Hallo allemaal,
Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Mijn schijven en blokken aan de voorkant zijn zo goed als op.
Die ga ik zelf vervangen, en dacht even snel op kenteken de juiste maat te vinden.
Echter, kom ik dan meerdere afmetingen tegen, 300, 316 en uit mijn hoofd zelfs 336.
En nu? Kom ik er alleen achter door de huidige op te meten of weet iemand zo het antwoord.
Het gaat om een v60d3 automaat rdesign uit 2016
Remschijven
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wiel er even af en dan staat op het bracket welke je moet hebben, zowel voor als achter.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hanegem
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
- Locatie: Sassenheim
Wanneer je nieuwe blokken voor neemt, koop keramische. Scheelt enorm veel vuil op de velgen. Ik heb mijn eigen schijven zelf opgemeten zonder mijn wiel er af te halen.. Kan makkelijk.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier staat het.
En die keramische blokken is lang niet in elke maat te krijgen.
En die keramische blokken is lang niet in elke maat te krijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
- Locatie: Best
Wow top nog meer reacties. Super.
Ik had 16, eronder liggen nu 17 in de winter en 18 in de zomer. Maar dankzij de eerder opmerking en de fotos weet ik nu waar ik kan kijken zonder te meten. Maar met garagekrik en 5 bouten los, even dubbelchecken door op te meten.
Keramische blokken. Wist niet dat die er ook zijn.
Ik had 16, eronder liggen nu 17 in de winter en 18 in de zomer. Maar dankzij de eerder opmerking en de fotos weet ik nu waar ik kan kijken zonder te meten. Maar met garagekrik en 5 bouten los, even dubbelchecken door op te meten.
Keramische blokken. Wist niet dat die er ook zijn.
My2016 V60 D3 GT6 R-design
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Ik had nog nooit van keramische remblokken gehoord.
Dus er even naar op zoek gegaan en vond deze site: https://www.tirerack.com/brakes/categor ... egory=Pads
Ze hebben dus iets minder rem vermogen, maar minder last van slijtage en stof.
Waar ik nog niet uit ben, slijten de schijven zelf nu harder met deze blokken, of niet?
Dus er even naar op zoek gegaan en vond deze site: https://www.tirerack.com/brakes/categor ... egory=Pads
Ze hebben dus iets minder rem vermogen, maar minder last van slijtage en stof.
Waar ik nog niet uit ben, slijten de schijven zelf nu harder met deze blokken, of niet?
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zit ook volop in de remmerij met mijn auto die op de autobahn ineens last had van fading.
Ik zou nooit remkracht inleveren voor schonere velgen, iets wat met de keramische blokken wel gebeurd.
Met de Dlux coating op de velgen is een hoge drukspuit voldoende om de velgen weer schoon te krijgen.
Ik heb nu een setje Brembo blokken liggen die er voor op gaan, mijn oem remblokken waren wat verglaasd.
Ik zou nooit remkracht inleveren voor schonere velgen, iets wat met de keramische blokken wel gebeurd.
Met de Dlux coating op de velgen is een hoge drukspuit voldoende om de velgen weer schoon te krijgen.
Ik heb nu een setje Brembo blokken liggen die er voor op gaan, mijn oem remblokken waren wat verglaasd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
diesel01 schreef: ↑14.04.2020 - 09:53 Ik zit ook volop in de remmerij met mijn auto die op de autobahn ineens last had van fading.
Ik zou nooit remkracht inleveren voor schonere velgen, iets wat met de keramische blokken wel gebeurd.
Met de Dlux coating op de velgen is een hoge drukspuit voldoende om de velgen weer schoon te krijgen.
Ik heb nu een setje Brembo blokken liggen die er voor op gaan, mijn oem remblokken waren wat verglaasd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
- Locatie: Best
Ondanks alle goede adviezen en raad, ben ik er nog niet aan toe gekomen om te checken. Heb er wel nog een aanvullende vraag bij.
Als er nu 300mm schijven op zitten, kan ik dan met de huidige remklauwen ook kiezen voor 316mm? Lijkt mij dan meer remkracht te geven, of denk ik verkeerd
Als er nu 300mm schijven op zitten, kan ik dan met de huidige remklauwen ook kiezen voor 316mm? Lijkt mij dan meer remkracht te geven, of denk ik verkeerd
My2016 V60 D3 GT6 R-design
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Dat zal niet lukken of je moet ook andere brackets erbij kopenfivepack schreef: ↑03.05.2020 - 18:55 Ondanks alle goede adviezen en raad, ben ik er nog niet aan toe gekomen om te checken. Heb er wel nog een aanvullende vraag bij.
Als er nu 300mm schijven op zitten, kan ik dan met de huidige remklauwen ook kiezen voor 316mm? Lijkt mij dan meer remkracht te geven, of denk ik verkeerd
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Inderdaad andere brackets en het levert niet meer remvermogen.
Wel kan de warmte wat beter af worden gegeven (want meer oppervlak) en zal de remkracht op flinke belasting daarom langer gelijk blijven.
Meer remkracht kan je het beste zoeken in andere remblokken, of nog een stap verder andere klauwen.
Wel kan de warmte wat beter af worden gegeven (want meer oppervlak) en zal de remkracht op flinke belasting daarom langer gelijk blijven.
Meer remkracht kan je het beste zoeken in andere remblokken, of nog een stap verder andere klauwen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waarop baseer je dat ze minder goed zouden remmen? Ja als je naar het aantal blokjes kijkt op die site en vergelijkt met circuit blokken leveren ze remkracht in, maar dat doen standaard blokken ook tov circuit blokken. De ATE keramische blokken remmen even goed als de normale.Rinootje schreef: ↑14.04.2020 - 08:15 Ik had nog nooit van keramische remblokken gehoord.
Dus er even naar op zoek gegaan en vond deze site: https://www.tirerack.com/brakes/categor ... egory=Pads
Ze hebben dus iets minder rem vermogen, maar minder last van slijtage en stof.
Waar ik nog niet uit ben, slijten de schijven zelf nu harder met deze blokken, of niet?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Fredje toch, foei. Een grotere schijf levert wel degelijk meer remkracht. Het is nog steeds kracht x arm. De arm wordt groter dus meer remkracht.fredhead schreef: ↑04.05.2020 - 08:02 Inderdaad andere brackets en het levert niet meer remvermogen.
Wel kan de warmte wat beter af worden gegeven (want meer oppervlak) en zal de remkracht op flinke belasting daarom langer gelijk blijven.
Meer remkracht kan je het beste zoeken in andere remblokken, of nog een stap verder andere klauwen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als jij puur een grotere schijf neemt en verder niets aanpast is mijn praktijkervaring dat je niet meer remvermogen hebt.
Je zal dan ook iets met de klauw of het remblok moeten doen.
Je zal dan ook iets met de klauw of het remblok moeten doen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Ik heb nu ook ATE keramisch, maar kan niet zeggen dat de remkracht minder is. Gedraag me overigens ook niet als een racer op de openbare weg.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Als je mijn link goed bekeken had en naar de bovenste balkjes (stopping power) had gekeken, en dan vergeleken had met de gewone remblokken, lager op de pagina, zie je dat de ceramische gemiddeld een blokje minder scoren dan de gewone.edraket schreef: ↑07.05.2020 - 23:06 Waarop baseer je dat ze minder goed zouden remmen? Ja als je naar het aantal blokjes kijkt op die site en vergelijkt met circuit blokken leveren ze remkracht in, maar dat doen standaard blokken ook tov circuit blokken. De ATE keramische blokken remmen even goed als de normale.
Echter V52 merkt niets van het verschil. Wel zou ik willen weten, hoe de ceramische blokken bij een noodstop presteren...
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zijn gewoon goede blokken, en presteren zeker niet minder dan normale blokken. Ook niet bij een flinke remactie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95