Afslaan op benzine

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Johnnoo
Starter

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een 740 op LPG.
Nu is mij verteld dat het goed voor de motor is om ook af en toe een flink stuk op benzine te rijden.

Het volgende probleem doet zich voor:
Na een kilometer of twee op benzine slaat hij af, en start dan niet meer. Zet ik hem weer op LPG is er niks meer aan de hand.

Net als of de benzinetoevoer stokt!!

Iemand enig idee??
Jaap
4th Gear member

Onno,
Het zou goed kunnen dat de drukaccumulator stuk is. Dat is het potje vóór de brandstofgallerij.
Als je het slangetje aan de voorkant van dit potje loshaalt met draaiende motor (hetvacuumslangetje) en er komt benzine uit is het mis, de motor "verzuipt" dan via de vacuumslang.
In het potje zit namelijk een membraan dat kan gaan lekken.

Ook is het niet verkeerd om de injectors er eens uit te halen en een nachtje in de pure "injector cleaner" van Wynn's te leggen. Ze willen wel vervuilen bij hoge Km standen op LPG en sluiten dan niet goed meer.
Je rijdt dan op een mengsel van benzine/LPG.
Nog beter is om ze eens ultrasoon te laten reinigen.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
malle pietje
2nd Gear member

Sorry dat ik een heel oud draadje uit de kast haal, maar dit heb ik ook. Vervelende is dat ik vanmiddag heb gekeken of ik de bougies kon controleren, maar heb ze niet eens kunnen vinden! Onder de plaat bovenop de motor zitten 6 kastjes met volvo erop, geen bougie kabels maar gewoon een plus en min draad? Ongetwijfeld heeft het iets met de gas installatie te maken..?

Mijn 960 aut op G3 hottert en stottert dus ook op benzine, bij stationair rijden, bij constant 80 rijden, geen vermogen bij vol gas geven......

Waar zitten de injectoren en hoe verwijder ik ze? Het betreft de 2.5l 6 cylinder....
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”