Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Dus dan wordt dit topic: van XC90 via V60 naar XC90 . :-)
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ja, die kans is wel aanwezig inderdaad, of van D5 naar D6 naar T8 :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14810
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

best wel spannend al die opties en je kunt mogelijk een volle Volvo uitzoeken/vinden :)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 28.04.2020 - 18:15 Er komen dit jaar voldoende op de markt verwacht ik. Allemaal uit de 7% bijtelling per eind van dit jaar....
Kijk wel of alle modificaties zijn doorgevoerd op de eerste lichting XC90T8’s.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Check. Was sowieso van plan een aankoopkeuring bij de dealer te laten doen. En zonder een sluitende dealer onderhoudshistorie gaat het feest niet door. Kan ik ergens een overzicht vinden van die modificaties? Ik weet dat de T8 aanloopproblemen heeft gehad, maar eigenlijk lees ik verder ook hier op het forum er weinig meer over. Ook de ANWB is positief over de T8. Mag ik dus aannemen dat alle problemen inmiddels opgelost zijn? Andere vraag: is apple carplay later nog te installeren middels een software update?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Mocht je het belangrijk vinden om er een simkaart in te kunnen plaatsen: in de eerste XC90’s uit 2016 zit nog een G3 modem voor het Sensus-deel. En, afhankelijk van de provider, heb je daaar nu of anders binnenkort niets meer aan. Dan wordt het dus of internet via je telefoon of een losse hotspot in de auto leggen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dank voor de tip. Heb nu ook geen sensus connect in de D6, dus kan niet helemaal inschatten wat ik zou gaan missen....? Ik neem aan dat je je telefoon ook als hotspot kunt gebruiken of? Overigens bleek de T8 toch niet verkocht, want financiering niet rond. Misschien dat ik morgen nog even ga kijken/proefrijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Financiering? Een auto reken je toch cash af?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Klopt dat je je telefoon ook als hotspot kunt gebruiken, dan werkt het ook allemaal. Wat je mist, is dat je zonder internet geen RTTI verkeersinformatie hebt maar het met het veel tragere en minder actuele TMC. En Spotify zal het evenmin doen (op de Sensus dan, via Carplay en Android Auto werkt het uiteraard wel).
Volgens https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... le-carplay is Carplay achteraf te installeren. Android Auto achteraf installeren is gecompliceerder, dan moeten er wel 2 USB-porrten in de middenconsole zitten. Bij een modeljaar 2016 gaat dat sowieso niet lukken omdat die nooit met 2 USB-poorten geleverd zijn, zie https://www.volvocars.com/nl/support/to ... droid-auto
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

DB200 schreef: 01.05.2020 - 22:06 Financiering? Een auto reken je toch cash af?
Ik wel, maar ik denk een heleboel mensen niet. Ik leen alleen voor mijn huis (maar liefst helemaal niet).

@Jalex, dank voor met meedenken!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Als je de ruimte niet echt nodig hebt van XC zou ik zeker zeker voor een V90T8 gaan in jou geval rijdt veel lekkerder en is 30% zuiniger
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ha Niels. Jij hebt ook een XC90 T8 gehad toch? De V90 heeft voor mij 2 nadelen: Mijn vrouw vind het een pooierbak (sorry...) en een XC90 T8 begint bij rond de 30K ex en een V90 bij 40K. Ik wil dat verschil er nu niet aan uitgeven ook omdat mijn vrouw (terecht) en ik zelf ook de tuin gaan doen dit jaar en dat kost ook geld. Ik ga zeker wel eerst proefrijden om te zien of de XC90 (R-design) mij wel bevalt. Van de vorige XC90 weet ik dat het heel comfortabel rijdt maar soms ook aanvoelt als een zeecontainer...
De V60 D6 rijdt dan veel strakker.
Wat betreft zuinigheid. Ik verwacht door en na de crisis nog maar 30K per jaar max te rijden en rijd veel elektrisch, dus verwacht een verbruik van 1:20. Met de D6 rijd ik 1:28 gemiddeld.

Vanmorgen trouwens de Aygo van moeders verkocht, dus deel 1 van het plan is gelukt. Nu de D6 nog en dan.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Gouwe schreef: 02.05.2020 - 08:20 Ik leen alleen voor mijn huis (maar liefst helemaal niet).
me too ....
Doe altijd een aankoopkeuring en vraag of je er bij mag blijven. Twee zien meer dan een. So wie so dikte van de remschijven laten opmeten omdat Volvo bij 2 mm slijtage ze al vervangt, ik kan me indenken dat bij zo'n XC90 dat een behoorlijke kostenpost is. In VIDA zit een speciale 6 minuten durende accutest, laat die ook uitvoeren omdat een accu goed kan lijken met een standaard garage-meetapparaat maar met deze test toch door de mand kan vallen (daarover later in mijn eigen blog meer).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik laat de auto zeker voor aankoop keuren door mijn/een dealer en ja ik ben daar altijd bij (alleen mag dat nu vanwege de corona niet). Geen idee wat de remmerij kost maar ik houd rekening met een 600 euro per zijde.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hmmm “pooierbak” die kende ik nog niet...
Ach ja die betalen ook gewoon belasting...en dan ken ik nog wel andere modellen die deze kwalificatie kennen, de V90 hoort daar niet bij geen enkele Volvo trouwens.
Niet om te katten maar je koopt een Hybrid om elektrisch te rijden, tot zover snap ik het.
Wat ik niet snap is dat je dan een flatgebouw op wielen neemt met een CW waarde van een bushok, maar goed dat is natuurlijk ook de fabrikant die het maakt en gezien het wegbeeld neemt het gretig aftrek.
Degene die ik zie zitten vaak in mijn spiegel op het linkerspoor en willen er langs, en dat wil wat zeggen wanneer je harder wilt dan die pooierbak :lol: :lol:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

diesel01 schreef: 02.05.2020 - 14:38 Hmmm “pooierbak” die kende ik nog niet...
Ach ja die betalen ook gewoon belasting...en dan ken ik nog wel andere modellen die deze kwalificatie kennen, de V90 hoort daar niet bij geen enkele Volvo trouwens.
Niet om te katten maar je koopt een Hybrid om elektrisch te rijden, tot zover snap ik het.
Wat ik niet snap is dat je dan een flatgebouw op wielen neemt met een CW waarde van een bushok, maar goed dat is natuurlijk ook de fabrikant die het maakt en gezien het wegbeeld neemt het gretig aftrek.
Degene die ik zie zitten vaak in mijn spiegel op het linkerspoor en willen er langs, en dat wil wat zeggen wanneer je harder wilt dan die pooierbak :lol: :lol:
Ik zeg het niet he Tom en niet om mijn vrouw af te vallen, maar ze vind de V90 teveel lijken op een Audi A6/ BMW 5 (en dat zijn volgens haar echt pooierbakken).
Wat betreft hybride, ik meen mij te herinneren dat jij laatst ook best enthousiast was? Weliswaar een XC60 (iets kleiner flatgebouw), maar toch :-).
En ik zit nooit te drukken, die fase heb ik in mijn leven wel gehad
Ik vond en vind de XC90 gewoon een waanzinnig mooie auto en heb destijds bij de intro in 2015 al gezegd dat dat best een kanshebber was. Maar goed ik ga nog proefrijden, dus wie weet valt het allemaal waanzinnig tegen en zien we er vanaf. Uiteindelijk mag ik wel beslissen, dus een V90 of V90CC wie weet....

De D6 staat inmiddels op MP en hier op het forum en het loopt storm (na 5 minuten)
viewtopic.php?f=113&t=84801
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Gouwe schreef: 02.05.2020 - 11:43 Ha Niels. Jij hebt ook een XC90 T8 gehad toch? De V90 heeft voor mij 2 nadelen: Mijn vrouw vind het een pooierbak (sorry...) en een XC90 T8 begint bij rond de 30K ex en een V90 bij 40K. Ik wil dat verschil er nu niet aan uitgeven ook omdat mijn vrouw (terecht) en ik zelf ook de tuin gaan doen dit jaar en dat kost ook geld. Ik ga zeker wel eerst proefrijden om te zien of de XC90 (R-design) mij wel bevalt. Van de vorige XC90 weet ik dat het heel comfortabel rijdt maar soms ook aanvoelt als een zeecontainer...
De V60 D6 rijdt dan veel strakker.
Wat betreft zuinigheid. Ik verwacht door en na de crisis nog maar 30K per jaar max te rijden en rijd veel elektrisch, dus verwacht een verbruik van 1:20. Met de D6 rijd ik 1:28 gemiddeld.

Vanmorgen trouwens de Aygo van moeders verkocht, dus deel 1 van het plan is gelukt. Nu de D6 nog en dan.....
Hi Gouwe,

De XC90T8 gebruiken we prive de V90T8 rijd ik zakelijk. Ik vind de V90 qua proporties ook iets minder fraai op het netvlies liggen dan bijvoorbeeld de nieuwe V60 maar de V90 rijdt, zeker met lucht vering achter, echt heel prettig. Over smaak valt niet te twisten en dat moeten we dus ook niet doen maar als je vrouw het een pooierbak vind zou ik er niet aan beginnen mocht jij de auto kopen zou het wel een erg opvallend functievoorstel zijn voor haarzelf, moeten we niet willen denk ik. Wij rijden met de XC veel korte stukjes electrisch maar komen overall niet onder 1 : 13 terwijl ik 1 : 13 met de V90 op lange stukken haal met lege accu's. 1 : 20 met de XC90 ga je volgens mij echt niet redden. V60 PIH heb ik ook gereden sterker nog ik ging van een V60PIH naar de XC90T8. De XC kan best hard, ook de hoek om maar het is allemaal redelijk afstandelijk. Rond 30 k€ dan zul je kijken naar een MY15 XC90T8 die heeft een redelijk kleine accu. Bij de V90 verwacht ik wel dat je een jonger auto hebt met een grotere accu dan de MY15/16 XC en een nieuwere generatie erad. Daarbij hebben de eerste bouwjaren XC90T8 een 50 liter tankje waar je bij lange afstanden echt gek van wordt. Wij hebben overigens een XC90T8 inscription maar qua rijden is die identiek aan de R-design het is alleen cosmetisch. Zou wel bij een, liefst bekende, dealer kopen de XC heeft in de loop van de tijd flink wat updates gekregen. De XC90 is wel de ultieme familie auto veel ruimte, kinderen, honden het past allemaal en het is comfortabel reizen.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ha Niels, dank voor je uitgebreide beschrijving. Goede opmerking over het tankje en de accu. Dealer onderhouden is voor mij een must, anders loop ik er met een grote boog omheen. Bij de dealer kopen doe ik niet graag. Ik neem voor het prijsverschil graag het risico, dealer weet dat ook en doet daar ook niet moeilijk over. Zij mogen de reparaties doen. Bij de D6 scheelde dat 3 jaar geleden 7K. Tot nu toe heeft dat nooit verkeerd uitgepakt. Ik ga in ieder geval mijn blik wel even verruimen......
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

BMW 5/Audi A6/Volvo V90 zijn m.i. gewoon nette, luxe automobielen. Maar over smaak valt niet te twisten, zeker niet met vrouwen.
Een collega van mij had een mooie 6 cilinder BMW 3 serie coupé, zijn vrouw vond het een pooierbak en nu rijdt hij in een Peugeot 308 station.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mooi man, no hard feelings.
Ik was en ben idd enthousiast over de TE.
Voor de vorm zou ik gaan voor een V60 T6TE maar wanneer ik Niels beluister, die toch alles op het gebied van TE heeft gereden zou de V90 de beste keus zijn.
De XC60 is imo een uitdager, kan op de korte stukjes schofterig hard maar daarmee haal je het hele concept onderuit.
Dat word voor mij nog een opgave om gewoon op standje relaxt mee zoeven op elektrisch.
Voorlopig doen we het gewoon met de D5, die doet de laatste maanden geen slag verkeerd en laten we dat vooral zo houden.
Vandaag verse brembo remblokjes rondom en het rijdt weer vorstelijk!
Succes met je keuze straks en......spreek je vrouw even stevig toe.....pff pooierbak.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”