Een goedemiddag,
ik zal mij eerst even kort voorstellen. Ik ben Erik 31 jaar en al een tijd lid van het forum, echter meer een actieve lezer.
Het Volvo virus is met de paplepel ingegoten bij mij. Mijn ouders rijden al ruim 40 jaar Volvo. Enige jaren geleden ben ik begonnen met een V40 D2. Ruim 2 jaar geleden ben ik dichter bij huis gaan werken waardoor ik de D2 in heb geruild op een MY16 V40 T5, uiteraard met Polestar optimalisatie. Nu is het tijd om de auto van mijn vrouw (peugeot cabrio) in te ruilen voor iets bijzonders. Ik heb een V70R uit 2004 handbak op het oog. Ik heb mij al aardig ingelezen op de kwaaltjes en de zwakke punten van dit model. Toch is dit de auto die ik vanaf kinds af aan op het oog heb. Nu is het ruimte en geld om deze auto aan te schaffen.
De auto is natuurlijk uit 2004. Helaas had Volvo toen nog geen bluetooth voor telefoneren en muziek streamen. Ik ben op zoek naar een mooi systeem om over de speakers te kunnen telefoneren en ook via Spotify muziek te kunnen afspelen. De garage adviseert een Parrot mki9200. Ik ben (nog) niet helemaal overtuigd van dit systeem. ik heb op het forum ook gelezen over de GROM bluetooth en de TPR bluetooth module.
Mijn vraag; wat is de beste en meest nette keuze in deze?
Foto's van de V40 en straks de V70R volgen uiteraard nog.
V70R
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Voor allerlei technische extra fratsen neme men contact op met VolvoTech.
En welkom en plezier met de Errrrrrr
En welkom en plezier met de Errrrrrr
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Voor BT en spotify moet je even contact opnemen met Doeke Dobma. Die heeft een hele mooie simpele oplossing hiervoor, en de kwaliteit is perfect!
Doeke is hier niet zo actief, meer op het V70forum en facebook.
Doeke is hier niet zo actief, meer op het V70forum en facebook.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Goede keuze !
voor welke oplossing heb je gekozen?
Zelf imiv met rearview cam op RTI en layen 4.1 apt+bluetooth module voor op de imiv kabel voor foutloos streaming sound.
Bellen doe ik minder vaak anders had ik de TPR module ering gezet.
Had al een subwoofer.. oem volvo... die kan ik je ook aanraden voor kwalitei geluid.
voor welke oplossing heb je gekozen?
Zelf imiv met rearview cam op RTI en layen 4.1 apt+bluetooth module voor op de imiv kabel voor foutloos streaming sound.
Bellen doe ik minder vaak anders had ik de TPR module ering gezet.
Had al een subwoofer.. oem volvo... die kan ik je ook aanraden voor kwalitei geluid.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Vlammembaareg
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09
Indien interesse, ik verkoop mijn V70R van 2006, wel de 6 traps geartronic 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 13.05.2016 - 19:09
Helaas, ik wil echt een handbak in een R. Ik heb er ondertussen eentje aangeschaft als tweede auto. De dagelijkse auto blijft de V40 t5 gt-8.
In mijn 'nieuwe' V70R zit geen rti. Ik ga voor de module die en kan bellen en muziek kan streamen. Audio moet ik even goed naar kijken voor eventuele upgrades. Ik vind de kwaliteit stukken minder dan wat ik in de v40 heb zitten.
In de v40 heb ik de meest luxe audio met subwoofer op dash (Harman Kardon).
Eerst de auto even rijden, daarna verder kijken voor wat meer power dmv uitlaat, downpipe en chip. Fotos zal ik wel posten zodra ik de R heb.
Gr.
In mijn 'nieuwe' V70R zit geen rti. Ik ga voor de module die en kan bellen en muziek kan streamen. Audio moet ik even goed naar kijken voor eventuele upgrades. Ik vind de kwaliteit stukken minder dan wat ik in de v40 heb zitten.
In de v40 heb ik de meest luxe audio met subwoofer op dash (Harman Kardon).
Eerst de auto even rijden, daarna verder kijken voor wat meer power dmv uitlaat, downpipe en chip. Fotos zal ik wel posten zodra ik de R heb.
Gr.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Eriksson, ik heb zelf eea gepost op forum over upgrades. , wanneer je downpipe verandert doe dan ook de intercooler ivm duurzaamheid blok (warmte)..zijn sowieso zwakke plekken in de oem versie.
Downpipe kan je best goedkoop uit USA laten kopen, past goed etc. Als je uit wilt besteden aantal goede bedrijven, oa polter (die ook in dit draadje poste), elst etc.
uitlaat maakt minder uit, heb zelf laatste stuk stock ivm minder herrie
Downpipe kan je best goedkoop uit USA laten kopen, past goed etc. Als je uit wilt besteden aantal goede bedrijven, oa polter (die ook in dit draadje poste), elst etc.
uitlaat maakt minder uit, heb zelf laatste stuk stock ivm minder herrie
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Begin met een goeie stage 0 voor je gaat tunen, een R heeft meestal maar 270 a 280pk, dus zorg dat alle sensoren fris zijn, nieuwe lambda, temperatuur, LMM etcetc alle vacuumslangen en carterventilatie ook.
Daarna zoals crackedtooth zegt, zorg dat de boel kan ademen, en koelen. Origineel koelpakket is extreem inferieur. Dus een DO88 pakketje erin (radiateur, Intercooler en een nieuwe condensor ervoor).
Samen met een 3" downpijp en een goeie tune op maat geeft dat een hele fijne wagen, snel zullen ze niet zomaar worden met die 1800kg, maar van 270-280pk naar 320-340pk is een goed merkbare stap.
Daarna zoals crackedtooth zegt, zorg dat de boel kan ademen, en koelen. Origineel koelpakket is extreem inferieur. Dus een DO88 pakketje erin (radiateur, Intercooler en een nieuwe condensor ervoor).
Samen met een 3" downpijp en een goeie tune op maat geeft dat een hele fijne wagen, snel zullen ze niet zomaar worden met die 1800kg, maar van 270-280pk naar 320-340pk is een goed merkbare stap.
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Altijd verstandig om te shimmen (anders ben je vroeg of laat aan de beurt en is je blok gescheurd). Of, indien je serieuze plannen hebt of gewoon van grondig aanpakken houd, zoek een B5244T5 blokje en maak dat fris en hang er in. Praktisch onverwoestbaar en capabel tot 500-600pk zonder issues.
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Is een eenvoudige klus, of je nu de koppakking vervangt of gaat shimmen, precies dezelfde delen moeten los. Ik heb zelf een paar van mijn eigen wagens ook geshimt.
Persoonlijk pak ik het wel ietsje grondiger aan, de kop is er toch af en alle arbeid is gedaan, voor een paar 100 euro extra heb je H-profiel drijfstangen met ARP bouten en nieuwe sputterlagers /zuigerveren. Het werk is het dan al niet meer en een mooie gelegenheid die meest slijtage gevoelige delen ook even mee te pakken. Afhankelijk van de km-stand soms nog heel fijn de hoonsteen erdoor, is de rest van het blok ook weer fris en versterkt.
Persoonlijk pak ik het wel ietsje grondiger aan, de kop is er toch af en alle arbeid is gedaan, voor een paar 100 euro extra heb je H-profiel drijfstangen met ARP bouten en nieuwe sputterlagers /zuigerveren. Het werk is het dan al niet meer en een mooie gelegenheid die meest slijtage gevoelige delen ook even mee te pakken. Afhankelijk van de km-stand soms nog heel fijn de hoonsteen erdoor, is de rest van het blok ook weer fris en versterkt.
- Vlammembaareg
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09