pbor schreef: ↑27.10.2020 - 13:02
Bover schreef: ↑25.03.2020 - 10:59
In ieder geval kost hard rijden of beter gezegd veel toeren maken brandstof. bij mij zuinig met 2000T CC
pbor schreef: ↑24.03.2020 - 22:24
pbor schreef: ↑08.01.2020 - 22:41
Ondertussen weer een half jaartje en nog eens 30k km verder. Over deze laatste 30k km gemiddeld 1 op 18 gereden met min en max verbruik van resp bijna 1 op 20 en 1 op 15,5.
Heb de bandenspanning (maatje 205/55-16 voor zowel winter als zomerschoeisel) op ca. 2.5 bar rondom staan.
Verbruik onder koudere omstandigheden wat hoger, vermoedelijk met name door langere opwarmduur (geloof persoonlijk niet dat zomer of winterbanden zo’n grote invloed hebben).
Aardig neveneffect van de huidige 100km/h limiet is dat zo’n ouwe zware sloep gewoon 1 op 20 kan rijden, in alle rust en comfort.
En weer 7 maanden verder, kilometers lopen minder snel op nu. Toch nog bijna 22k km aan taxiën voor kinderen en een heel klein beetje woon - werk.
Inmiddels dus in totaal 103k km in 2 jaar tijd met deze volvo gereden. In die 2 jaar ca. 2400 euro aan onderhoud (incl distr&wp, en 4 nwe banden), dik tevreden mee.
Verbruik over deze 7 maanden 1 op 19. Hieronder een overzichtje van verbruik sinds in eigendom (is een tik om het bij te houden, volgens de kinderen ben ik een beetje een autist

)
Verbruik.GIF
Updatetje na weer een kleine 2,5 jaar gereden te hebben. Inmiddels zelf ruim 193k km met de V70 gereden, en op een kaduke airco-compressor na geen enkel probleem gehad. Draait als een tierelier, verbruikt geen olie, gemiddeld om de 25 a 30k olie verversen (ik weet het, men adviseert om de 15k, maar met mijn rijstijl en 99% lange ritten vind ik dat overdreven), blok (en turbo) kurkdroog, wervelklepstangetje zelf gefixt met zo'n modelbouwstangetje, diesel tanken, en that's it.
Gemiddeld nu 2.8 ct/km kwijt aan onderhoud & reparatie (daar zit alles in, incl. banden). All in 20.5 ct/km kwijt aan autokosten, en ook daar zit alles in, ook afschrijving.
Leuk autorijden zo.
Zojuist nog een retourtje Zwitserland gedaan, op de autobahn eens gekeken of het blok ook nog gezond is, in no time 220 km/h op de teller (210 echt op de Waze), vond het toen wel genoeg, en weer terug naar 120 op de cruise.
De missus is er nu mee naar Oostenrijk met haar vriendinnen, de km's vliegen er bij zo in alle comfort en veiligheid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.