Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Hallo ik ben benieuwd,

Wie er benzine additief toevoegt aan de nieuwe VEA blokken.
Dit omdat de blokken door milieueisen zo afgesteld worden, dat er misschien meer aanslag wordt gevormd in de blokken?
Weet niet of het gebeurd, maar bekend is dat diverse andere merken daar wel last van hebben waardoor er serieuze schade kan ontstaan.

Dus preventief Forte of Bardahl toevoegen?
Zin of onzin
Of gewoon V-power, BP Ultimate ed. tanken?
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 20331
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik tank regelmatig Vpower/Ultimate en anders altijd de gewone shell producten.
Gister, omdat ik bijna leeg stond, een grijs pompje getankt maar de volgende wordt dan zeker weer V-power.
Extra toevoeging doe ik nooit.
Trouwens, de 5 cilinder D5 die ik heb gehad ging merkbaar beter lopen, hij werd stiller en pakte net even fijner op.
Met de huidige D5 merk ik weinig verschil maar omdat het kan gaat er regelmatig Vpower in.
Overigens worden de Audi’s van de verkeersgroep gewoon afgetankt bij de Tinq die tegenover het bureau zit in Assen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Maar die jagen er ook vier tankbeurten per dag doorheen. :D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3484
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ikzelf doe op dit moment een proef tussen Gulf en Esso. Ik ben benieuwd of er verschil zit tussen de brandstoffen en of dit merkbaar is aan het regeneratie-interval.
Ik las laatst op het Skoda forum een bijdrage van een wagenparkbeheerder. Zijn werkgever koopt de auto's zelf, waarbij de berijders worden geacht 4 - 5 ton met de bedrijfsauto te rijden. Het viel hem op dat degenen die vaak bij witte pompen tanken, vaker problemen hebben met de verstuivers, zo rond de twee ton. Dus na het moment dat de leasemaatschappij een auto weg doet.

Lees anders ook even de bijdrage van forumlid Bover in mijn topic viewtopic.php?t=82047&page=last#last_post
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

vankol schreef: Hallo ik ben benieuwd,

Wie er benzine additief toevoegt aan de nieuwe VEA blokken.
Dit omdat de blokken door milieueisen zo afgesteld worden, dat er misschien meer aanslag wordt gevormd in de blokken?
Weet niet of het gebeurd, maar bekend is dat diverse andere merken daar wel last van hebben waardoor er serieuze schade kan ontstaan.

Dus preventief Forte of Bardahl toevoegen?
Zin of onzin
Of gewoon V-power, BP Ultimate ed. tanken?
Even een update, heb nu Bardahl toegevoegt, en stap over op V power
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 22083
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat zijn 2 dingen tegelijk. Dan weet je niet of hij beter loopt door de brandstof of door de toevoeging ... Eerst het een en dan pas het andere, zou ik doen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures/
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3484
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Even een update, heb nu Bardahl toegevoegt, en stap over op V power
Niet handig, dan betaal je dubbel voor hetzelfde. Zie https://www.bardahlstore.nl/additievenvergelijk/
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Msuidgeest schreef: Dat zijn 2 dingen tegelijk. Dan weet je niet of hij beter loopt door de brandstof of door de toevoeging ... Eerst het een en dan pas het andere, zou ik doen.
Ja klopt ik heb bardahl met euro 95 gereden.
Nu de tank leeg is ben ik overgestapt op V power

Het is niet om dat ik verschil merk of dat de auto slecht reed.
Dit is gewoon preventief, en v power of te wel octaan 98 is gewoon gezonder voor je auto, zeker als 1 oktober euro 95 wordt vervangen door E10
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Heeft iemand gemerkt dat er met E10 tanken, er meer euveltjes zijn ontstaan?
Of men denkt dat het door E10 is ontstaan.
Hoger verbruik, minder soepel, meer roet?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28714
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geen Volvo blok, maar de Focus krijgt er meer dorst van en loopt daadwerkelijk rauwer op E10 dan op E5/euro 95.
In mijn optiek zouden deze effecten met een modern benzineblok zoals de VEA blokken alleen maar groter moeten zijn. Wellicht niet in rauwere loop, maar bijvoorbeeld wel in de extra interne vervuiling.

Daarmee kijkend naar de vraag waar het topic mee begon, ik denk dat additieven tegenwoordig steeds meer nut hebben en zeker geen onzin zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”