Ja, maar binnen een half jaar had ik er coil-overs onder gezet, ik kon dan de hoogte en hardheid instellen, dat miste ik bij de koni's.
Hoewel het prima reed, kon ik met de coil-overs lager en nog iets meer comfort behouden, maar sportief wanneer ik dat wilde en hem iets harder zetten (kwestie van een minuutje).
Een setje BC-racing is mijns inziens meer waar voor bijna hetzelfde geld.
Verlagen van V70 laatste generatie, iemand??
- T5 gek
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
- Locatie: Grunn
Koni schokdempers zijn toch ook in hardheid verstelbaar? Rijhoogte heb ik geen behoefte aan verstelbaarheid. Ik wil hem niet verder dan Max 3 centimeter laten zakken. Ik wil er ook nog fatsoenlijk mee op vakantie kunnen etc.
In der tijd heb ik Koni geel met weitec 50mm verlaging gereden. En dat viel me qua comfort super mee. Beter dan een schroefset van Vogtland. Waar ik met dezelfde auto ook mee gereden heb.
In der tijd heb ik Koni geel met weitec 50mm verlaging gereden. En dat viel me qua comfort super mee. Beter dan een schroefset van Vogtland. Waar ik met dezelfde auto ook mee gereden heb.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Niet allemaal van Koni, maar de gele wel dacht ik.
Het voordeel van een goede coil-over (KW bijv.) is dat het toch nog best wat meer comfort én meer sportieviteit kan bieden dan een sportieve schokbreker met eibach veren.
Ik heb nu zelf twee wagens op coil-overs (KW en BC-racing), 1 op bilstein B6, en de V70R heeft 4C, ik was het minst tevreden over de bilsteins en de gele koni's icm H&R respectievelijk eibach verlaging.
Het voordeel van een goede coil-over (KW bijv.) is dat het toch nog best wat meer comfort én meer sportieviteit kan bieden dan een sportieve schokbreker met eibach veren.
Ik heb nu zelf twee wagens op coil-overs (KW en BC-racing), 1 op bilstein B6, en de V70R heeft 4C, ik was het minst tevreden over de bilsteins en de gele koni's icm H&R respectievelijk eibach verlaging.
- T5 gek
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
- Locatie: Grunn
Aha. Ik heb de gele Koni's besteld. En die is in hardheid verstelbaar. Ik ga het meemaken.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
- T5 gek
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
- Locatie: Grunn
Update:
Ik heb de koni's eronder nu. Maar niet met verlagingsveren, gewoon met de originele veren zijn ze gemonteerd. Wauw, wat een werelds verschil. Hij stuurt nu super strak. En is toch nog behoorlijk comfortabel. Het deinen en diep inveren met remmen en accelereren is nu over. Mega verbetering van de auto en zijn handeling.
Ik heb de koni's eronder nu. Maar niet met verlagingsveren, gewoon met de originele veren zijn ze gemonteerd. Wauw, wat een werelds verschil. Hij stuurt nu super strak. En is toch nog behoorlijk comfortabel. Het deinen en diep inveren met remmen en accelereren is nu over. Mega verbetering van de auto en zijn handeling.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hoe heb je ze ingesteld? De gele zijn alleen op de rebound instelbaar. Helemaal dicht zijn ze best stug te noemen, maar wel strakke handling, open gedragen ze zich ongeveer als de normale volvo dempers. Achter zijn ze ook instelbaar overigens ondanks dat daat geen draaknop op zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
- Locatie: ENSCHEDE
Wellicht een te simpele gedachte - maar mijn V70 D4 2014 heeft luchtvering achter (dit is nivomat verwacht ik als ik het topic lees?) - en zoals te verwachten zorgt deze ervoor dat de auto altijd mooi vlak ligt, ongeacht de belading achter / kogeldruk.
Wanneer ik de voorkant zou verlagen, is dat dan niet iets wat mijn luchtvering dan automatisch zou compenseren aan de achterkant om weer vlak te liggen?
Wanneer ik de voorkant zou verlagen, is dat dan niet iets wat mijn luchtvering dan automatisch zou compenseren aan de achterkant om weer vlak te liggen?
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
-
- 4th Gear member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
nee dit wordt niet gecompenseerd , het is ook geen echte luchtvering maar een gewoon een schokdemper/veer constructie . Alleen de schokdemper (nivomat) hiervan werkt op zeer hoge druk en houd de auto omhoog door zichzelf op te pompen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
- Locatie: ENSCHEDE
Okee thanks! Daar gaat mijn hoop op een simpele oplossing..
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Is het ook mogelijk om bij een V70 met standaard onderstel de veren van het Volvo sportonderstel te monteren?
Deze zullen waarschijnlijk duurder zijn dan de veren van Eibach (ca € 250), maar de verlaging van Eibach vind ik net iets teveel.
Icm met een fijn setje Koni geel zou dat mooi kunnen zijn.
Iemand ervaring en wat kosten de veren van het Volvo sportonderstel?
Deze zullen waarschijnlijk duurder zijn dan de veren van Eibach (ca € 250), maar de verlaging van Eibach vind ik net iets teveel.
Icm met een fijn setje Koni geel zou dat mooi kunnen zijn.
Iemand ervaring en wat kosten de veren van het Volvo sportonderstel?
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De originele Volvo veren zijn verrassend gunstig geprijsd. Denk dat je niet meer kwijt bent dan een Eibach set bijvoorbeeld.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je de artikelnummers daar van weet te achterhalen doe ik met je mee.Kees Jan schreef: ↑09.02.2020 - 20:07 Is het ook mogelijk om bij een V70 met standaard onderstel de veren van het Volvo sportonderstel te monteren?
Deze zullen waarschijnlijk duurder zijn dan de veren van Eibach (ca € 250), maar de verlaging van Eibach vind ik net iets teveel.
Icm met een fijn setje Koni geel zou dat mooi kunnen zijn.
Iemand ervaring en wat kosten de veren van het Volvo sportonderstel?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Ok, de prijs valt dus mee.
Onderdeelnummers zullen zo bij de dealer te krijgen zijn, ik ben alleen benieuwd of deze 15 mm lagere veren te monteren zijn op een standaard onderstel.
Als het past moet er natuurlijk wel uitgelijnd worden.
Onderdeelnummers zullen zo bij de dealer te krijgen zijn, ik ben alleen benieuwd of deze 15 mm lagere veren te monteren zijn op een standaard onderstel.
Als het past moet er natuurlijk wel uitgelijnd worden.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Als je de orginele Volvo onderdelen kan kopen, vervang je dan de dempers en de veren (beiden dus)?
Dit lijkt mij het beste resultaat gegeven.
Een Einach pro set (Bilstein + Eibach) verlagen de Volvo V70 mij net iets te veel, voorkeur heeft de orginele Volvo verlaging.
Als iemand toch toegang eheft tot het Volvo onderdelensysteem dan zou ik graag willen weten of er nog meer onderdelen anders zijn tussen een Volvo V70 met en zonder sportonderstel. Bijvoorbeeld draagarmrubbers?
Dit lijkt mij het beste resultaat gegeven.
Een Einach pro set (Bilstein + Eibach) verlagen de Volvo V70 mij net iets te veel, voorkeur heeft de orginele Volvo verlaging.
Als iemand toch toegang eheft tot het Volvo onderdelensysteem dan zou ik graag willen weten of er nog meer onderdelen anders zijn tussen een Volvo V70 met en zonder sportonderstel. Bijvoorbeeld draagarmrubbers?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Zo kijk ik er ook tegen aan.
Zijn de omliggende onderdelen verder gelijk?
Maandag ben ik bij de dealer voor onderhoud aan de V40 en zal deze vraag ook stellen.
Zijn de omliggende onderdelen verder gelijk?
Maandag ben ik bij de dealer voor onderhoud aan de V40 en zal deze vraag ook stellen.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Dynamic, standaard en comfort delen allemaal dezelfde rubbers. Rdesign heeft andere rubbers in draagarmen achter, subframes en de losse armpjes in de ophanging achter. Ook de torsiebalk/stabilisatorstang heeft andere rubbers omdat die dikker is. Als het je alleen om verlagen gaat zou ik daar niet aan beginnen, voor een stijver rijgedrag wel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
OK dus er zijn meer onderdelen anders.
Het gaat mij om het rijgedrag, dat het optisch mooier is is meegenomen maar niet het eerste belang.
Het gaat mij om het rijgedrag, dat het optisch mooier is is meegenomen maar niet het eerste belang.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Ik ben vanmiddag langs mijn volvo dealer geweest met de vraag om de artikelnummers van de veren en dempers uit te zoeken voor het verlaagde onderstel.
Zeer behulpzaam, echter is mij duidelijk geworden dat Volvo verschillende types veren/dempers gebruikt heeft in de periode 2008-2016, vanuit het systeem is niet vast te stellen welke demper bij een verlaagd onderstel en motor past (of is uitgelevrd). Op het scherm zag ik 6 verschillende types!
Mogelijke oplossing is aan de hand van verschillende VIN bij gelijke motor/versnellingsbak vast stellen wat de goede dempers zijn geweest voor een verlaagd onderstel....
To be continued...
Zeer behulpzaam, echter is mij duidelijk geworden dat Volvo verschillende types veren/dempers gebruikt heeft in de periode 2008-2016, vanuit het systeem is niet vast te stellen welke demper bij een verlaagd onderstel en motor past (of is uitgelevrd). Op het scherm zag ik 6 verschillende types!
Mogelijke oplossing is aan de hand van verschillende VIN bij gelijke motor/versnellingsbak vast stellen wat de goede dempers zijn geweest voor een verlaagd onderstel....
To be continued...