Hoi Allemaal,
De kogel is door de kerk: er komt een andere V70. NN bj rond 2013-2015
Maar dan.....
diesel of benzine. kwa km zit ten we net rond het omslagpunt.
dan dus de keuze: een 1.6 diesel of 2.0.... van de 1.6 staan er bosjes te koop met relatief erg lage km standen en erg gunstig geprijsd.
Van de 2.0 staan er weer wat minder met vaak wat meer km.
Dan staan er ook vrij veel 2.0T benzine's te koop, bijna allemaal R-design.
Wat is de betere keuze?
Dan nog handbak of automaat?
Ikzelf zou graag automaat willen maar hoor veel (negatief) verschillende verhalen over de automaatbakken.
Powershift of geartronic, Wat is het verschil? Wat is er geleverd?
Oftewel: ik zou graag van ervaringsdeskundigen willen weten wat een fijne / goede combi is en waarom?
Welke combi laten staan maar ook welke combi juist niet?
graag jullie reacties
ruben
advies gevraagd diesel vs benzine en handbak of automaat
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3648
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De 1.6 diesel is Euro5. De 4 cilinder 2.0 diesel (D2, D3 of D4) is Euro6. Dat verklaart voor een deel het prijsverschil.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
ok, maar vanaf 2015 is het toch sowieso d6?
en de geartronic hoe kan ik dat zien?
staat nl. bij de advertenties niet erbij, alleen of het een automaat is ja of nee
en de geartronic hoe kan ik dat zien?
staat nl. bij de advertenties niet erbij, alleen of het een automaat is ja of nee
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
sorry, ik bedoelde euro6 (ipv d6)
En de 2.0T? laten staan?
En de 2.0T? laten staan?
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13514
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3648
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Niet per definitie vanaf 2015 Euro6.
Soms zie je ook D3 met 136pk van dat jaar, meestal import. Dit is een 2 liter 5 cilinder blok en Euro 5. Dus goed opletten.
De Geartronic was er met 6 en 8 verzetten. D4 en T5 met GT-8, alle andere GT-6.
Soms zie je ook D3 met 136pk van dat jaar, meestal import. Dit is een 2 liter 5 cilinder blok en Euro 5. Dus goed opletten.
De Geartronic was er met 6 en 8 verzetten. D4 en T5 met GT-8, alle andere GT-6.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- kansberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44
Het voordeel van een diesel t.o.v. benzine is de aanschaf, de rustiger loop en een lager verbruik. Dat je dit verschil in de daarop volgende jaren weer aan de fiscus kwijt bent, is inmiddels wel een gegeven. Met 15000 km per jaar heb ik toch voor (weer) een diesel gekozen. Enerzijds omdat ik al sinds het jaar kruik diesel, anderzijds dat er veel aanbod is (was).
Nu een V70 D3 100 kW (5 cilinder), inderdaad uit België, en nog geen seconde spijt gehad na de V60 D4 GT8 133 kW (4 cilinder). Ook de automaat mis ik niet, het is mijn vrouw haar 'daily,' en zij heeft al meerdere malen aangegeven dat ze erg blij is met de V70. De D3 is geen euro 6, zoals de D4 in de V60, maar euro 5. Beide MY '15. Wellicht dat wij op termijn niet meer een aantal steden mogen bezoeken met de V70, maar in mijn specifieke geval is dat positief, ik heb niets met steden en al helemaal niets met grote mensenmassa's. Als je dat wel hebt, is dit een puntje van aandacht uiteraard.
De D2 is zeker in de aangegeven bouwjaren betrouwbaar. Niet snel en kijk uit voor de Powershift, dit zijn niet de fijnste automaten en hebben zo hun 'nukken.' De Geartronic's daarentegen zijn zeer betrouwbaar. De 6V van ZF is nog van een oud concept en daardoor veel minder bij de les dan de 8V, die door Aisin is ontwikkeld, maar dat doet niet af dat ook de 6V een heerlijke bak is en uitstekend in een V70/S80 past.
Wil je dus echt zo jong mogelijk met zo weinig mogelijk kilometers, zoek een D2 met een handbak. Alles wat daarboven gaat zal duurder zijn, al valt dat imho nog best mee. De 5 cilinder heeft de verslavende 'roffel.'
Wat ik ook zou meenemen in de beschuitvorming, zijn de perikelen met de VEA (D2, D3 en D4 4 cilinder motoren vanaf 2015) motoren, die je tegen kan komen, maar niet perse. Deze issues zijn olieverbruik, EGR en PDF problemen, allemaal dure operaties wanneer dit hersteld moet worden. De distributieriem van deze motoren moet vervangen worden bij 150.000 km, niet meer bij 210.000 km zoals eerst en er is inmiddels ook een 'recall' op deze motoren vanwege dat ik dat even kwijt ben zeg maar.
Zoals je leest lijkt het wel een lobby voor de dieselmotoren, en dat is het ook. Dit is puur een persoonlijke mening/ervaring en zoals de meeste forumberichten subjectief. Het is info waar je misschien wat mee kan, of niet natuurlijk. Het punt afschrijving bij een diesel durf ik niet in te schatten, laat staan te beschrijven, maar als je voornemens bent een fiks aantal jaren in de auto te gaan rijden, dan weegt dit uiteraard minder zwaar. Mijn V70 heeft nog 7 jaar te gaan voordat de 200.000 km bereikt wordt, en de meeste 5 pitters halen 500.000 km op hun sloffen. Conclusie: ik kom er nooit meer van af. En dat vind ik een heel prettige gedachte
Nu een V70 D3 100 kW (5 cilinder), inderdaad uit België, en nog geen seconde spijt gehad na de V60 D4 GT8 133 kW (4 cilinder). Ook de automaat mis ik niet, het is mijn vrouw haar 'daily,' en zij heeft al meerdere malen aangegeven dat ze erg blij is met de V70. De D3 is geen euro 6, zoals de D4 in de V60, maar euro 5. Beide MY '15. Wellicht dat wij op termijn niet meer een aantal steden mogen bezoeken met de V70, maar in mijn specifieke geval is dat positief, ik heb niets met steden en al helemaal niets met grote mensenmassa's. Als je dat wel hebt, is dit een puntje van aandacht uiteraard.
De D2 is zeker in de aangegeven bouwjaren betrouwbaar. Niet snel en kijk uit voor de Powershift, dit zijn niet de fijnste automaten en hebben zo hun 'nukken.' De Geartronic's daarentegen zijn zeer betrouwbaar. De 6V van ZF is nog van een oud concept en daardoor veel minder bij de les dan de 8V, die door Aisin is ontwikkeld, maar dat doet niet af dat ook de 6V een heerlijke bak is en uitstekend in een V70/S80 past.
Wil je dus echt zo jong mogelijk met zo weinig mogelijk kilometers, zoek een D2 met een handbak. Alles wat daarboven gaat zal duurder zijn, al valt dat imho nog best mee. De 5 cilinder heeft de verslavende 'roffel.'
Wat ik ook zou meenemen in de beschuitvorming, zijn de perikelen met de VEA (D2, D3 en D4 4 cilinder motoren vanaf 2015) motoren, die je tegen kan komen, maar niet perse. Deze issues zijn olieverbruik, EGR en PDF problemen, allemaal dure operaties wanneer dit hersteld moet worden. De distributieriem van deze motoren moet vervangen worden bij 150.000 km, niet meer bij 210.000 km zoals eerst en er is inmiddels ook een 'recall' op deze motoren vanwege dat ik dat even kwijt ben zeg maar.
Zoals je leest lijkt het wel een lobby voor de dieselmotoren, en dat is het ook. Dit is puur een persoonlijke mening/ervaring en zoals de meeste forumberichten subjectief. Het is info waar je misschien wat mee kan, of niet natuurlijk. Het punt afschrijving bij een diesel durf ik niet in te schatten, laat staan te beschrijven, maar als je voornemens bent een fiks aantal jaren in de auto te gaan rijden, dan weegt dit uiteraard minder zwaar. Mijn V70 heeft nog 7 jaar te gaan voordat de 200.000 km bereikt wordt, en de meeste 5 pitters halen 500.000 km op hun sloffen. Conclusie: ik kom er nooit meer van af. En dat vind ik een heel prettige gedachte

Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Betreffende het olieverbruik van de 2.0 4 cilinder vea diesel: kijk even hier.
viewtopic.php?f=92&t=79609
De 5 cilinders verbruiken meer brandstof. Zijn euro 5 maar gaan wel lang mee. Ik heb bewust daarom voor een 5 cilinder D3 gekozen. (En een 5 pitter klinkt geweldig)
viewtopic.php?f=92&t=79609
De 5 cilinders verbruiken meer brandstof. Zijn euro 5 maar gaan wel lang mee. Ik heb bewust daarom voor een 5 cilinder D3 gekozen. (En een 5 pitter klinkt geweldig)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
Ik heb nu 2 auto's op het oog:
een 2.0 D4 dec 2015 Dynamic edition handbak nog net geen 130K op de teller voor net geen 17000 euro.(all-inn prijs)
te koop bij gerenommeerde volvo specialist bij mij om de hoek.
Dan een 2.0 D3 maart 2015 Summum handbak ruime 180K op de teller voor net geen 16000 euro (afleverpakket 700)
te koop bij volvo dealer, te ver om "even" langs te gaan mocht er wat zijn
Wat is in deze de "juiste" keuze?
De Summum heeft elektrische stoelbediening, is wel leuk maar noodzaak??
Zit er nog verschil in onderstel?
een 2.0 D4 dec 2015 Dynamic edition handbak nog net geen 130K op de teller voor net geen 17000 euro.(all-inn prijs)
te koop bij gerenommeerde volvo specialist bij mij om de hoek.
Dan een 2.0 D3 maart 2015 Summum handbak ruime 180K op de teller voor net geen 16000 euro (afleverpakket 700)
te koop bij volvo dealer, te ver om "even" langs te gaan mocht er wat zijn
Wat is in deze de "juiste" keuze?
De Summum heeft elektrische stoelbediening, is wel leuk maar noodzaak??
Zit er nog verschil in onderstel?
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3648
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Yep. Dynamic stuurt strakker vanwege sportonderstel (hoewel ' sport ' bij een V70 wel een rekbaar begrip is).
Let even goed op. Soms wordt een import ook Dynamic genoemd maar vaak is het een Duitse Linje Svart. Ziet er bijna hetzelfde uit maar de Nederlandse versie had standaard een standkachel.
De volgende origineel NL auto's hadden standaard een standkachel: Nordic+ (MY2015), Classic Edition/Dynamic Edition/Inscription Edition (MY2016), Polar/Polar+(MY2016).
Let even goed op. Soms wordt een import ook Dynamic genoemd maar vaak is het een Duitse Linje Svart. Ziet er bijna hetzelfde uit maar de Nederlandse versie had standaard een standkachel.
De volgende origineel NL auto's hadden standaard een standkachel: Nordic+ (MY2015), Classic Edition/Dynamic Edition/Inscription Edition (MY2016), Polar/Polar+(MY2016).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
klopt; deze dynamic heeft ook standkachel en sensus pro, volvo on call etc.
Kan de standkachel ook geschakeld worden via app (zoals bij de v60 PIH)?
Kan de standkachel ook geschakeld worden via app (zoals bij de v60 PIH)?
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Yep.
Stoelen met geheugen is weer fijn als je wisselende bestuurders hebt of waarde hecht aan een buitenspiegel die naar beneden draait wanneer je in wilt parkeren.
Stoelen met geheugen is weer fijn als je wisselende bestuurders hebt of waarde hecht aan een buitenspiegel die naar beneden draait wanneer je in wilt parkeren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
ook weer waar..... keuzestress tussen standkachel en elektrische stoelen met geheugen......
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3648
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ga voor een Polar+. Dan heb je alles wat het leven aangenaam maakt en wil je nooit meer iets anders. Hier 2 voorbeelden.
D3 handbak: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/vol ... nvhb-nzw4/
D3 GT-6: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/vol ... q17q-e4z2/
De zilvergrijze is de mooiste (electric silver metallic) en heeft ook Estate Line: niveauregeling, zilveren roofrails, snelheidsafh. stuurbekrachtiging en elektr. neerklapbare hoofdsteunen.
D3 handbak: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/vol ... nvhb-nzw4/
D3 GT-6: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/vol ... q17q-e4z2/
De zilvergrijze is de mooiste (electric silver metallic) en heeft ook Estate Line: niveauregeling, zilveren roofrails, snelheidsafh. stuurbekrachtiging en elektr. neerklapbare hoofdsteunen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die kachel kost achteraf ruim 2000.- en zal nooit zo goed werken als origineel. Je krijgt een losse sleutelhanger die het alleen doet als de auto ook in het zicht staat of een extra simkaart waar je een sms naar toe moet sturen. Daarnaast moet je de ventilatie van de auto goed instellen voor je het ding parkeert terwijl de originele kachel dat allemaal zelf aan kan sturen.
Stoelen kan je vervangen en een handige Harry met soldeerbout en Vdash software is dan instaat om ze werkend te krijgen. Ik heb ooit voor de auto met kachel gekozen en mis de stoelen niet.
Stoelen kan je vervangen en een handige Harry met soldeerbout en Vdash software is dan instaat om ze werkend te krijgen. Ik heb ooit voor de auto met kachel gekozen en mis de stoelen niet.