ArLi schreef: ↑16.05.2020 - 08:48
HELP..........beste forum leden ik heb een vraag. Ik rijd de Volvo C70 T5 2011 automaat nu wil het geval dat sinds gisteren een tik in de automaat pook te horen is en ook te voelen (metalen tik net of iets op slot of van het slot gaat). Je kunt hem gewoon in van de P naar alle versnellingen brengen en weer terug maar als hij in de P stand staat en je trapt de rem in hoor je dat metalen getik????
Nou daar ga ik dan met goede gedrag................vandaag bij de garage geweest (heel aardige monteur mee naar de auto wel op 150cm afstand

en wat blijkt het is juist heel normaal (zei jij ook al hè Kick) om deze klik te horen dit betekend dat de automaat word ontgrendeld en je kunt kiezen of je vooruit wil of dun andere kant op zou willen, bewijs trap niet de rem in en probeer te schakelen van P naar.........
Goed daar stond ik dus, uhm ja uhm, de monteur geeft wel aan dat het bij de 1 duidelijker te horen is dan bij de ander en dat het dwingende advies is om hier niets aan te doen (bij een verhard geluid) tenzij de ontlocker 100% kapot is d.w.z. de pook niet meer van P naar D wil gaan.
Gelijk even de vraag gesteld hoe het zat met het spoelen van de bak, daarop was het antwoord heel duidelijk de C70 dit type 2011 T5, heeft een longlife bak met longlife olie maar als je een heeeeeeeeel zware rechtervoet hebt of een trekhaak waar heel veel zwaars aan komt te hangen dan is longlife niet echt meer longliglife en is de kans aanwezig dat er wat meer onderhoud op zal moeten worden verricht. Het had geen enkele zin dus (volgens de monteur om te spoelen) "zonde van je geld" was zijn letterlijke antwoord.
Nou ja hoe kom ik er dan bij vraag ik mij steeds of liever waarom viel het mij nu dan op (dat was niet omdat ik ouder was geworden

,
ik ging maar even terug in mijn gedachte (rijd zakelijk een totaal andere auto handgeschakeld) als ik de auto van mijn vrouw de C70 mag rijden
dan trap ik eerst de rem in, start hem daarna en pas dan schakel ik naar de juiste stand en rijd weg dus zal never nooit niet de klik horen tot voor 3 dagen terug omdat ik dat ritueel niet uit heb gevoerd.........
Forum leden sorry voor de paniek maar ben wel heeeeeeeeeel erg blij dat ik nu weet wat het is, dus voor degene die zich ook zorgen maakt niet doen
Iedereen bedankt voor het meedenken.