Hallo,
Afgelopen week een probleempje gehad met de gewone accu. Volledig leeg vanwege een dashcam die ruim een week doorgedraaid zonder dat da auto is gebruikt.
De portieren kon ik nog net open krijgen met het laatste restje stroom, maar starten was er niet meer bij.
Vervolgen probleemloos met startkabels over gestart vanaf een startbooster.
Probleem is nu echter dat de auto slecht wil laden. Het laden wordt steeds onderbroken. Vanmorgen slechts 30 km actieradius. Vanavond laad hij niet verder dan 10 km.
Iemand ervaring met dit fenomeen? Moet er iets (software of zo) gereset worden?
Thnx.
Beware
Auto wil niet volledig opladen
- Beware
- 2nd Gear member
Volvo S60 (2001) 2.4 LPG (100 L) Goudkleurig
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey.
Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey.
Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
- sergestoord
- 2nd Gear member
Klinkt niet bekend maar haal zelf in ieder geval eens de min pool van de 12v accu voor een minuutje of 10. Doet soms wonderen en scheelt dan een ritje dealer.
V60 D6 PIH MY2014
- RoaldH
- 6th Gear member
Goede tip. Blijkbaar heeft de lage spanning in de 12v accu de instellingen in de auto verstoord.sergestoord schreef: Klinkt niet bekend maar haal zelf in ieder geval eens de min pool van de 12v accu voor een minuutje of 10. Doet soms wonderen en scheelt dan een ritje dealer.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- iDanman
- 2nd Gear member
Vraagje, i.v.m. een inbraakgolf hier in de buurt en de wens om een dashcam, denk ik die nu mooi te kunnen combineren. βS nachts de oprit vanuit de auto βbeveiligdβ met de dashcam.
Blackvue bijvoorbeeld, geeft aan dat je aparte powermodules moet hebben voor parkeerstand.
Mijn vraag; is dit wel nodig als de auto de hele nacht aan de lader verbonden is? Dan trekt de accu toch niet leeg? Of staat de 12V accu niet in verbinding hiermee en kan die leeg getrokken worden, ondanks dat de stekker erin zit?
Bij voorbaat dank voor reacties, alsmede tips voor dashcamβs.
De Volvo Quad HD van Carcam lijkt me wel wat, ook qua prijs tov Blackvue.
Gr, Daan
Blackvue bijvoorbeeld, geeft aan dat je aparte powermodules moet hebben voor parkeerstand.
Mijn vraag; is dit wel nodig als de auto de hele nacht aan de lader verbonden is? Dan trekt de accu toch niet leeg? Of staat de 12V accu niet in verbinding hiermee en kan die leeg getrokken worden, ondanks dat de stekker erin zit?
Bij voorbaat dank voor reacties, alsmede tips voor dashcamβs.
De Volvo Quad HD van Carcam lijkt me wel wat, ook qua prijs tov Blackvue.
Gr, Daan
πππ ππ ππππππ πππππππππππ ππππ πππππ ππππππππ
ππ ππππππ πππ ππ ππππ πππππ
πππ ππ ππππππ ππππππππ πππππππππ ππππππ ππππππ ππππππππ
πππ ππ πππ ππππππ ππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
πππ π.ππ ππππππ ππππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
ππ ππππππ πππ ππ ππππ πππππ
πππ ππ ππππππ ππππππππ πππππππππ ππππππ ππππππ ππππππππ
πππ ππ πππ ππππππ ππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
πππ π.ππ ππππππ ππππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
- diesel01
- Geartronic member
vorige week een trap tegen mijn deur van een motorrijder die dat natuurlijk ontkende.
na terugkijken van de dashcam gaf hij toch toe getrapt te hebben.
Ik heb de Blackvue die strak beeld geeft.
Die powerbank is nodig om hem gekoppeld te krijgen met de voeding van de auto.
Die van mij draait gewoon wanneer er mee gereden word en is aangesloten op voeding van de auto op het middenconsule.
na terugkijken van de dashcam gaf hij toch toe getrapt te hebben.
Ik heb de Blackvue die strak beeld geeft.
Die powerbank is nodig om hem gekoppeld te krijgen met de voeding van de auto.
Die van mij draait gewoon wanneer er mee gereden word en is aangesloten op voeding van de auto op het middenconsule.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]