Mods break
Over dit onderwerp is al heel veel geschreven op volvo-forum.
Omdat het niet specifiek een S60 betreft heb ik het topic verplaatst.
tuning S60 24D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41026
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- inimini01
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 23:54
Voeger was dit nog chiptunig en zijn er nog die een systeem aanbieden dat voor de stuureenheid word gemonteerd waardoor het vermogen word gewijzigd.Bij de meeste wagens is dit nu via OBD en word de software gewoon ingelezen.
Zoals eerder geschreven passen sommige merken dit van fabriek uit reeds toe,waardoor sommige modellen,vroeger zoals de renault megane 1.5DCI 82pk had en nu bv 100 heeft.Het zelfde vermogen als wat een tuner daarvoor aan bood en zoder dat er iets aan de motor werd gewijzigd.
Zoals eerder geschreven passen sommige merken dit van fabriek uit reeds toe,waardoor sommige modellen,vroeger zoals de renault megane 1.5DCI 82pk had en nu bv 100 heeft.Het zelfde vermogen als wat een tuner daarvoor aan bood en zoder dat er iets aan de motor werd gewijzigd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Stukje tekst gekopieerd uit Vadis:
D5244T/D5244T2 are the first diesel engines for passenger cars developed by Volvo. The concept includes:
-Two versions with differing power / torque. This is achieved by use of different turbochargers and software in the engine control modules (ECM)
Verschillende turbo's dus.
D5244T/D5244T2 are the first diesel engines for passenger cars developed by Volvo. The concept includes:
-Two versions with differing power / torque. This is achieved by use of different turbochargers and software in the engine control modules (ECM)
Verschillende turbo's dus.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Hmm, wat verder zoekend in Vadis lijk ik toch wat tegenstrijdige berichten tegen te komen.
Kennelijk zijn er 2 versies van de turbo. De eerste, partno 8602480, werd gemonteerd in modeljaar 2001 op de D5 (? was die er toen al). Deze turbo had een wastegate. De 2e versie, partno 8603296, wordt gemonteerd vanaf modeljaar 2002 op de D5 en de 2.4D. Deze turbo heeft geen wastegate.
Niets over verschillende turbo's op de 2.4D en de D5.
There will be two versions of the turbocharger (TC), with and without wastegate. With wastegate: D5244T, model year 2001. Without wastegate: D5244T and D5244T2, from model year 2002
Kennelijk zijn er 2 versies van de turbo. De eerste, partno 8602480, werd gemonteerd in modeljaar 2001 op de D5 (? was die er toen al). Deze turbo had een wastegate. De 2e versie, partno 8603296, wordt gemonteerd vanaf modeljaar 2002 op de D5 en de 2.4D. Deze turbo heeft geen wastegate.
Niets over verschillende turbo's op de 2.4D en de D5.
There will be two versions of the turbocharger (TC), with and without wastegate. With wastegate: D5244T, model year 2001. Without wastegate: D5244T and D5244T2, from model year 2002
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5