Uitlaatgassen in auto

Plaats reactie
Benzer
Starter

Beste mede forummers
Ik heb de laatste nogal last van mijn eigen uitlaatgassen als ik maar even stil sta of langzaam (file) rij. Iemand ervaring mee of kennis van zaken.
Bvd George.
Dejeeper
3rd Gear member

Indien je zeker weet dat het de uitlaat gassen van je eigen auto zijn, dan zijn er maar een paar mogelijkheden. Een lek voor aan in het systeem maar dat zou je moeten horen of er is een lek in de klep/deur rubbers. Of er staat wat open. Onder normale omstandigheden is er bij werkende verwarming/airco een overdruk in de de auto. Dus zou het ook nog kunnen zijn dat de gassen met de verwarming/airco mee komen. Weet je wel zeker dat het uitlaat gassen zijn?
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Alain VdS
1st Gear member

Wij hadden dezelfde symptomen met onze c30 1.6d en het bleek dat aan de dichting van injectoren te liggen, aandraaien of dichtingen laten vernieuwen.
Volvo V60 T3 2.0 152pk (2018) Kinetic - Onyx Black
BMW 118D
moos v40
2nd Gear member

Kan een van de injectoren zijn of een lekke egr koeler. Het flexibele deel van de pijp van uitlaat naar koeler wil nog wel een scheuren.
Benzer
Starter

Allen bedankt voor het reageren. De auto stond vandaag bij de dealer voor upgrade software en navigatie. Het blijken idd 2 verstuivers te zijn die lekken althans de seals/ringen. Met alles wat erbij komt een kostbare grap.
Mvgr George
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”