parrot ck3100 in S60

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Billy Road
4th Gear member

Ik heb een S60 met een Hu 603 radio.
Vandaag heeft de dealer een parrot ck3100 ingebouwd en daarbij gebruik gemaakt van mijn "oude" mutebox. Ook is voor het geluid van de parrot een externe losse speaker gebruikt.

Is het niet zo dat de parrot een interne mutebox heeft en het geluid via de bestaande autoluidsprekers zou moeten zijn te horen? Daarvoor zouden dan toch iso stekkers gebruikt moeten worden?

Wie weet hoe dit precies zit met aansluitingen etc.

Blijft de dealer in gebreke, hebben ze geen kennis van zaken, of zit ik helemaal mis?

Ga morgen de auto ophalen en wil graag e.e.a. juist gemonteerd hebben.

Ps heeft navi nog invloed op het geheel, omdat die het geluid via de linker speaker laat lopen?
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Hans oet Twent
8th Gear member

Bij mij gaat het geleuid van de Parrot over de speakers van de auto. Er is wel een xtra kabelboom bij geplaatst. Externe speaker lijkt mij niet van toepassing....
Hans oet Twent 8)
C 30 T5
4th Gear member

Parrot gaat over de speakers van de auto alleen heb je hiervoor een verloop nodig stekker van volvo aansluiting naar iso en van iso naar volvo toe.

Parrot levert bij de CK3100 geen losse speaker bij omdat dit eigenlijk niet nodig is.

Bij een telefoongesprek is de stem van de navigatie ook niet meer hoorbaar omdat deze via de radio loopt, en deze wordt onderbroken.

einige optie om de navigatie wel te horen en de radio in mute funktie te krijgen is een AEM te monteren en een extra losse speaker, de verloop stekkers zijn dan ook niet meer nodig omdat de mute funktie van de parrot niet mer gebruikt wordt.
Billy Road
4th Gear member

Met deze:

http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-mute ... p-769.html

zou het moeten werken? Is dit "plug & play?"

paQ
4th Gear member

Daanh78
3rd Gear member

Ik heb een parrot in m'n V50 en ik weet niet of voor de S60 hetzelfde opgaat. Bij mij wordt al het geluid van de radio onderbroken tijdens het bellen. De radio natuurlijk, de sensoren in de achterbumper en ook het geluid van de navi zou onderbroken worden, als ik die zou hebben.

Ik heb af fabriek een AEM laten monteren ivm een carkit. Hier heb ik dus helemaal niets aan omdat Parrot zelf alles mute. Enige wat je nodig zou hebben zijn verloopstekkers.

Ik heb begrepen dat je de Parrot wel kan aansluiten, zonder connectie met het audiosysteem. Met een extra speaker zou het een "stand alone" systeem moeten zijn en zou je je radio zelf moeten muten.
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Jannock
2nd Gear member

Om de mute functie van de Parrot goed te laten werken, kun je volgens mij geen gebruik maken van de mutebox van de parrot. Deze box stuurt namelijk de mutefunctie van de radio aan en deze aansluiting zit niet op de radio (in ieder geval de V50). Je kunt dit ondervangen door een andere mutebox te gebruiken in combinatie met de parrot, bijvoorbeeld van kram. Deze onderbreekt op een signaal van de parrot de speakers. Kosten: ongeveer 40 euro.
~ J ~
Billy Road
4th Gear member

Dat is toch dezelfde die ik aangaf?

Jannock
2nd Gear member

Klopt, maar er is soms verwarring over het feit dat de standaard mutebox van de parrot niet werkt, vandaar enige uitleg.....
~ J ~
Jannock
2nd Gear member

Klopt, maar er is soms verwarring over het feit dat de standaard mutebox van de parrot niet werkt, vandaar enige uitleg.....
~ J ~
paQ
4th Gear member

zover ik weet werkt het in een V50 idd ietsjes anders, maar met een standaars ISO Y kabel moet je wegkomen in een S60
geluid gaat dan over de speakers
C 30 T5
4th Gear member

Daanh78 schreef:

Ik heb begrepen dat je de Parrot wel kan aansluiten, zonder connectie met het audiosysteem. Met een extra speaker zou het een "stand alone" systeem moeten zijn en zou je je radio zelf moeten muten.
mute loopt dan via je AEM die er al inzit maar er moet wel SW voor geladen worden, kan alleen de dealer.
FrankM
4th Gear member

Zie ook elders.

Om "netjes" te muten heb je een AEM module nodig. Die zorgt ervoor dat de radio in TELEPHONE stand komt, maar dat andere dingen (park assist, navi, etc.) gewoon door blijven lopen. Daarmee heb je stilte in de auto.

Om het geluid van de telefoon in de auto te krijgen heb je of een externe speaker nodig, of een mute-box. Althans, een mute-box die in feite de kabels naar de speakers onderbreekt en "aansluit" op de parrot. Als je die mute-box alleen op de rechter speaker zet dan blijft wat hier boven staat gelden (navi via linksvoor, park assist via achter).

Werkt bij mij in een S60 feiloos. Kostte wel wat moeite bij de dealer, want "nog nooit geprobeerd", maar ook monteur was opgetogen. Extra tip: je kunt dan nog steeds radio luisteren: een Volvo radio in TELEPHONE stand reageert namelijk op de volume knop...

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”