alvorens mijn jaarlijkse kerstrit Slovenie - belgie - slovenie aan te vangen had ik mijn wagen op onderhoud gestuurd. Er dienden nieuwe voorveren opgezet te worden alsook enkele dichtingsringen aan de achter as ( ben alweer vergeten wat het allemaal in het engels was ) Ook was de olie een jaartje oud, met slechts 10 000 km gereden te hebben

Bleek ten ik onderweg even stopte voor een pamperverversing van de kleine, dat 1 van mijn sluitingen van de motorkap niet goed dicht ging en toen ik die dan toch maar even opendeed, keek ik snel even het nieuwe kaartje van de motorolie na. Bleek dat er deze keer 5w30 in gegoten was ipv 0w30.
Wetende dat deze motoren wat gevoelig zijn voor hun vloeistoffen heb ik alvast gebeld naar de garage om deze opnieuw te wisselen.
heb er nu 3000km op gereden, enkel autobahn en heb hem voor gebruik toch eerst laten warmdraaien.
Zijn er zaken waar ik mss op moet letten of kan dit eigenlijk niet zoveel kwaad ?
mvg en een prettig eindejaar