Mijn eerste bericht op dit forum, als uitgebreid voorstellen gewenst is hoor ik dat graag.
Volvo is met de V50 vanaf chassisnr. 479982 overgestapt van een dubbele gasveer met een kracht van 425 N naar een dubbele gasveer van 470 N. Weet iemand de reden hiervoor? Is er iets veranderd aan de achterklep waardoor zwaardere veren nodig zijn?
Deze vraag komt voort uit het feit dat de gasveren van mijn V50 slap zijn geworden en dus vervangen gaan worden. 'Officieel' horen er gezien het chassisnummer de oudere veren van 425 N in, maar ik zou natuurlijk ook voor 470 N kunnen gaan. (Scheelt ook nog wat knaken...)
Het is natuurlijk maar een klein detail van de auto, en ik ben ervan overtuigd dat beide varianten gewoon prima werken. Toch ben ik benieuwd of iemand hier wat zinnigs over kan zeggen.
Mvg,
Daan
Verschillende gasveren achterklep V50
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18.09.2019 - 19:43
Om nog even terug te koppelen:
Bij gebrek aan reacties maar gewoon de knoop doorgehakt en 470 N veren gekocht, en dat werkt zoals verwacht prima. Toch ben ik nog steeds benieuwd waarom er door Volvo overgestapt is naar sterkere veren. Als iemand het weet, hoor ik het graag.
Bij gebrek aan reacties maar gewoon de knoop doorgehakt en 470 N veren gekocht, en dat werkt zoals verwacht prima. Toch ben ik nog steeds benieuwd waarom er door Volvo overgestapt is naar sterkere veren. Als iemand het weet, hoor ik het graag.
V50 2.4 2008
Amazon Combi B20 1965
Amazon Combi B20 1965
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
tja, het is wat, die reacties he. Wat was het verschil, buiten de 45 newton per veer aan knaken?
Kijken hoe snel jou reactie komt
Ik heb hetzelfde probleem met mijn achterklep, loop er ook vaker (bijna) met mijn gaffel tegen aan.
Oja en uitgebreid voorstellen, liefst met foto's wordt (stilzwijgend) zeer op prijs gesteld.
Kijken hoe snel jou reactie komt

Ik heb hetzelfde probleem met mijn achterklep, loop er ook vaker (bijna) met mijn gaffel tegen aan.
Oja en uitgebreid voorstellen, liefst met foto's wordt (stilzwijgend) zeer op prijs gesteld.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Geen last dat de klep te hard omhoog wordt gegooid?daanvos schreef: ↑15.12.2019 - 17:40 Om nog even terug te koppelen:
Bij gebrek aan reacties maar gewoon de knoop doorgehakt en 470 N veren gekocht, en dat werkt zoals verwacht prima. Toch ben ik nog steeds benieuwd waarom er door Volvo overgestapt is naar sterkere veren. Als iemand het weet, hoor ik het graag.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Mijn nieuwe gasveren van de Volvodealer hebben er na hooguit 2 jaar ook al moeite mee om de klep fatsoenlijk omhoog te krijgen. Misschien dat het eerste model uiteindelijk toch onvoldoende bleek te zijn?
Volvoless, nu Golf VII
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18.09.2019 - 19:43
@Ruuds: Ik heb Stabilus veren gekocht, het scheelde zo'n €6 voor 2 veren (op een totaal van €34).
@Jelmer: Nee, geen last van. Aangezien er demping in gasveren zit, gaat de klep gewoon rustig omhoog.
@Jelmer: Nee, geen last van. Aangezien er demping in gasveren zit, gaat de klep gewoon rustig omhoog.
V50 2.4 2008
Amazon Combi B20 1965
Amazon Combi B20 1965
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Gewoon er af wippen met een schroevendraaier en dan de nieuwe er op drukken.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Wel even de klep ondersteunenJelmer de Jong schreef: ↑21.12.2019 - 23:34 Gewoon er af wippen met een schroevendraaier en dan de nieuwe er op drukken.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards