Nadat mijn bij een Volvo-dealer aangeschafte (aug. 2018) XC70 2.5t van 2005 met 3 ton op teller binnen de garantietermijn van 6 maanden meermaals motorisch de geest gaf en ik geen vertrouwen had in de aangeboden motorrevisie(s), heb ik deze bij diezelfde dealer (april 2019) naar volle tevredenheid ingeruild op een C30 2.4i Summum Geartronic. Echter, deze staat inmiddels weer te koop: viewtopic.php?f=113&t=84812&p=1657189#p1657189
Want, natuurlijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan: Ik wil weer een XC70. Maar dan één van de nn-generatie (>2007). Gezien de relatief beperkte afstanden die ik jaarlijks rijd, zeg max. 15000 kilometer combinatie van kort en lang, lijkt een benzine-variant de meest logische keuze. Met het oog op het max. aanschafbudget van 15K blijft er dan maar één optie over: de 3.2 benzine. De occasions die ik online zie variëren tussen de 10 en 17K bij ogenschijnlijk betrouwbare partijen.De kilometerstanden bij deze occasions zitten dan tussen de 147 en 260K. Na mijn debacle met de eerste XC70 ben ik natuurlijk licht huiverig geworden voor al te hoge kilometerstanden. Zelfs bij een Volvo

Wat ik mij afvraag:
Hoe betrouwbaar is de 3.2 motor bij hogere kilometerstanden? En waar moet ik op letten bij aanschaf? Heeft deze motor last van olievebruik of andere kostbare potentiele reparaties zoals bijv. 4wd-haldex koppeling bij eerste generatie?
Uiteraard begrijp ik dat bewijs van onderhoud (volgens schema) een belangrijke factor is in het maken van de juiste afweging.
Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en wat een acceptabele kilometerstand is in deze prijsklasse.
Paar opties bijv. bij een Volvo-specialist:
https://turnhoutautos.nl/aanbod?car=23224340
https://turnhoutautos.nl/aanbod?car=22697505
https://turnhoutautos.nl/aanbod?car=21588989
https://www.autotrack.nl/a/volvo-xc70-48750023
Of dealer:
https://www.autotrack.nl/a/volvo-xc70-49182488
Hoor graag. Thanks alvast!
Erik