Volvobaas over maximumsnelheid 180
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3396
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dit past prima binnen de huidige tijdsgeest van betutteling en feminisering van de maatschappij.
Voorwaar, een politicus aan het woord!
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tja, ook een wannabeeMax zal zich aan de 100 moeten gaan houden.
Al betwijfel ik dat die persoon dat zal doen, want hé, je bent tjoenert of je bent het niet.
Al betwijfel ik dat die persoon dat zal doen, want hé, je bent tjoenert of je bent het niet.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Die politicus was wel de CEO van Volvo:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3396
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ja, misschien moet je dat ook wel zijn als hoofd van een automobielbedrijf. Met al die belangengroeperingen en het sparen van de geit en de kool.
Ik had liever een eerlijker (ondernemers)verhaal gezien als "dat is inderdaad de doelstelling, de lat ligt hoog, en we gaan hem hoe dan ook halen. Is het niet in 2020 dan zeker later in het decennium".
T.a.v. de 180 km/u discussie:
1. 250km/h knallen doet men m.i. op een race-circuit, niet op de openbare weg. Een moderne Volvo weet waar hij staat. Dus het is vrij eenvoudig om zodanig e.e.a. te programmeren dat als Volvo op een racecircuit rijdt, de begrenzing kan worden uitgeschakeld door de berijder. Eenmaal op de openbare weg, komt de begrenzing automatisch weer in.
2. De aap komt uit de mouw bij het volgende citaat: “ En er komen elektrische auto’s. Die zijn niet geschikt om zeer hard mee te rijden, omdat je dan veel actieradius verliest. De meeste e-auto’s kunnen ook niet harder dan 180, dus waarom nu alvast niet beginnen?’” Volvo wil dus voorkomen dat de consument voor de verbrandingsmotor kiest omdat daar langdurig hard mee gereden kan worden.
3. Een van de veroorzakers van ongelukken op hoge snelheid is verouderde banden. Zie het dodelijk ongeval van Paul Walker, acteur uit de Fast and the Furious.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
achja, voor de één is 250km/h hard, voor de ander niet.
Ligt ook aan de auto, met de V70Rclassic of de Volvo850 vind ik 250+km/h redelijk snel aanvoelen. Met de RS6 ervaar je bij 300km/h dat nog niet eens maar met de MG van vriendinlief is 160km/h al gevoelsmatig erg hard.
Gewoon gas erop als het kan, en 100 is leuk voor in de spits, als je dat al halen kan.
Snelheid zelf is niet gevaarlijk als het overzichtelijk en rustig op de (snel)weg is. En de spits hang ik lekker rustig rechts i.p.v. tussen de domme leasebak klevers. Echt racen doe ik wel op de Nurburgring, dan heb je tenminste wat te doen en zijn er bochten.
Kan je van vinden wat je wilt, maar de echte aso's en ongelukveroorzakers zijn de klevers, whatsappers en petjes die binnen de bebouwde kom scheuren.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Dat zou maar zo een juiste analyse kunnen zijn. Marktbewerking is tenslotte een belangrijk instrument.DB200 schreef: ↑13.12.2019 - 14:59Ja, misschien moet je dat ook wel zijn als hoofd van een automobielbedrijf. Met al die belangengroeperingen en het sparen van de geit en de kool.
Ik had liever een eerlijker (ondernemers)verhaal gezien als "dat is inderdaad de doelstelling, de lat ligt hoog, en we gaan hem hoe dan ook halen. Is het niet in 2020 dan zeker later in het decennium".
T.a.v. de 180 km/u discussie:
1. 250km/h knallen doet men m.i. op een race-circuit, niet op de openbare weg. Een moderne Volvo weet waar hij staat. Dus het is vrij eenvoudig om zodanig e.e.a. te programmeren dat als Volvo op een racecircuit rijdt, de begrenzing kan worden uitgeschakeld door de berijder. Eenmaal op de openbare weg, komt de begrenzing automatisch weer in.
2. De aap komt uit de mouw bij het volgende citaat: “ En er komen elektrische auto’s. Die zijn niet geschikt om zeer hard mee te rijden, omdat je dan veel actieradius verliest. De meeste e-auto’s kunnen ook niet harder dan 180, dus waarom nu alvast niet beginnen?’” Volvo wil dus voorkomen dat de consument voor de verbrandingsmotor kiest omdat daar langdurig hard mee gereden kan worden.
3. Een van de veroorzakers van ongelukken op hoge snelheid is verouderde banden. Zie het dodelijk ongeval van Paul Walker, acteur uit de Fast and the Furious.
En idd 250(+) doe dat lekker op een circuit zonder dat je medeweggebruikers in gevaar brengt. Doe je dat wel dan ben ik van mening dat je bewust de risico’s opzoekt en daarmee je medeweggebruikers minacht. Banden, maar ook andere onderdelen kunnen altijd (!) iets gaan mankeren, zeker wanneer de grenzen opgezocht worden. Paul Walker en kompaan meenden ook alles onder controle te hebben. Zo zijn er velen die dat dachten en het niet meer na kunnen vertellen, en helaas in hun idioterie soms ook medeweggebruikers meegesleurd hebben in hun door megalomanie gedreven zucht naar ‘avontuur’.
Al is dit voor die categorie wegge(mis)bruikers tegen dovenmans oren. Totdat....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3396
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
+1, hard rijden hoort op het circuit. Het is tegenwoordig vrijwel niet meer overzichtelijk en rustig op de snelweg. Een foutje is dan zo gemaakt.
Leuk filmpje trouwens van die Tesla killer, ongelofelijk hoe strak dat accelereert. Is dat een zelfgetunede wagen?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Laka
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 30.05.2019 - 14:22
Mooi om al deze reacties allemaal te lezen. Maar eigenlijk zijn we als mens toch hypocriet (inclusief mij zelf) Waar we 50 moeten rijden gaan we 60 rijden, moeten we 80 dan gaan we 90 a100 rijden. Bij 130 gaan we liever toch ook weer de grens opzoeken van 140. Op traject control waar 100 mag zetten we cc op 105.
Ondanks dat ik geen racer ben tikt mijn teller de 200 wel eens aan. Hij kan er zelfs over. Gelukkig kan ik zelf bepalen hoe hard ik kan rijden. Tussen kan en mag zit een groot verschil. Dat volvo dit wil gaan beperken moeten ze zelf weten. Bepaal zelf wel met welk merk ik rij en gelukkig was CEO het daar ook mee eens. Dan maar geen volvo meer.
Al begrens je de snelheid op 180 het is nog altijd de bestuurder zijn gedrag wat bepaald hoe hij in het verkeer mee gaat en deelneemt.
Ondanks dat ik geen racer ben tikt mijn teller de 200 wel eens aan. Hij kan er zelfs over. Gelukkig kan ik zelf bepalen hoe hard ik kan rijden. Tussen kan en mag zit een groot verschil. Dat volvo dit wil gaan beperken moeten ze zelf weten. Bepaal zelf wel met welk merk ik rij en gelukkig was CEO het daar ook mee eens. Dan maar geen volvo meer.
Al begrens je de snelheid op 180 het is nog altijd de bestuurder zijn gedrag wat bepaald hoe hij in het verkeer mee gaat en deelneemt.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@Leka, je beweert dus dat je geen volvo meer rijdt als die niet harder kan dan 180km/u
ik voorspel dat je binnen vijf jaar nergens meer op de openbare weg harder mag dan 130km/u
Bob
ik voorspel dat je binnen vijf jaar nergens meer op de openbare weg harder mag dan 130km/u
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5121
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
@Bover ik voorspel je dat je met 5 jaar met jouw auto nagenoeg geen enkele grote stad in west europa meer in mag. I s dat een reden om dus nu je good old V70 van de hand te doen ?
Volvo loopt hier voor de muziek uit, straks een mooie V60T8 polestar engineered oehlins en brembo spullen er op en een cap op 180 ....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zeker maar je reactie heeft niet zoveel te maken met de max snelheid van 130/kmu die gaat gelden binnen 5 jaar in Europa.NielsPHEV schreef: ↑24.12.2019 - 16:51@Bover ik voorspel je dat je met 5 jaar met jouw auto nagenoeg geen enkele grote stad in west europa meer in mag. I s dat een reden om dus nu je good old V70 van de hand te doen ?
Volvo loopt hier voor de muziek uit, straks een mooie V60T8 polestar engineered oehlins en brembo spullen er op en een cap op 180 ....
Maar het is waar mijn auto is over 4 jaar uitgereden maar dat vind ik ook prima, dan heeft die z'n dienst wel gedaan vanaf 2006 met euro 4. Ik wacht ff af wat de komende twee jaar gaat ontwikkleen welke kant e.e.a in France opdraait en dan koop ik een andere auto of eerder als ik een mooie tegenkom. bijv 3.0 T6 AWD....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Geen Volvo meer rijden vanwege de snelheidsbeperking, ik voorspel je dat het dan heel lastig kiezen gaat worden welk ander merk je wel zal gaan rijden. Want Volvo is weliswaar de 1ste, maar er zullen er vele volgen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5121
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Nee toch, er is maar één merk met een Vmax op 180 kmh of heb ik iets gemist. Nog niets gehoord van eventuele volgers
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Daarom is het ook een voorspelling
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Laka
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 30.05.2019 - 14:22
Bob dat kan en het zal mij ook niet verbazen dat max aan grenzen gelegd wordt. Zoals al aangegeven tussen kan en mag zit een groot verschil. Zit alleen niet op een betuteling te wachten. Zo voelt het toch. Bepaal zelf wel hoe hard ik wil rijden (sorry) Daar heb ik volvo niet voor nodig .
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Kwestie van tijd dat die ‘mindset’ achterhaald blijkt.
Wen er maar vast aan.
Wen er maar vast aan.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
180+ is voor de NL geen issue. Voor D en omliggende landen die met een regelmaat door D kruisen wel. Zakelijk rij ik met een zekere regelmaat door het land van de Bratwursten. Daar houdt het bij 180 voor niet op. Deze vrijheid wil ik, zolang het kan, behouden.
Elektrisch? Wellicht zakelijk, privé No Way! Zolang mijn Fendtje veel batterij capaciteit vraagt blijft een auto met fossiele brandstof mijn ding.
Elektrisch? Wellicht zakelijk, privé No Way! Zolang mijn Fendtje veel batterij capaciteit vraagt blijft een auto met fossiele brandstof mijn ding.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev