Sinds een aantal weken vertoont de auto kuren, met het uitpluggen van de kabel uit de auto.
Dat is te ondervangen met de auto meerdere malen van - en op slot te doen.
Vanmiddag bij de garage geweest, na meer dan een kwartier staan te donderjagen.
Rijden met de kabel er in, en dan door 't zijraam naar binnen, lukt niet.
Auto start dan niet.
*
Wil graag weten of er meerderen zijn, die dit probleem hebben, of dat het exemplarisch is.
Volgende week wordt er bij mij een nieuw elektromotortje geplaatst, die dit moet voorkomen
Tjardi
Problemen met in en uitpluggen kabel in auto
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Originele kabel?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 04.01.2018 - 13:03
heel af en toe komt dit bij mij ook voor. Niet zo erg dat ik er al mee heen ga maar ben nu wel nieuwsgierig hoe het bij jouw begon Tjardi
XC60 T8 Osmium Grey R-design /Business Pack Connect/Intellisafe Proline + Winterline/21 inch Velgen
Bowers & Wilkens / Sensus Pro Volvo on call / Visual Park met Fisheye view/ Park assist Pilot
Polestar tuning en nog wat kleine opties.
Besteld begin november verwachte levering eind mei/begin juni
VW Passat R36
VW Passat V6
Renault Laguna Station
Volvo 440 Turbo
Ford Escort
Mazda 3
Bowers & Wilkens / Sensus Pro Volvo on call / Visual Park met Fisheye view/ Park assist Pilot
Polestar tuning en nog wat kleine opties.
Besteld begin november verwachte levering eind mei/begin juni
VW Passat R36
VW Passat V6
Renault Laguna Station
Volvo 440 Turbo
Ford Escort
Mazda 3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
Gebeurt dit sinds het kouder wordt?
Het motortje (of wat het ook is) gaat daardoor stroever?
Oorzaak: slijtage?
Zou bijna zeggen wd40 "ergens" inspuiten.
Maar dat "ergens" bij de AC aansluiting in de buurt is ook niet echt aan te raden.
Het motortje (of wat het ook is) gaat daardoor stroever?
Oorzaak: slijtage?
Zou bijna zeggen wd40 "ergens" inspuiten.
Maar dat "ergens" bij de AC aansluiting in de buurt is ook niet echt aan te raden.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
- Locatie: Giethoorn
Heb de XC 60 T8, net 1 jaar. Dus slijtage, kan/mag dat niet zijn.
"Gedoe" Is niet alle dagen aan de orde, maar soms wel. En dan stoort het enorm.
Deuren van, en op slot doen (vaak vele malen) helpt. Maar is natuurlijk geen goede oplossing.
Het advies van de garage is, kom het motortje van de vergrendeling vervangen.
Dus ga niet klooien met WD 40.
Wat overigens een wondermiddel is, voor allerhande kwalen.
Heeft niets te maken met koude. 's Nachts blijft het in de garage een graad of 7.
*
Omdat ik uitsluitend laad, in mijn eigen garage, en letterlijk nooit, aan een laadpaal,
had ik de garage al eens gevraagd, kun je dat "stomme palletje" wat de zaak blokkeert, er niet afknippen?
Dat werd afgeraden. Met name voor wederverkoop.
Of 't überhaupt wil, weet ik dus niet.
Maar als je toevallig, een afspraak hebt in 't ziekenhuis, om maar wat te noemen, is 't niet kunnen wegrijden een ramp.
Zoals jullie bovenstaand kunnen zien, is daar een truc voor. Startknop 7 sec. ingedrukt houden.
Heb dat overigens nog niet geprobeerd.
*
Wil verder niet nalaten, te melden, dat ik verder zeer tevreden ben met deze koets. Na 13 BMW 's.
Omdat wij erg veel korte ritjes maken, bewust voor een auto gekozen, die dat ongeveer aan kon.
Rijden zelden of nooit, grote afstanden. Dat zijn uitzonderingen.
Hebben de koets, sinds 1 jaar. 12.000 km mee gereden. Vanwege de vele korte afstanden, en continue laden, na iedere rit,
is 't verbruik enorm laag. 4.4 liter benzine per 100 km. Uiteraard moet je daar dan wel de stroom bij optellen.
Maar die is ongeveer de helft van de benzinekosten.
Is 't daarom een goedkope auto. Zeker niet. Wegenbelasting is kostbaar, gelet op z 'n hoge gewicht.
Wat de afschrijving doet, en dat is verregaand de hoogste kosten post, heb ik nog geen idee van.
Maar 't ding rijd heerlijk. En vooral op elektra, bijna onhoorbaar. Dat is een genot.
En helemaal elektra zie ik nog niet zitten. Daar kleven wat mijn betreft, nog enorme nadelen aan.
"Gedoe" Is niet alle dagen aan de orde, maar soms wel. En dan stoort het enorm.
Deuren van, en op slot doen (vaak vele malen) helpt. Maar is natuurlijk geen goede oplossing.
Het advies van de garage is, kom het motortje van de vergrendeling vervangen.
Dus ga niet klooien met WD 40.
Wat overigens een wondermiddel is, voor allerhande kwalen.
Heeft niets te maken met koude. 's Nachts blijft het in de garage een graad of 7.
*
Omdat ik uitsluitend laad, in mijn eigen garage, en letterlijk nooit, aan een laadpaal,
had ik de garage al eens gevraagd, kun je dat "stomme palletje" wat de zaak blokkeert, er niet afknippen?
Dat werd afgeraden. Met name voor wederverkoop.
Of 't überhaupt wil, weet ik dus niet.
Maar als je toevallig, een afspraak hebt in 't ziekenhuis, om maar wat te noemen, is 't niet kunnen wegrijden een ramp.
Zoals jullie bovenstaand kunnen zien, is daar een truc voor. Startknop 7 sec. ingedrukt houden.
Heb dat overigens nog niet geprobeerd.
*
Wil verder niet nalaten, te melden, dat ik verder zeer tevreden ben met deze koets. Na 13 BMW 's.
Omdat wij erg veel korte ritjes maken, bewust voor een auto gekozen, die dat ongeveer aan kon.
Rijden zelden of nooit, grote afstanden. Dat zijn uitzonderingen.
Hebben de koets, sinds 1 jaar. 12.000 km mee gereden. Vanwege de vele korte afstanden, en continue laden, na iedere rit,
is 't verbruik enorm laag. 4.4 liter benzine per 100 km. Uiteraard moet je daar dan wel de stroom bij optellen.
Maar die is ongeveer de helft van de benzinekosten.
Is 't daarom een goedkope auto. Zeker niet. Wegenbelasting is kostbaar, gelet op z 'n hoge gewicht.
Wat de afschrijving doet, en dat is verregaand de hoogste kosten post, heb ik nog geen idee van.
Maar 't ding rijd heerlijk. En vooral op elektra, bijna onhoorbaar. Dat is een genot.
En helemaal elektra zie ik nog niet zitten. Daar kleven wat mijn betreft, nog enorme nadelen aan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
- Locatie: Giethoorn
Waar ik intussen achter ben gekomen, dat is dat, de auto openen en sluiten met de afstandsbediening vaak wel werkt. (minimaal 2x)
Kreeg dat door van de garage, toen ik vroeg, of ze me af wilden slepen.
Deed dat eerst door op de knoppen in de deuren te drukken. En te openen aan de deurkrukken. Maar die werkten op enig moment ook niet meer.
Vandaar dat e.e.a. dus moet gebeuren via de afstandsbediening.
Kreeg dat door van de garage, toen ik vroeg, of ze me af wilden slepen.
Deed dat eerst door op de knoppen in de deuren te drukken. En te openen aan de deurkrukken. Maar die werkten op enig moment ook niet meer.
Vandaar dat e.e.a. dus moet gebeuren via de afstandsbediening.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
de afstandsbediening werkt meestal wel.Tjardi schreef: ↑06.12.2019 - 19:53 Waar ik intussen achter ben gekomen, dat is dat, de auto openen en sluiten met de afstandsbediening vaak wel werkt. (minimaal 2x)
Kreeg dat door van de garage, toen ik vroeg, of ze me af wilden slepen.
Deed dat eerst door op de knoppen in de deuren te drukken. En te openen aan de deurkrukken. Maar die werkten op enig moment ook niet meer.
Vandaar dat e.e.a. dus moet gebeuren via de afstandsbediening.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir