarna sleutel terug draaien en weer starten en hetzelfde geintje. De laatste keer heb ik met mijn garage gebeld en hem gezegd dat als ik de auto aan de praat kreeg meteen naar hem zou rijden om het te laten nakijken. Dus ongeveer 3 -4 minuten aan de telefoon gehangen. Daarna weer proberen te starten en binnen een halve seconde starten en lopen. Naar mijn garage gereden ongeveer 15 minuten verder daar ongeveer 20 keer starten en binnen een halfe seconde lopen.
(De computer van de start onderbreker is gechecked en geeft geen fouten)
Ik word er GEK van. :-x
Het andere probleem is dat de auto soms bij langzaam rijden begint te schokken. Alsof hij geen brandstof krijgt.

Deze problemen gebeuren zowel op gas als op benzine (geloof ik :))

Wie kent dit probleem. :?: :?:
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

Ik zou met de auto naar een erkende gasinbouwspecialist gaan, en de besturing van de lpg/benzintoevoer laten checken, het lijkt erop dat er iets mis is met het omschakelen van gas naar benzine of de toevoer ervan.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
wojong
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19.01.2007 - 11:58

Het is misschien de vraag of het überhaupt iets met de gasinbouw heeft te maken.
Mijn S70 2.0 (97) heeft nl. hetzelfde probleem, en vooralsnog is het een raadsel waar het aan ligt. Probleem is onder andere dat het moeilijk op commando is te re-produceren.
Als de auto met lauwe motor niet start, is het meestal een kwestie van wachten, waarna hij dan weer gewoon start.
Het lijkt of het probleem zich inmiddels uitbreidt: als met lauwe motor file wordt gereden, of stationair gedraaid wordt, is wegrijden=afslaan.
Als ik we wil rijden, komt te motor niet op toeren, en slaat vervolgens af.
En opnieuw starten dus niet mogelijk. Crisis ! Zou blij zijn met nuttige tips.
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

@wojong
Dat laatste is een bekend kwaatje van de 850. Als je een klein stukje rijdt kan er nog veel brandstof in de motor zitten. Tijdens het starten word er namelijk een rijk mengsel gebruikt. Als je de auto dus al gelijk na korte tijd uitzet, is de motor bij de eeste de beste start een beetje verzopen.
Hij start dan slecht. Niet zo erg, maar als je tijdens het slecht starten ook nog eens het gaspedaal gaat intrappen etc maak je het alleen erger. Dus dat moet je sowieso niet doen. Dus gewoon zonder pedalen starten, het duurt misschien iets langer. Als het niet lukt een tijdje wachten.

Dat laatste geval bij stationair draaien komt me niet bekend voor. Misschien rijd je allen korte stukjes en is de motor vervuild (klepstoters) en moet je even een tijdje met wat hogere toeren rijden. (schoonblazen :redhotevil: ) Als de motor op temperatuur is gekomen.

suc6
D-OCHO
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 09.06.2006 - 21:25

Ik of beter mijn garage heeft uitgevogeld wat het probleem was. Het bleek de nokkenas sensor te zijn. Hij had hetzelfde probleem al eens gezien bij een 850.
Rij nu alweer 3 weken rond met een nieuwe sensor en geen problemen meer.
2007 Volvo XC 70 (Diesel), 1998 Volvo V70 (LPG), Volvo 940 (LPG), Volvo 940 (LPG), Volvo 740 (LPG)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”