Vandaag maar weer eens de handige Harry uitgehangen en de bekleding en achterpaneel losgehaald en een visuele inspectie uitgevoerd.
Wat bleek? De afvoer buisjes lopen in een heel onlogische bocht en hoek, onder een daksteun door weer naar beneden. En bij de bocht onder de daksteun door zaten bijde ingeknepen/afgekeld!
Iets verder inspecterend zag ik dat de buisjes weer de kofferruimte uitgaan via een gaatje richting wielkast. En juist op die plek zaten de buisjes niet goed in die gaatjes. Op die plek zit om de buisjes een soort van manchet met rubber ribbels en deze staken eruit en zaten er niet goed doorgedrukt in het gat. Ik weet niet hoe dat er überhaupt uit kan schieten? Er zit niet veel druk op. Wellicht bij assemblage niet goed aangedrukt.
Ik heb uiteindelijk de buisjes op de plek ingespoten met siliconenspray en weer teruggeduwd. Dat ging wel last omdat er niet veel ruimte is en ik veel te groten handen heb voor zulk priegel werk. Uiteindelijk met wat geduld, de vingers als hefboom gebruiken en gebruik van een fishbonetooltje is het gelukt. Daarna voor de zekerheid nog even doorgeblazen met een fietspomp en het water loopt er weer mooi snel en zonder opstopping doorheen.
Ik merkte dat er wel wat water onder de bekleding links zat ter hoogte van de versterker, denk ik dat dat was. Er kwam een kabel met groot label SUB erop uit. De versterker zat overigens wel op een soort van pootjes in de hoogte. Ik kon er een doek onderdoor halen. Zou dat met opzet zijn voor het geval er water in de kofferbak komt???

Ik weet niet of dat water van de niet goed werkende buisjes komt of dat er ergens anders wat lekt. Iemand een idee?
Het was niet veel, maar toch... heb een hekel aan lekkages.
Al met al toch weer een voldaan gevoel.
gr. Edwin.