Hele strakke waarden OGA..
Hier zit de D5 op 7.9, dat is vanaf de zomervakantie en tijdens de zuid Frankrijk reis zat hij op 6.1/100km met alleen maar de maximale snelheid die er gold en rijden in de nacht.
De 7.9 is incl Duitsland waar het ding op een lege snelweg op de teller gewoon over de 240 loopt, het lukt met rond 200á220km/u een tank voor de helft leeg te rijden in 30minuten.
Wanneer je het nieuwe rijden respecteert dan is er een hoop winst te halen.
Ontopic hele mooie auto met geweldige kleur, veel plezier met de auto!
S90 D4 GT 2e Volvo aangeschaft
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
6.2/100km is heel netjes. Haal ik niet met mijn XC70. Over 27.000km gemiddeld 6,5/100km. Ik gebruik wel veel de cruise control. Dat helpt wel.
Vanochtend bijv. werd ik door dezelfde Tiguan 3x heeft ingehaald op een traject van ca. 20km. Al die tijd reed ik constant op dezelfde snelheid dankzij cruise control ……
Vanochtend bijv. werd ik door dezelfde Tiguan 3x heeft ingehaald op een traject van ca. 20km. Al die tijd reed ik constant op dezelfde snelheid dankzij cruise control ……
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je lekker door rijdt is 1:4 geen slechte score.diesel01 schreef: ↑17.12.2019 - 11:03 Hele strakke waarden OGA..
Hier zit de D5 op 7.9, dat is vanaf de zomervakantie en tijdens de zuid Frankrijk reis zat hij op 6.1/100km met alleen maar de maximale snelheid die er gold en rijden in de nacht.
De 7.9 is incl Duitsland waar het ding op een lege snelweg op de teller gewoon over de 240 loopt, het lukt met rond 200á220km/u een tank voor de helft leeg te rijden in 30minuten.
Wanneer je het nieuwe rijden respecteert dan is er een hoop winst te halen.
Ontopic hele mooie auto met geweldige kleur, veel plezier met de auto!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38
Achso, dan snap ik het wel ja. De D2 heeft de helft aan pk's dan wat ik heb in de V40 D4. Dan moet ik zeggen dat de D4 het niet heel slecht doet. Mijn vrouw haalt namelijk wel 1200km op 1 tank, maar dat is vrouwen rijgedrag, daar hoor ik niet bij, gelukkig. Ik rij stevig door en ontzie niemand en niks. Maar dan nog, had het beter gekund. Ik vind zeker wel dat er in een S90 minimaal een 6 cilinder hoort. Of de oude 5 cilinder D5. Dan zou die veel zuiniger kunnen zijn. Mijn stiefvader haalt in zijn S60 D4 5 cilinder 2013 1500KM op 1 tank. Niet te geloven toch? Die man lacht mij elke keer uit als ik zeg dat ik maar 730KM haal met de S90.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En hoe rijdt je schoonvader ?
Ontziet die ook niks of niemand ?
Mijn S90 D4 kan makkelijk 5,5L/100km halen als ik het rustig aan doe, als ik niet op het verbruik let zit ik op 6,3 gemiddeld.
Ontziet die ook niks of niemand ?
Mijn S90 D4 kan makkelijk 5,5L/100km halen als ik het rustig aan doe, als ik niet op het verbruik let zit ik op 6,3 gemiddeld.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Denk dat je schoonvader op zeker een handgeschakelde rijdt. Ik heb een V60 D5 5 cilinder automaat, en die krijg je gemiddeld echt niet onder de 1:17, en dan moet je echt je best doen.
Kijk eens naar wat voor auto je rijdt, gewicht, comfort en dergelijke, dat speelt een grote rol. Hetzelfde motortje in een V40 zal veel minder gebruiken.
Kijk eens naar wat voor auto je rijdt, gewicht, comfort en dergelijke, dat speelt een grote rol. Hetzelfde motortje in een V40 zal veel minder gebruiken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13541
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
je schoonvader is 'n wijs man, 730km op 'n 55ltr tank slaat idd nergens op.
D2 of D4 is natuurlijk ook onzin qua vergelijk, we hebben samen toch steeds met gelijke maximale snelheden te maken.
D2 of D4 is natuurlijk ook onzin qua vergelijk, we hebben samen toch steeds met gelijke maximale snelheden te maken.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 22.12.2019 - 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Tja onafhankelijk van de kwalificaties vind ik het tamelijk onzinnig om over een actieradius te spreken en op basis daarvan conclusies te trekken vwb verbruik volgens mij is er een verschil in tankinhoud van zo'n 40% in het voorbeeld hierboven daarnaast verschilt het per auto nogal wat de restinhoud is als de tankmeter leeg aangeeft en is bij een kleinere tank nagenoeg altijd de de restinhoud relatief groter.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13541
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Met 'n diesel is op 55 ltr 730 ver komen 1 op 13, > 1000km op diezelfde 55 ltr is tenslotte probleemloos haalbaar, het daarbij niets of niemand ontzien getuigd niet van enige consideratie met het milieu of met medeweggebruikers..
Dit is 'n bmw of Audi attitude
Dit is 'n bmw of Audi attitude
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38
Het is op zich de volvo niet aan te rekenen dat hij maar een 2.0 4 cilinder krachtbron krijgt, om een boot voort te bewegen. Ik lees elders op het forum, berichten die meer aansluiten bij mijn bevindingen. Tuurlijk zullen er uitzonderingen op de regel zijn en een enkeling 5.5/100 halen met een S90 D4. Maar het gros zit boven de 7/100 en dat klopt al aardig. Wat betreft dat niemand en niks ontzien, bedoel ik meer mee dat ik stevig door rij. Wij in Nederland rijden echt tot ergernis aan toe erg defensief. Ik kom vaak in het buitenland en daar is midden remmen en rechts gas. Hier in Nederland is het midden gas en rechts remmen. Althans zo lijkt het. Ja dan ben ik de snelle kogel die zich overal tussendoor beweegt, met respect voor eigen en andermans spullen. In 12 jaar rijbewijs nog geen brokken gelukkig. Terwijl ik vanaf behalen rijbewijs minimaal 90K per jaar weg rij. Met uitschieters naar 130K per jaar. Nog zal ik niet zeggen dat ik beter rij dan iemand die 10K per jaar rijd in zijn koekblik als boodschappen auto. Maar dat moet niet onze discussie zijn.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38
Klopt. Hij rijdt een handgeschakelde D4 5 cilinder 163pk versie. Wist geen eens dat die bestonden. Wat ik ook apart vind, is dat er in Duitsland bij de dealer op de documenten D3 stond. Wij gingen op vakantie en in Duitsland scheurde de turboslang. Gelijk naar de garage en op garage documenten stond echt D3. Terwijl bij de RDW de auto als D4 gedocumenteerd staat. Het was geen officiele volvo dealer. Misschien handmatig ingevoerd? Daar leek het niet op althans. Niemand heeft die vraag echt kunnen beantwoorden. Misschien iemand van hier wel? Waarom wordt in Duitsland een S60 D4 5 cilinder MY2013 uit Nederland, een D3 genoemd?edraket schreef: ↑22.12.2019 - 10:46 Denk dat je schoonvader op zeker een handgeschakelde rijdt. Ik heb een V60 D5 5 cilinder automaat, en die krijg je gemiddeld echt niet onder de 1:17, en dan moet je echt je best doen.
Kijk eens naar wat voor auto je rijdt, gewicht, comfort en dergelijke, dat speelt een grote rol. Hetzelfde motortje in een V40 zal veel minder gebruiken.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13541
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De 163pk 2.0D3 is na de komst van een 136pk 2.0 D3 omgedoopt naar D4, allen waren 5 cilinders.
Verbruik bepaal je toch zelf, 'n onstuimige rijstijl is steeds 'n eigen keuze, 'n hoog verbruik daardoor ook.
5.5 is gewoon goed haalbaar waarbij je ook nog goed meekomt in het verkeer.
N wat strakker sanctiebeleid helpt je vast aan 'n beter verbruik.
Verbruik bepaal je toch zelf, 'n onstuimige rijstijl is steeds 'n eigen keuze, 'n hoog verbruik daardoor ook.
5.5 is gewoon goed haalbaar waarbij je ook nog goed meekomt in het verkeer.
N wat strakker sanctiebeleid helpt je vast aan 'n beter verbruik.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
5.5 aan de pomp lukt alleen als je de CC op 100 zet en zonder file lange stukken rijdt, dagelijks Amsterdam<>Maasvlakte ofzo. Kwartiertje stad of een half uurtje 130 er bij en je gaat over de 6. Kijk maar naar Diesel01 die voornamelijk 130 rijdt en rond de 7 hangt. Het gemiddelde verbruik op spritmonitor.de over 110 S/V90 is 6.8l/100km met slechts 8 gebruikers onder de 6l/100km.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10506
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De D4 V90 draait zo rond de 6.7 / 100. Met Fendtje erachter dan is het 8-9-10 /100
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13541
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
grappig dat jij meent te weten hoe ik het zou doen, ik redt het (en idd op lange stukken) jij niet, gemiddeld staat er overall 5.9, denk gewoon eens na hoe jij het ook zou kunnen redden, "het nieuwe rijden" is iig niet als 'n niets ontziende imbeciel je gas intrappen...Jelmer de Jong schreef: ↑26.12.2019 - 09:33 5.5 aan de pomp lukt alleen als je de CC op 100 zet en zonder file lange stukken rijdt, dagelijks Amsterdam<>Maasvlakte ofzo. Kwartiertje stad of een half uurtje 130 er bij en je gaat over de 6. Kijk maar naar Diesel01 die voornamelijk 130 rijdt en rond de 7 hangt. Het gemiddelde verbruik op spritmonitor.de over 110 S/V90 is 6.8l/100km met slechts 8 gebruikers onder de 6l/100km.
De aankomende limiet geeft ook 'n bruikbaar kader
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Hier staat er 6.2 in het display bij veel 100km/h ritten in de zomer, vroeger wel eens 5.8 gezien toen er nog 17" velgen op zaten. In de winter kan je daar door standkachel of simpelweg meer tegenwind nog 0.3 bij op tellen. Dan nog een afwijking van 0.2 in het nadeel van de boordcomputer en dan is mijn gemiddelde verbruik over 62k 6.7l/100km. Ouderwets kilometers delen door liters op basis van de ritadministratie en komt aardig overeen met de gemiddelden van andere die te vinden zijn via Spritmonitor/Autoweek/Ahtlon/Travelcard.
Ik wil wel eens als eerste de afsluitdijk over zijn maar 90% van de ritten is gewoon met CC op de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Als dat veel buiten de randstad (130) is lukt een verbruik onder de 6 niet.
Jouw verbruik(eerder had je het nog over 5l/100km op vakantie) is mijn inziens een aardig knappe uitzondering, net als de 7.9 van Senderio.
Ik wil wel eens als eerste de afsluitdijk over zijn maar 90% van de ritten is gewoon met CC op de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Als dat veel buiten de randstad (130) is lukt een verbruik onder de 6 niet.
Jouw verbruik(eerder had je het nog over 5l/100km op vakantie) is mijn inziens een aardig knappe uitzondering, net als de 7.9 van Senderio.
