Gisteren weer even met een Fwd cx5 gereden en forse aanhanger hout.
Vanuit stilstand een bocht indraaien geeft direct een spinnend binnenste wiel.
Het koppel van een D5 verveelt nooit
2 liter 5 cilinder is natuurlijk prima mits goed onderhouden. Als je veel karren trekt en plattelandswegen neemt, dan is D5 AWD te prefereren.
==========DB200 schreef: â22.12.2019 - 20:042 liter 5 cilinder is natuurlijk prima mits goed onderhouden. Als je veel karren trekt en plattelandswegen neemt, dan is D5 AWD te prefereren.
Een T5 is duurder in aanschaf en gebruik bij 25.000km per jaar. Echter, als de trajecten (altijd) korter zijn dan ca. 30 - 40km dan krijgt het roetfilter niet de kans om volledig te regeneren, dan is het m.i. beter om voor benzine te kiezen.
Dat klopt. Ik heb zelf een (lease) Passat Variant 1.6TDI uit 2014 gereden. Ik haalde 1:21 gemiddeld. Met een V70nn gaat mij dat niet lukken. De binnenruimte van de Passat is fors, ook het model erna dat nog ruimer is. De kleinere V60 in de basisversie was toen duurder in de lease dan de Passat. Budgettechnisch is een VW een hele goede keuze. Ik heb de Passat dan ook overwogen toen ik zelf een auto ging aanschaffen. En toch er niet voor gekozen. Ik heb namelijk nooit met een glimlach gereden in de Passat.
Daarom heb ik dus een XC70 AWD D4 Polar+ (5 cylinder) gekocht euro 6Ik zou een nieuwe diesel euro 6 de voorkeur geven als rijder dat staat buiten kijf.
Of het economisch verstandig is dat weet ik niet zeker vooral in Nederland.
De drang om diesels eruit te drukken is redelijk groot te noemen.
Er is nog geen volwaardig alternatief denk ik als je caravan hebt en km vreter bent of je moet een redelijke grote benzine motor nemen...
* Ik vind de stoelen in mijn 2015 Passat ( Nieuwe model ) beduidend beter dan de stoelen in de V70 - zitting is langer en ondersteunt heel mijn bovenbenen ( uitschuifbare zitting ). Moet ook bekennen dat mijn Volvo stoelen er 285.000 km op hadden zitten , en schuim een keer bij laten vullen met nieuw verwarming matje.DB200 schreef: â23.12.2019 - 20:13 De stoelen van mijn XC70 zitten beter dan de Passat. De wagen is stukken zwaarder maar ook veiliger. De afwerking van het interieur is mooier. Het ontwerp van de XC70 is onderscheidend. En de VAG-organisatie beviel mij niet. Allemaal zaken die voor mij de doorslag gaven om bij de aanschaf van een andere auto (toch) voor een Volvo te kiezen en niet voor een Volkswagen.
Mwoahh voor jouw wellicht te hoog, er zijn legio die hem gewoon privĂ© rijden.V70Rene schreef: â04.01.2020 - 17:31* Ik vind de stoelen in mijn 2015 Passat ( Nieuwe model ) beduidend beter dan de stoelen in de V70 - zitting is langer en ondersteunt heel mijn bovenbenen ( uitschuifbare zitting ). Moet ook bekennen dat mijn Volvo stoelen er 285.000 km op hadden zitten , en schuim een keer bij laten vullen met nieuw verwarming matje.DB200 schreef: â23.12.2019 - 20:13 De stoelen van mijn XC70 zitten beter dan de Passat. De wagen is stukken zwaarder maar ook veiliger. De afwerking van het interieur is mooier. Het ontwerp van de XC70 is onderscheidend. En de VAG-organisatie beviel mij niet. Allemaal zaken die voor mij de doorslag gaven om bij de aanschaf van een andere auto (toch) voor een Volvo te kiezen en niet voor een Volkswagen.
* Veiliger ?? kan je dit staven aan een NCAP test ? Ik wel n.l. en het maakt geen pepernoot uit ( zelfs nog iets voordeliger naar de Passat 2010 tov de V70NN van 2009
Schermafbeelding 2020-01-04 om 06.23.53.pngSchermafbeelding 2020-01-04 om 06.23.00.png
* Afwerking interieur zal ik niets van zeggen - ik heb geen ervaring met de V70 NN - Wel met de V70 N waarbij alle 4 de deurpanelen uit elkaar vielen ( lijmlaag liet los na 5 jaar ) daarna gerepareerd met 2 componenten lijm. Voor de rest heb ik geen klagen gehad over het interieur van de V70N. ( alhoewel , zelf dimmende binnenspiegel is kapot gegaan .... niet te betalen een nieuw exemplaar. Of je moet zelf knutselen, wat ook erg leuk is overigens.
* VAG organisatie heb ik niets mee te maken - evenals ik niets had met de Volvo Dealer.. Beide zie ik alleen als verlengstuk van de lease rijder. Ik heb rekeningen gehad van de Volvo dealer in het eerste jaar.... daar rilde ik van. De VW zal voor mij als privé rijder ook niet naar de VW dealer gaan zo denk ik.
* Ik had graag een mooie witte XC 70 gekocht, maar de kosten per maand voor zo'n auto zijn privé gewoon te hoog. Qua MRB en brandstof sowieso.
* ik zal absoluut niet zeggen dat de VW beter is - de tijd zal het leren. Ik heb ook met plezier in de V70N gereden - vertroeteld - en een super pluspunt gevonden met de elektrisch verstelbare stoelen met geheugen die ik nu niet heb ( wel elektrisch - geen geheugen ). Qua ruimte zijn ze net zo groot - qua breedte op schouderhoogte wint de VW het met 5 cm wat best een verschil is.. Ook vind ik het multimedia scherm met touch screen een stuk moderner ogen dan de 2010/2011 multimedia in de V60/V70 waar ik voor keek.
030.JPG
@Bover : Amen.