Heren, dames ook,
het portierslot links voor gaat soms niet op slot met de afstandbediening. Zeer waarschijnlijik een kapot slot. Maar ik wil andere dingen eerst uitgesloten hebben. Zo''n portierslot vervangen is namelijk een prijzige aangelegenheid.
Het valt mij op dat de centrale deurvergrendeling niet gezekerd is, althans volgens het boekje.
Graag tips.
Bij voorbaat dank.
Jos.
Portier bestuurderskant gaat niet op slot.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31.12.2010 - 17:53
Hoi Jos,
Portiersloten gaan vaak stuk bij deze types, ben bang dat je aan een nieuw slot toe bent! Vergrendeling is inderdaad niet apart gezekerd. Indien je de mogelijkheid hebt om uit te lezen dan krijg je waarschijnlijk een storing op het slot zelf te zien. Deze ziet dat hij niet op slot gaat terwijl hij wel word aangestuurd.
Gr. Wouter
Portiersloten gaan vaak stuk bij deze types, ben bang dat je aan een nieuw slot toe bent! Vergrendeling is inderdaad niet apart gezekerd. Indien je de mogelijkheid hebt om uit te lezen dan krijg je waarschijnlijk een storing op het slot zelf te zien. Deze ziet dat hij niet op slot gaat terwijl hij wel word aangestuurd.
Gr. Wouter
- MichelV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
- Locatie: Dalfsen
Was kabelbreuk tussen deur en chassis.
Specialist was er in uurtje mee klaar.
De unit met raambediening schijnt ook een regelmatig voorkomend probleem te zijn.
Meten is weten.
Succes.
Specialist was er in uurtje mee klaar.
De unit met raambediening schijnt ook een regelmatig voorkomend probleem te zijn.
Meten is weten.
Succes.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04.08.2014 - 23:46
- Locatie: Hof van Twente
Hallo Michel V70
Bedankt voor het bericht.
Een kabelbreuk tussen deur en chassis heb ik ook gehad CAN bus onderbroken.
Dit wordt een veel voorkomend probleem, breuk in de aansluit connector naar de deur.
Groeten BUM
Bedankt voor het bericht.
Een kabelbreuk tussen deur en chassis heb ik ook gehad CAN bus onderbroken.
Dit wordt een veel voorkomend probleem, breuk in de aansluit connector naar de deur.
Groeten BUM
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Iemand al eens uitgerekend hoe groot de statistische kans is dat een kwaadwillende op een luxe XC70 af stapt en erop gokt dat een vd portieren niet op slot zit? De moeite neemt dat te proberen en vervolgens instapt. Met wek doel?
De kwaadwillende die doelbewust op zo'n XV70 uit is (waarom?) zal hem hoe dan ook meenemen. Of de deur wel of niet op slot zit. Ik vind het op slot doen van een auto dus een behoorlijk symbolische en intensieve activiteit die veel vh mechaniek vraagt. Kijk, sommige problemen moet je vanuit de bron benaderen. Omdenken. Daarom rijd ik de ene dag XC70 en de andere dag 2CV (Eend dus). Dat helpt enorm bij het omdenken van vermeende tekortkomingen.
Dat is preceis ook mijn bezwaar tegen alle extra rommel die -zeker sinds Geely de scepter zwaait- in moderne Volvo's en andere auto's worden ingebouwd: er worden oplossingen bedacht voor zaken die nooit een probleem waren. m.a.w.: er worden problemen ingebouwd die maar 1 doel dienen: de aandeelhouder behagen. De vraag is in hoeverre wij die willen subsidiëren.
De kwaadwillende die doelbewust op zo'n XV70 uit is (waarom?) zal hem hoe dan ook meenemen. Of de deur wel of niet op slot zit. Ik vind het op slot doen van een auto dus een behoorlijk symbolische en intensieve activiteit die veel vh mechaniek vraagt. Kijk, sommige problemen moet je vanuit de bron benaderen. Omdenken. Daarom rijd ik de ene dag XC70 en de andere dag 2CV (Eend dus). Dat helpt enorm bij het omdenken van vermeende tekortkomingen.
Dat is preceis ook mijn bezwaar tegen alle extra rommel die -zeker sinds Geely de scepter zwaait- in moderne Volvo's en andere auto's worden ingebouwd: er worden oplossingen bedacht voor zaken die nooit een probleem waren. m.a.w.: er worden problemen ingebouwd die maar 1 doel dienen: de aandeelhouder behagen. De vraag is in hoeverre wij die willen subsidiëren.
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Mag ik uit uw, overigens prachtig betoog, concluderen dat de kans dat een snoodaard één onzer Volvo's met kwade bedoelingen penetreert dermate klein is dat een zo nu en dan een weigerend slot eigenlijk geen issue is? Zeker niet vanwege de reparatiekosten.Koffiemolen schreef: ↑22.12.2019 - 12:43 Iemand al eens uitgerekend hoe groot de statistische kans is dat een kwaadwillende op een luxe XC70 af stapt en erop gokt dat een vd portieren niet op slot zit? De moeite neemt dat te proberen en vervolgens instapt. Met wek doel?
De kwaadwillende die doelbewust op zo'n XV70 uit is (waarom?) zal hem hoe dan ook meenemen. Of de deur wel of niet op slot zit. Ik vind het op slot doen van een auto dus een behoorlijk symbolische en intensieve activiteit die veel vh mechaniek vraagt. Kijk, sommige problemen moet je vanuit de bron benaderen. Omdenken. Daarom rijd ik de ene dag XC70 en de andere dag 2CV (Eend dus). Dat helpt enorm bij het omdenken van vermeende tekortkomingen.
Dat is preceis ook mijn bezwaar tegen alle extra rommel die -zeker sinds Geely de scepter zwaait- in moderne Volvo's en andere auto's worden ingebouwd: er worden oplossingen bedacht voor zaken die nooit een probleem waren. m.a.w.: er worden problemen ingebouwd die maar 1 doel dienen: de aandeelhouder behagen. De vraag is in hoeverre wij die willen subsidiëren.
Ik moet toegeven, ik heb ook met die gedachte rondgelopen. En ook al komen ze binnen, er valt niets te jatten en wegrijden is al helemaal vrijwel onmogelijk. Uw relativerend betoog heeft mij over de streep geholpen. Daarvoor dank

ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
De juiste conclusie
. Graag gedaan. Maar ik begrijp de ergernis van het dysfuntioneren van een basisfunctie van de auto. In die zin ben ik ook wel van 'het moet het gewoon allemaal doen' en neig ik dus ook altijd naar reparatie. Maar soms is het wel leuk en nuttig om even stil te staan bij wat nu eigenlijk het echte probleem is...

Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74