Zelf poetsen of wegbrengen, je kent het wel.... Uiteindelijk besloten om de auto weg te brengen.
Van de week de V60 weggebracht naar Piet. Ik ben zeer tevreden over Pica Cardetailing in Alphen aan de Rijn.
De V60 had ontzettend veel waasstraatkrasjes en de lak was behoorlijk ruw.
Aangepakt door Piet en het resultaat mag er wezen!
Als je zelf geen kennis of kunde hebt van polijsten kan je je auto altijd daar wegbrengen voor advies en behandeling.
Daarnaast scheelt het jezelf ook een boel werk .
Nu is Passion Red ook echt Passion Red..
M.v.gr.
GruttePier
Eric Br. schreef: ↑28.02.2020 - 10:18
Mooi resultaat waarschijnlijk kwam deze niet op dit niveau uit de showroom
Nee, dat was na paar keer regen en wassen wel duidelijk...
DriverV90 schreef: ↑28.02.2020 - 09:56
Wouw, prachtig resultaat. Kan zo de showroom in . Ook dat gele forum-logo komt op rood mooi uit.
Zo'n logo is een klein detail, maar wel leuk
BlackcurrantV70 schreef: ↑28.02.2020 - 12:52
En wat kost nu zo een behandeling ?
Afhankelijk van wat je afspreekt moet je wel rekenen op ongeveer 300-400 EUR. Ik vond voorlopig een standaard behandeling wassen, kleien en professioneel laten polijsten wel genoeg. Pica Cardetailing heeft alles ook nog in de wax en sealant gezet. Je kan ook laten coaten met een keramische of glascoating en je leer bijvoorbeeld laten herstellen. Die keramische en glascoatings zijn vele malen harder en beschermen dus vele malen beter, maar ook duurder...
Ziet er erg mooi uit. Ik pak het liefst zelf de polijstmachine ter hand. Je bent idd een paar uurtjes zoet maar het geeft veel voldoening. Bovendien heeft het op mij een bijna therapeutische uitwerking. Ik word er helemaal ontspannen van
Misschien maar eens zelf leren? Van het geld van de poetsbeurt koop je ook een excentrische polijstmachine met poetsmiddelen.
Geniet van je glimmende bolide!
Ik sta momenteel ook voor deze keuze. Heb mij echter laten vertellen dat zelf polijsten niet triviaal is. Je kan veel kapot maken als je niet met het juiste materiaal en met enige ervaring aan de slag gaat. Gebruik je een verkeerde pad met verkeerd polijstmiddel (moeten op elkaar afgestemd zijn), dan kan dat onomkeerbare schade aan de lak veroorzaken. Ook de druk die je uitoefent en de hoek waaronder je aanzet zijn kritische faktoren. Aangezien ik geen ervaring heb, zal ik binnenkort maar eens een afspraak maken voor een polijstbeurt.
Tjenare! schreef: ↑02.04.2020 - 11:14
Ik sta momenteel ook voor deze keuze. Heb mij echter laten vertellen dat zelf polijsten niet triviaal is. Je kan veel kapot maken als je niet met het juiste materiaal en met enige ervaring aan de slag gaat. Gebruik je een verkeerde pad met verkeerd polijstmiddel (moeten op elkaar afgestemd zijn), dan kan dat onomkeerbare schade aan de lak veroorzaken. Ook de druk die je uitoefent en de hoek waaronder je aanzet zijn kritische faktoren. Aangezien ik geen ervaring heb, zal ik binnenkort maar eens een afspraak maken voor een polijstbeurt.
Dat is wat elke professional je wil doen geloven. Feit is dat je met een excentrische polijstmachine eigenlijk niet fout kunt gaan. Dan moet je echt je best doen.
Maar als jij er geen vertrouwen in hebt moet je het vooral uitbesteden. Dat is goed voor de economie.
Carfreak schreef: ↑02.04.2020 - 11:37Dat is wat elke professional je wil doen geloven. Feit is dat je met een excentrische polijstmachine eigenlijk niet fout kunt gaan. Dan moet je echt je best doen. Maar als jij er geen vertrouwen in hebt moet je het vooral uitbesteden. Dat is goed voor de economie.
De info van mijn kant was geenszins een veroordeling van jou. Velen zullen dat heel goed zelf kunnen, alleen ik kies er voor hier zelf geen risiko te lopen omdat ik nog nooit zo'n apparaat in mijn handen heb gehad.
Carfreak schreef: ↑02.04.2020 - 11:37Dat is wat elke professional je wil doen geloven. Feit is dat je met een excentrische polijstmachine eigenlijk niet fout kunt gaan. Dan moet je echt je best doen. Maar als jij er geen vertrouwen in hebt moet je het vooral uitbesteden. Dat is goed voor de economie.
De info van mijn kant was geenszins een veroordeling van jou. Velen zullen dat heel goed zelf kunnen, alleen ik kies er voor hier zelf geen risiko te lopen omdat ik nog nooit zo'n apparaat in mijn handen heb gehad.
Was ook geenszins zo opgevat hoor.
Ik zeg gewoon dat er nauwelijks risico's zijn met de excentrische machine. Kijk maar eens op YouTube. Vaak binnie te bange
Ik ben ook geen prof, maar het is exact wat Carfreak zegt. Met de juiste (niet eens heel dure) excentriche machines moet je het wel heel bont maken om je lak te vernaggelen.
Echter, ik heb dat spul allemaal. En heb het ook, als niet ervaren persoon, gebruikt, vooral op poetsdagen. Maar ik gun mijzelf de tijd er niet meer voor. Waarbij komt dat ik het op straat voor huis moet doen (en niet op een oprit of in een garage/loods) en dat dat bij ons in het dorp wat problemen oplevert qua ruimte.
Ik kies er daarom dus voor om het door een "pro" te laten doen. Had ik echter weer (eigen) ruimte. Dan weer zelf. Het werkt therapeutisch.
Ik snap de terughoudendheid. Het is toch een kunstje wat enige ervaring vereist maar wel heel veel voldoening geeft om het zelf te doen.
Zelf zou ik oefenen op de auto van de buren of op de oude auto van de kinderen.
Het kunstje zal je snel onder de knie hebben maar de eerste leercurve graag op een andere auto
Ziet er goed uit.
Ik ken het gevoel.
Afgelopen woensdag mijn V60 afgeleverd gekregen, zag er niet slecht uit, maar zeker niet grondig onderhanden genomen.
Dus vandaag zelf maar aan de slag gegaan, als voormalig professioneel autoportier moest dat niet moeilijk zijn.
Nou het resultaat mocht er zijn hoor.
De eerste foto is van voor het koetswerk,
Foto 2 en 3 van Na.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé