Beste mede volvo liefhebbers,
Ik heb een v60 t6 2012 en ben op zoek naar een specialist die kennis van deze motor en aandrijving heeft. Heb een aantal klachten waar ik me aan stoor maar ben bang dat de lokale garage er niks mee kan.
Hoor graag jullie ervaring met garages of dealers.
Alvast fijne dagen.
Gr. Roeland
T6 2012 specialist gezocht
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Afhankelijk van je woonplaats kun je zeker terecht bij volvoservice.eu!
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
Hey, bedankt voor je reactie ken ze inderdaad.
Heb je ervaring met een T6 bij deze garage.
is net even anders dan een 5 cilinder is me opgevallen
Heb je ervaring met een T6 bij deze garage.
is net even anders dan een 5 cilinder is me opgevallen

- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ja +1 cilinder?
Die jongens sleutelen de hele dag aan Volvo's en zullen ongetwijfeld ook regelmatig T6'en voorbij zien komen.
En anders rijd je gewoon eens langs de dealer voor een diagnose?
Ben ook wel benieuwd naar de klachten...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn belangrijkste irritatie is wanneer ik afrem tot bijna stilstand en vervolgens gas geeft loopt het toerental op de auto gaat vooruit en daarna volgt er een soort duw in de rug alsof de haldex of automaat later inschakeld. Bij wegrijden vanuit stilstand de sportstand of manueel heb ik dit niet. Dit is de belangrijkste klacht. Verder een algemene controle van de motor.
Groetjes Roeland
Mijn belangrijkste irritatie is wanneer ik afrem tot bijna stilstand en vervolgens gas geeft loopt het toerental op de auto gaat vooruit en daarna volgt er een soort duw in de rug alsof de haldex of automaat later inschakeld. Bij wegrijden vanuit stilstand de sportstand of manueel heb ik dit niet. Dit is de belangrijkste klacht. Verder een algemene controle van de motor.
Groetjes Roeland
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Er zit bij de AISIN bakken vertraging tussen gasgeven en response. Met een Polestar upgrade wordt dat verholpen. Klink bij jou mogelijk ook als teveel slip. Olie van de versnellingsbak al eens ververst?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
De bak is gespoeld in woerden. Bood qua schakelgedrag zeker verbetering maar voor deze klacht geen verschil. De tuning is een overweging inderdaad. Wou hier eigenlijk mee wachten tot ik uitsluitsel heb van mijn klacht.